Kyara (jaarling tinker) : kennismaking met freestyle

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Kyara (jaarling tinker) : kennismaking met freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 19:54

Sinds vandaag zijn we in het trotse bezit van een eigen geimproviseerde "freestyle-ring". Ik heb afgelopen zomer met Keeva een freestyle-basiscursus gedaan bij de Bonte Parels, en wilde eigenlijk toen al een soort van longeercirkel aanleggen, waar ik met Keeva kon oefenen. Afgelopen zondag gingen we naar Monty Roberts, en DAT was de aanleiding om nu eindelijk maar 'ns prikpaaltjes en lint te gaan halen, en een ring te maken. Met als resultaat :
Afbeelding

Kyara (Keeva's veulen, wordt a.s. 10 januari 2 jaar) vast even laten wennen aan dat "enge" lint :
Afbeelding

Huh ? Er ligt wat op m'n rug ?
Afbeelding

Wat is DAT nou ?
Afbeelding

Misschien gaat het weg als ik voorover buig ?
Afbeelding

Nee, oliebol, het zit er nog steeds ... !
Afbeelding

Dan serieus aan het werk met het baasje : volgen en stil blijven staan als het baasje ook stilstaat :
Afbeelding

BRRRAAAAAAAAAFFFF !!Hier kun je trouwens goed zien wat een buffel het al is.... manlief is 1.90 m. !!!
Afbeelding

Daarna even tempowisseling proberen :
Afbeelding

Na een minuutje of 10 zijn we weer gestopt, rustig aan met die "kleine". Maar toch knap dat ze al zo goed haar best doet !! Freestyle is in mijn ogen toch wel een ideaal middel om toch vast lekker bezig te zijn met je (bijna) 2-jarige, zonder dat je haar daarmee overmatig belast. En ze vindt het zelf ook nog leuk !

Confussie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:56

Wat een mooie tinker zeg! :|

LuVHorssieSz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:57

ziet er leuk uit
mooie tinker ook!

Djeenie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:58

Ziet er mooi uit! Wat is ze groot zeg
Ze is wel rustig zo te zien, met al dat 'enge' lint. Freestyle lijkt me idd wel een goede start, ook om wederzijds vertrouwen op te bouwen. Nog veel plezier met haar!

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:01

ziet er goed uit.
Mooie geimproviseerde roundpen.
1 advies: het halster is echt veel te groot, de neusgedeelte met die ringen hoort veel hoger te zitten anders knel je de neus af

Jigme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:12

En wie had ooit durven dromen dat de baas ooit nog eens enthousiast zou gaan freestylen? Ziet er goed uit en die roundpen ook!
Leuk die foto's met lint. Kan ze vast wennen aan kampioenslinten. Toch?

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 20:13

Ja, dank je Angelique, weet ik. We hadden het zondag bij de show van Monty Roberts meegenomen. Het meisje achter de balie zei nog : Full is écht heel groot hoor, maar aangezien Kyara zo'n enorm hoofd heeft dacht ik dacht het zeker moest passen. Maar het is inderdaad te groot, heb inmiddels de middenmaat besteld en deze ga ik doorverkopen. Maar toch bedankt voor de tip hoor !

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 20:15

Jigme schreef:
En wie had ooit durven dromen dat de baas ooit nog eens enthousiast zou gaan freestylen? Ziet er goed uit en die roundpen ook!
Leuk die foto's met lint. Kan ze vast wennen aan kampioenslinten. Toch?

Heeeej Jigme !! Wilde de foto's nét naar je gaan doormailen, maar je was me te snel af . Heb er trouwens nog wat meer (ook van jouw stinkertje), die stuur ik zometeen nog !
Ja, goed hé, de baas is helemaal enthousiast !

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:21

Leuke foto's van een coole Kyara!

Jigme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:26

Daar hou ik van: enthousiaste bazen. Heb er inmiddels thuis ook zo een. Doet alles voor en met Puck. Heerlijk!

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:38

graag gedaan

Vasthi

Re: Kyara (jaarling tinker) : kennismaking met freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:11

Wow, wat is Kyara toch groot. Kyara is al lang geen Kyaraatje meer. Grappig dat ze de freestyle zo goed oppikt!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:17

Leuk dat manlief er ook zo mee bezig is

Ennuh zou de Full maar bewaren
Sayla had toen ik haar kocht nog cob (toen was ze ruim 4 jr). Nu met 6 jr passen die halsters dus helaas allemaal net niet meer (op laatste gaatje blijft niet hangen) en heeft ze dus full op kleinste stand nodig

En aangezien Kyara nu al zo groot en breed is

sayla's hoofstellen maat Cob passen gelukkig nog wel

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:38

Hele mooie foto's Ireene. Ik vraag me ook echt af wat Kyra op de keuring gaat doen. Volgens mij heb je weer een ster merrie te pakken hoor. Ze is nu al mooi gebouwd. Heb je al enig idee wanneer je gaat meedoen met haar? als ze uitgegroeid is?

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 21:45

Grid, ja, ik vind het zelf ook leuk dat manlief zo fanatiek is ....

