14 trekpaarden en 1 IJslander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tindra

14 trekpaarden en 1 IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 18:18

Áknir staat gestald bij een vriendin van mij, en zij is in het bezit van 2 trekpaarden.
Het leek haar leuk om eens met meerdere trekpaarden een rit te gaan maken... dus... zo gezegd, zo gedaan.
Vanmorgen koffie met appeltaart, en daarna hebben we een rit van ongeveer 3 uur gemaakt.

Er reden 14 trekpaarden mee, en 1 IJslander (ik dus... ik voelde me wel een beetje klein hoor). Áknir vond het hartstikke leuk, en het kon hem niet snel genoeg gaan.

Hier een aantal foto's van de rit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even uitschudden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achter mij loopt Tante Tine, een enorm leuk paard waar ik ook regelmatig op rijd:
Afbeelding

Jeetje, wat lijken we hier klein
Afbeelding

Het was ontzettend leuk, en zeker voor herhaling vatbaar

Brittol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:23

Het ziet er erg leuk uit, maar heeft die ijslander wel een sjabrakje onder het zadel?

Evaaa_

Re: 14 trekpaarden en 1 IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:25

Whaha ziet er gaaf en gezellig uit! Gave paardes zeg

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:26

ziet er idd erg gezelig uit jammer dat ik geen trekpaard heb

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:27

Jullie nemen echt de hele weg in beslag . Moet je die hoeven ook zien op laatste foto, wat een verschil zeg!! Ziet er wel heel cool uit, zo'n groep grote paarden (en een kleintje )

@ Britjuh: De meeste mensen met IJslanders hebben geen dekje onder het zadel. Had ik ook nooit toen ik nog een leren zadel had

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:29

Wat schattig .. vooral die 2e foto waar dat trekpaard echt zo naar jou kijkt van "wat is dat voo klein ding"

Hele gave trekpaarden ook .. Ik wil er ook zo graag een

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:34

aah ziet er leuk uit joh!
met je inieminie ijs

panache

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:42

ah wat schattig dat ijslandertje tussen die joekels maar wat is de reden dan dat een ijslander geen dekje heeft

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:40

Sorry, maar mijn commentaar is dat er echt wel een dekje onder het zadel moet hoor! Want anders heb die strakz wondjes van het zadel ofzo! Het is echt beter hoor met dekje maar goed het is jou paardje dus je moet het zelf maar weten!
Enne de foto,s zijn wel leuk hoor!

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:45

Sjonge, het is bij Ijslanders vrij normaal om geen dekje onder het zadel te doen. Een dekje hoor je overigens alleen te gebruiken voor je zadel, om te zorgen dat het zweet er niet in trekt. As een zadel goed past (wat zou horen) heb je eigenlijk geen dekje nodig.

Leuk zeg, met al die brede knollen. Je ziet er dan inderdaad klein uit met een Ijs

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:04

sjonge laten we moeilijk gaan doen over wel of niet een dekje ga maar eens op een IJslander wedstrijd kijken, daar zijn dekjes zeldzaam.

savath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:05

leuke foto's,
en zo te zien hebben jullie echt fun gehad.
houden zo!!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:09

heey,

Wauwie wat leuk zeg! Ook een hele mooie IJslander! Wees er maar trots op!

enne ik heb zelf ook een IJsco en ik heb nog nooit een IJslander met een dekje gezien. Ik heb het zelf ook nooit. Ga eens bij een IJslanderwedstrijd kijken. En de reden is: IJslanders zijn anders gebouwd en hebben andere gangen daardoor is een dekje niet nodig en geeft alleen maar belemmering.

Nog heel veel plezier met ze!

Groetjes

PartoutZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:14

Ooh wat leuk!!
Wat moeten al die mensen in de HW wel niet gedacht hebben toen ze jullie zagen..
Ik zie ook precies door wel "kakdorp" jullie gereden hebben..
Vast ook een paar scheve gezichten gezien of niet??

