Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sily schreef:Bokriempje vastmaken aan je zadel en die beet pakken als die begint te bokken?
)Flippertje schreef:Een martingaal helpt niet echt tegen bokken. Je voorkomt met een martingaal dat het paard zn hoofd heel ver omhoog brengt. Bij bokken probeert het paard juist vaak zn hoofd omlaag te brengen.
Ik zou het dus proberen met de tips die de anderen al gaven.

johndeertje schreef:Sily schreef:Bokriempje vastmaken aan je zadel en die beet pakken als die begint te bokken?
en de teugels dan ook er bij vast houden dan.. neem ik aan..heb jij ervaring dan met en bokriempje
Oké, maar dat had je vast al bedacht. Achterover zitten, goed in het midden van je zadel proberen te blijven. Hoofd van je paard omhoog krijgen weer, dus niet tussen z'n voorbenen.. en drijven. 
Urielle schreef:Het kan ook schelen als je wat gaat staan in je beugels (let op: WEL je gewicht naar achteren houden!!!) en hem dan onder je door laat bokken. Krijg je minder klappen in je rug en kun je dus makkelijker terug gaan zitten.
Margee schreef:Als het te gek wordt, trek hem dan om aan 1 teugel. Als hij rond staat, kan hij nauwelijks verder bokken. Zet hem desnoods ergens pal voor en mopper maar goed hard op hem, hij mag best weten dat je daardoor kwaad wordt.
Laat hem niet de kans krijgen zijn hoofd tussen zijn voorbenen te steken, dan hou je er weinig meer aan. Ik zou hem niet te lang laten doorbokken, je moet het hem toch echt afleren en niet even lekker laten gaan "omdat hij zo vrolijk is". Dat doet hij maar zonder jou er bovenop.
Urielle schreef:Het kan ook schelen als je wat gaat staan in je beugels (let op: WEL je gewicht naar achteren houden!!!) en hem dan onder je door laat bokken. Krijg je minder klappen in je rug en kun je dus makkelijker terug gaan zitten.