[Rose] Bijna gebroken neus :O

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje__

[Rose] Bijna gebroken neus :O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 19:11

Jajaj, Roosje was weer lekker bezig

Steigeren bokken springen, daar ben ik aan gewend, en daar kijk ik niet meer vanop. Maar okey, ik lekker aan het instappen, merk al dat ze wat heet is (tsah, wanneer nu niet?).

Maar ik stap heel relax over een balkje.. Maar Rose neemt een enorme sprong. Okey, ook dat overleef ik nog wel. Maar door de onverwachte sprong schoot ik door naar voren, maar vervolgens steigerd ze nog een keer (wat net niet op filmje staat).

En dat had ik niet verwacht, dus krijg harde knal in m'n gezicht. Voelde heel m'n neus niet meer, heel mn gezicht leek plat. Kon niet meer ademen door m'n neus, en hij bloedde.. Dus afgestapt, naar binnen. Viel vrij weinig aan te zien, alleen dat deel van m'n gezicht onder het bloed zat, en tand door m'n lip..

Toen dachten we dat hij gebroken was, maar nu valt het allemaal wel mee. Hij doet pijn, is dik, en begint zo en nu wel eens te bloeden. Ademen lukt nog steeds niet, maar dat overleef ik wel weer..

Trouwens daarna vrolijk doorgereden, anders krijgt Rose weer arrogante ideeen dat ze het wel wint, en mag stoppen met rijden als ze steigerd..

Maar eerst even een still van Roosje's pijnlijke en maffe actie

Afbeelding`

en het filmje (in het begin zit nog stukje romeo springen, marre dat kan ik er niet afhalen.. ): www.paardensport-fotografie.nl/pers/muziek/Rose.wmv

Enne wat foto's.. (beetje erg donker, weet het..)

Afbeelding
Eerste sprong weer, nadat ik er weer op was gestapt.. Beetje noodsprong..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:13

auwie.. sterkte met je neusje wel een enorm gaaf spring beestje! zooooo zeg die gaat hoooooooooog!

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:14

Auw!
Sterkte ermee.
Maar; als ze zo heet is, is het dan niet verstandig om een cap te dragen, of ben ik dan een grote zeur

Mooi paard!

Tam_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:15

hihih net sonja!!
succesmert je neus!

Loes_Joery

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:18

Hey,
Ziet er weer super uit Maartje !!
Succes met je neus ja !!

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 19:19

Natasja91 schreef:
Auw!
Sterkte ermee.
Maar; als ze zo heet is, is het dan niet verstandig om een cap te dragen, of ben ik dan een grote zeur

Mooi paard!

Nee, je bent geen zeur.. Ik ben gewoon gek en gevaarlijk, ik weet het .. Maar als ik in dit geval cap had gedragen, had ik de klap in m'n nek opgevangen, ook niet echt lekker..

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:22

Hey,
Rose lijkt echt op (mijn verkochte) pony, alleen die sprong dan niet.. ipv zo mooi hoog
Het is echt een gaaf beestje.. Maar hoelang 'ruzie' je er al mee?

Haffreak

Re: [Rose] Bijna gebroken neus :O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:24

Pijnlijk !! In iedergeval beterschap
Pittig beestje trouwens Maar wel mooi

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 19:25

MissEvil schreef:
Hey,
Rose lijkt echt op (mijn verkochte) pony, alleen die sprong dan niet.. ipv zo mooi hoog
Het is echt een gaaf beestje.. Maar hoelang 'ruzie' je er al mee?

ehh, 5 jaar

Ag, ze is hopeloos.. Ze is verder geweldig, kan echt super springen. Maar ze wil zoooo graag springen, dat ze echt heet gaat worden als je haar tegen houd.

En soms kan dat wel even gevaarlijk worden, en levert dat pijnelijke actie's op..

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:27

Pijnlijk Maartje!
Nou snap ik best dat Rose moeilijker wordt verkocht, daar zit veel pit in!
Maar ja, er zal vast iemand zijn die zo goed kan springen als jij, maar dan in klein formaat.
Beterschap er mee

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:40

maartjuh schreef:
ehh, 5 jaar

Ag, ze is hopeloos.. Ze is verder geweldig, kan echt super springen. Maar ze wil zoooo graag springen, dat ze echt heet gaat worden als je haar tegen houd.

En soms kan dat wel even gevaarlijk worden, en levert dat pijnelijke actie's op..

Ja, zo'n paard heb ik ook in mn springles meegemaakt.. Dat meisje heeft 3x balkjes gesprongen (het waren drafbalken, zegmaar net zo'n actie als bij jou) en toen ging ze er huilend vanaf
Petje af dus, voor jou Ik zou het zelf ook nog wel aandurven denk ik, want mijn pony kon ook heel erg kloten, dus ben het (misschien nog) wel gewend

Maar ze kan inderdaad echt super springen!!