In haar normale halsters heeft Kyara al een hele tijd full, maar de Monty Roberts-mensen zeiden dat hun "large"-maat écht heel groot was. Maar Kyara heeft ook zo'n mega-hoofd (vraag me nog steeds af hoe ENORM haar vader geweest moet zijn ! Keeva is 1.53 ...) dus ik dacht zeker dat die moest passen. Misschien bewaar ik hem ook wel, die grote maat ....

Quinzy, bedankt voor de complimenten, ja, ik vind Kyara zelf ook elke dag mooier worden. Ze heeft zo enorm veel behang, haar sokken beginnen echt bij haar bovenbeen al (eigenlijk heeft ze dus geen sokken maar kniekousen ). Op de veulenkeuring kreeg ze "maar" een derde premie, dus ik weet het echt niet. Ik denk dat we haar pas in 2007 meenemen naar de keuring, dan is ze 3.5. Volgend jaar gaan we toch sowieso met het veulen hé

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:54

Citaat:
veulenkeuring kreeg ze "maar" een derde premie, dus ik weet het echt niet. Ik denk dat we haar pas in 2007 meenemen naar de keuring, dan is ze 3.5. Volgend jaar gaan we toch sowieso met het veulen hé

Dat wist ik niet dat ze toen maar een 3de premie had. Dat gaat ze zeker beter doen volgende keer
Ja die keuring volgend jaar bbbrrr ben er nu al bang voor. Met Sweety oké maar met zo een klein hummeltje erbij Ik hoop dat ik tegen dat weer vervoer kan optrommelen maar dat zal wel lukken. Waar ga jij op keuring dat jaar? Misschien kan ik komen kijken? Ik moet toch komen suporrteren voor Ons veulen haar Half Broer/Zus

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:35

hey wat leuk zeg, jullie zijn lekker met dr bezig hoor
als ze zo lekker went aan alles dan spring je dr straks zo op als ze oud genoeg is, net als met fig
heerlijk toch
ze wordt idd al flink, leuke foto's hoor, en vind je vent zo vanaf de foto's een hele goede lichaamstaal hebben, komt natuurlijk nooit helemaal over vanaf de foto maar mag best gezegd worden

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 00:37

halster houden, was ook mijn eerste gedachte. d'r hoofd blijft ook nog wel ff doorgroeien

wat een mooie merrie is het toch, nu zie je dat goed uitkomen met wat foto's van veraf.

en het eerste freestylen ziet er ook goed uit, leuk met dat lint rondom. zou het ook een stevige storm aankunnen?

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 12:12

Dank u dank u, voor alle complimenten .

Roos, ik was zelf nog niet zo tevreden over manlief . Vond hem te ongeduldig, hij wil haar meteen aan het draven hebben, en dan ook nog het liefste dat ze na 3 minuten gaat join-uppen. Heb er maar niet te veel van gezegd, straks is z'n enthousiasme weg (zou ik zelf ook niet leuk vinden als hij vanaf de kant commentaar ging staan leveren). Maar zal zelf wat rustiger met haar aan de slag gaan, denk ik. Ze is ook nog maar een jonkie, hé .. !

Pellie, het lint stond er vanmorgen nog . Ben ook benieuwd of het de echte zware stormen zal doorstaan, maar dat zien we dan wel weer. Had in totaal 500 meter lint, dus kan eventueel nog een nieuwe maken .

Hoop overigens niet dat haar hoofd nog érg veel gaat groeien, ze heeft nu als zo'n enorme harses

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:42

Wat gaaf dat je vent(je) er zo lekker mee aan de gang gaat!
Echt een buffel zeg dat paardenbeest!
Leuk ook dat je nu zo'n mooie ring hebt! Oh, wat een heerlijke stek

Kim_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:53

wat een mooie tinker zeg.
ik vind een mooie freestylering!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:43

Leuke foto's, ziet er erg netjes uit allemaal. Halster moet je zeker bewaren, nu is het nog te groot, over een jaar niet meer hoor Ze is idd een erg leuk diertje!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:49

Ziet er leuk uit allemaal, en volgens mij kijkt ze niet op of om van zo'n lint over haar heen
Maar jeetje, wat een buffel is dat al zeg voor een jaarling!
Ik vind haar echt prachtig!

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:24

Keevagirl schreef:
In haar normale halsters heeft Kyara al een hele tijd full, maar de Monty Roberts-mensen zeiden dat hun "large"-maat écht heel groot was. Maar Kyara heeft ook zo'n mega-hoofd (vraag me nog steeds af hoe ENORM haar vader geweest moet zijn ! Keeva is 1.53 ...) dus ik dacht zeker dat die moest passen. Misschien bewaar ik hem ook wel, die grote maat ....

Ik zou die blauwe ook gewoon bewaren.... groeit ze vanzelf in...
En ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat ze dat niet haalt. Ze is al een grote meid aan het worden.... ben benieuwd wat ze op de keuring van haar zullen zeggen. Vind haar een mooie merrie hoor

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 20:35

Ben zelf ook wel benieuwd hoe ze het straks op de keuring gaat doen, maar dat wordt toch nog even wachten, ik wil pas in 2007 met haar gaan.

Denk ook dat ik het blauwe halster maar bewaar ...