Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sterre_Nanza schreef:Ik zou ook net zeggen: is het wel zo verstandig om ermee te gaan rijden als je niet weet wat het is en wat de werking ervan is? Wat zegt je instructie ervan? Heeft die je dit aangeraden?
LiSSy schreef:misschien handig om uit te vinden waarom het paard steeds haar hoofd in de lucht gooit... zal wel niet voor niets zijn

crossmonster schreef:idd lissy
als ik het zo hoor kan de ts beter een goede instructie in handen nemen !!
een 4 jarige die met zijn hoofd gooit duid in eerste instantie op een fout van de ruiter.
een jong paard elke dag met een martingaal rijden is geen goede manier
een thiedemann is niet voor luie ruiters maar juist voor ruiters die verder willen met het paard, maar zelf nog veel moeten leren .
Kris25 schreef:Dank U Crossmonster!
Ben het helemaal met je eens
Lydian schreef:Beste....
Je moet niet direct zo beledigd zijn het is ook niet vreemd dat er zo gereageerd wordt! Zoals jij het zegt klinkt het van ik wil een thiedeman teugel kopen maar ik weet niet hoe het werkt, normaal gesproken laat je je eerst voorlichten over hulpteugels-middelen voordat je ze aanschaft. Ik neem aan dat je hier er achter probeert te komen wat het verschil is tussen een thiedeman teugel en een martingaal...
Zoals je waarschijnelijk al wist na aanleiding van de uitspraken van de anderen moet je eerst uitzoeken waarom je paard steeds zijn hoofd in de lucht gooit zeker als dit een jong paard is is dit niet helemaal in orde. Het zou aan het zadel kunnen liggen ,geestelijke of fysieke gezondheid enzovoort... genoeg redenen dus om eerst ééns te kijken of je paardje helemaal oké is pas als je die conclusie hebt getrokken kun je overwegen om een thiedeman aan te schaffen.
Instructrise,s zij heus niet altijd goed als zij bijvoorbeeld aan NHB Deurne hebben gestudeerd of andere dergelijke opleidingen ik ken zat mensen die geen diploma hebben en toch fantastisch les geven!
Ik hoop dat je je niet aan gevallen voelt mocht dat wel zo zijn dan is dat zeker niet de bedoeling, ik probeer je alleen te informeren en wat uit te leggen dat was ook de 1ste reden dat je hier om hulp vroeg.
Veel sucses,
Vriendelijke groeten Lilian van Alphen
LiSSy schreef:een slof die goed gebruikt wordt werk btw hetzelfde als een thiedeman![]()
maar op dat hete in het pracours is gewoon op te trainen... martingaal eraf en trainen zou ik zeggen
Een thiedeman kan je niet verkeerd gebruiken, of te hard mee zijn. Hij werkt op één punt in en zodra het paard daar lopt met zijn hoofd, dan is de druk weg. Het gevaar van een slof is om het te strak te pakken. Dat kan bij een Thiedeman dus niet...!
.