iksandra3 schreef:Hey,
Mij hebben ze verteld, dat als paarden hun tong uitsteken, dat ze vroeger met het beleren al gedaan hebben, maar ik hoor ook wel dat het komt door het bit....
succes verder,
Groetjes sandra
Kan, een heel enkele keer doen ze het direct vanaf de eerste keer dat ze het bit inkrijgen.
Maar meestal is een gewoonte voorgekomen uit een aanleuningsprobleem. Het probleem kan allang opgelost zijn, maar die tong blijft. Krijg je meestal ook niet meer naar binnen.
Ik rij er nu eentje met een heel klein mondje. Een dik bit betekent meer van de tong zien, de lippen sluiten ook niet meer, dus niet de tong er uit, maar wel zichtbaar. Een dun bit is weer te scherp op de lagen. Ik heb nu een tussenweg gevonden met een dubbelgebroken kk bit 18 mm. En dat gaat goed.
Overigens ken ik ook een paard dat de tong er uitdoet bij het halsstrekken. En zodra je dan de teugels weeroppakt gaat de tong er weer in.
Kortom, bespreek dit met je instructeur en probeer zo tot een oplossing te komen. Het kan van alles zijn (ik heb de lichamelijke oorzaken nog niet g enoemd)