Aknir is echt een ukkie tussen die grote paarden..
Die waar Anita op zit is echt wel gaaf!!

horsiej.. Van een goed passend zadel kan een paard geen wondjes krijgen.. En daarbij gebruik je een dekje niet voor je paard maar voor je zadel..

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:16

Gave foto's hoor!
Leuk hoor al die reuzen. Je ijslander lijkt idd erg klein ertussen.
Ennuh.... viel me op dat die vangrail een klein deukje opgelopen heeft haha (oog voor onzin)

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:49

horsiej schreef:
Sorry, maar mijn commentaar is dat er echt wel een dekje onder het zadel moet hoor! Want anders heb die strakz wondjes van het zadel ofzo! Het is echt beter hoor met dekje maar goed het is jou paardje dus je moet het zelf maar weten!
Enne de foto,s zijn wel leuk hoor!

Ben je wel eens bij Bestgaand rijpaard geweest, daar rijden ze allemaal onder dekjes

Als je een goed passend zadel hebt hoef je niet eens met dekje te rijden, veel mensen doen dat omdat het wat zachter ligt tijdens het ligrijden of alleen maar omdat het mooi staat, kijk ook maar eens naar die bontonderlegger, meer dan de helft heeft ze onder omdat ze het mooi vinden!!

Ontopic: Mooie fotos zeg, vind belgen zo geweldig er lopen echt leuke tussen, zo te zien een leuke rit

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:53

Ja idd, er hoort geen dekje onder. ( ik vind die zadels trouwens erg lekker zitten ) Verder echt een leuke tocht!

stoltur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:55

ik heb ook eenijsje en daar ligt ne wel een dekje onder, maar dat zuiver voor het zweten dat ze nu veel meer doet met zo'n vacht, straks gaat ie er weer onder uit als het weer een beetje zomer wordt, ik vind eer gezegd ook geen gezicht zo'n dekje onder het zadel, ze zijn meestal te groot.

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:59

ik rij op mijn ijsje wel met een dekje! haha leuke foto's.

girliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:10

Oh wat heerlijk zeg al die dikbillen!!
En wat loopt dat ijsje er heerlijk tussen!! Echt geweldig!
Groetjes

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:21

Wat een prachtige trekpaarden (ben ik weg van ).

Ik begrijp psies wat je bedoelt, voelde me oowk altijd klein als ik met shet mee reed tussen allemaal grote paarden .

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 02:08

woeh gaaf hoor al die dikbillen... mooi gezicht!

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 11:31

Ziet er leuk uit zeg
Is ook wel iets voor m'n vader

Eliana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:14

Gave foto;s!
He tante tine die staat toch bij kleinjan in goudswaard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:29

Heeeeel gaaf! Áknir is toch een fokproduct van Kolageymsla (of iets in die geest... van Monique is makkelijker!). Hij is heel leuk! Ik vind de trekpaarden ook helemaal te gek! Super man. En ook heel dapper van hem want ik zou me toch niet zo prettig voelen tussen al die benen en wielen... hihi....

Wat het dekjes topic wat er tussen in geslopen is... Een dekje is echt niet bedoeld om het paard tegen het zadel te beschermen (het zadel moet gewoon perfect liggen ander zou je het er niet op mogen leggen). Het dekje is bedoeld om het zadel tegen het paard te beschermen (het zweet dan). Wat betreft de bont onderleggers... door de haren van een wollen dek wordt de warme lucht die ontstaat tussen het zadel en de rug makkelijker weggevoerd dus minder warmtestuwing. Handig voor paarden die daar last van hebben of onder kunststoffen zadels waar het zweet helemaal geen kant op kan. Een lederen zadel neemt nog zweet op... een kunstoffen zadel dus helemaal niet. Een bontonderlegger beviel mij zo goed (onder een Wintec) dat ik een schapenvacht heb aangeschaft voor onder de Barefoot (die je niet zonder dek kunt rijden, gezien de drukverdeler in het shabrak zit) die op mijn IJslander(s) ligt... minder zweet... dus niet voor de mooi... (al heb ik voor de mooi... wel gekozen voor een zwart bonte vacht... arm bont schaap...).

Groetjes [***]