KisSs_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:52

Jezus,die is idd flink heet zeg!!
Sterkte met je neus

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 19:57

MissEvil schreef:
maartjuh schreef:
ehh, 5 jaar

Ja, zo'n paard heb ik ook in mn springles meegemaakt.. Dat meisje heeft 3x balkjes gesprongen (het waren drafbalken, zegmaar net zo'n actie als bij jou) en toen ging ze er huilend vanaf
Petje af dus, voor jou Ik zou het zelf ook nog wel aandurven denk ik, want mijn pony kon ook heel erg stinkmodder, dus ben het (misschien nog) wel gewend

Maar ze kan inderdaad echt super springen!!

... Ze leert me iig echt goed vast in het zadel te zitten, en dat je altijd alert moet zijn . En terwijl de meeste mensen van een steigerend paard schrikken, kijk ik er niet meer van op. Dus als ik later nog een lastig paard krijg, erger als Rose kan het bijna niet zijn

Zit me trouwens af te vragen, hoe ik het heb overleeft toen ik als 9 / 10 jarige op een-niet-zadelmakke-Rose stapte? Nja heb hiervoor een ontzettend heet en slim A welshje gehad, dus ook daarvan heb ik weer geleerd.. Ik zei al tegen mn moeder toen "Mam, ik wil een snelle en heete pony die niet lief is "

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:02

Ik kan me wel voorstellen dat je haar niet verkocht krijgt! Volgens mij ben jij de enige die met haar om kan gaan
En het is natuurlijk een merrie en die geven niet zo snel op

Maar iig wel handig voor je zit!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:09

Wow sterkte met je neus .
maar eht springen ziet er netjes uit

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:13

ik wil d'r wle kopen, gaaf beest!, ben d'r denk ik wel te groot voor:S
en kep het geld d'r niet voor... dus wens je succes met zoeken naar iemand die wat kleiner is!
verder mooie foto's

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 20:17

miesie schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat je haar niet verkocht krijgt! Volgens mij ben jij de enige die met haar om kan gaan
En het is natuurlijk een merrie en die geven niet zo snel op

Maar iig wel handig voor je zit!

Heel het woord opgeven heeft ze nog nooit van gehoord .... Die geeft echt never nooit op. Soms galoppeer ik haar echt dik half uur, en dan nog blijft ze doorgaan, terwijl ze echt kapot moet zijn van binnen. Maar nee, ze is een harde, en zal nooit opgeven..

Er hebben wel eens mensen op gezeten, even 1 minuut, keertje springen. En als ze mag springen, is er niets aan de hand. Maar zodra je haar gaat tegenhouden, wordt ze gek..

Zwaarder bit, hebben we geprobeert. Heb ik meer controle, maar meer verzet. Dubbelgebroken dikke trens, vrijwel geen verzet. Maar echt geen controle..

whisperramse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:17

ken dat, ik heb ook zo 3 jaar met m'n paard ruzie lopen maken
heb hem nog steeds, en het is idd goed om van de bokpartijen te leren.
zo kijk je niet snel meer op van een "stout" paard.
veel beterschap en nog veel rijplezier

_Yvonne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:18

Leuk filmpje Maartje
Rose is leuke pony, inderdaad erg heet maar je gaat er goed mee overweg zo te zien.
Hoe gaat t nu met je neus? Veel beterschap.

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:31

maartjuh schreef:
Natasja91 schreef:
Auw!
Sterkte ermee.

Mooi paard!

Nee, je bent geen zeur.. Ik ben gewoon gek en gevaarlijk, ik weet het .. Maar als ik in dit geval cap had gedragen, had ik de klap in m'n nek opgevangen, ook niet echt lekker..

Nee daar heb je gelijk in
Ben blij dat je niet meteen in de verdediging schiet

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:45

wow die loopt lekker met je vechten

maar man o man wat een sprongen maak je zeg! en het ziet er zo mooi vloeiend uit, wou dat ik dat durfde, word al bang van een sprongetje van 60 cm

beterschap nog aan je neus

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:07

ik vind het heel knap dat je er toch weer op ben gegaan ben naar je pijnlijke neus zijn er niet veel die dat doen.
vind wel dat je pony mooi kan springen zeker weten.
en ik maar denken dat die van mij vervelend kan zijn die is hier een engeltje bij

Miran88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:55

Macho kan soms ook zo doen als jouw paard doet in het filmpje op een gegeven moment egt een kopie van wat hij doet. Maar verder wel mooi paard springt erg mooi!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:22

het lijkt mij handig als je een cap op zet als ze zo vrips is
niet verplicht hoor

maar wat springt ze goed stonder echt van versteld ik had het niet verwacht

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:15

Pfff Rose is écht druk zeg, knap hoe jij daar mee om kan gaan

Maar desondaks springt ze netjes hoor!