plusje met nieuw bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

plusje met nieuw bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 16:45

hej

Plus heeft een nieuw bitje en ik wilde dus enkele foto's trekken maar de piste was nogal donker dus het zijn belabberde foto's .. Kijk toch maar. Ohja, hij stond nogal wild om naar de sprong aan te rijden vandaar de spanning...

Afbeelding

zijn bitje

Afbeelding

2m verder stond de sprong

Afbeelding

goh zo onduidelijk

Afbeelding

heel zijn lijfje vol spanning ..

Afbeelding

ietsje losser , naar sprong aanrijden

Afbeelding

Afbeelding

uitstappen en in de verte zie je de instructeur die met de sprong bezig was

Afbeelding

mooi paardje ..

De foto's zijn allemaal nogal hetzelfde, ik weet het maar ik had maar beperkte ruimte om te fotograferen. Plus is een ex-wedstrijdpony die heel veel spring en dressuurwedstrijden heeft gelopen, er zit veel pit in. Hij was enorm aan het trekken om naar de sprong te mogen crossen, en de ruiter wilde hem tegenhouden vandaar die grote spanning. Het paardje kan echter heel netjes ontspannen ook aan de teugel lopen. Van zodra ik daar deftige foto's van heb,zet ik ze erop

Commentaar op de ruiter geven mag, ze zit wel niet op bokt. Ze is 14 jaar oud.

viewtopic.php?f=10&t=487423&hilit=

topic over plus in actie op wedstrijd

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 16:48

okeej, dat paardje is wel leuk, maar die ruiter!!! die houding!!! het is niet normaal en ze is wel 14 jaar! maja, voor de rest zijn het leuke foto's

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 16:50

yousra schreef:
okeej, dat paardje is wel leuk, maar die ruiter!!! die houding!!! het is niet normaal en ze is wel 14 jaar! maja, voor de rest zijn het leuke foto's

ik denk dat ze een beetje naar voren leunde voor de sprong ... k weet het niet, maar ze was ook een beetje bang om dat plusje zo rap ging denk ik.. En dan begon ze ook gespannen te zitten waardoor plusje ook nog gespannender werd etc ...

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 16:51

owh okeej

Henrike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:29

Ik vind de houding ook echt niet om aan te zien!! En het bit lijkt me ook niet echt lekker!? Vreselijk!! Sorry....kan er niets beters over zeggen. Dan moet ze niet gaan springen als het zo gaat!

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:36

Jammer dat de foto's zo vreselijk onduidelijk zijn.
De houding van de ruiter is niet echt goed, jammer... Mssn dat daar eerst aan gewerkt kan worden voordat er gesprongen gaat worden.

mirjamvd

Re: plusje met nieuw bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:01

mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen waarom hij geen neusriem heeft?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 19:53

@zirkoontje: het is een manegepony en ik denk dat de neusriem afgekraakt is of zo, maar het gaat ook zonder hoor

@kristie : ja dat is idd jammer. Haar houding is normaal wel beter hoor Zeker bij dressuur. Ik denk dat het een beetje lag aan de vurigheid van plus, ik weet het niet.

@henrike : Het is een dubbel gebroken bit volgens mij. Zal het eens navragen. Zij kiest toch niet of ze springt , het was dressuur met nog een kwartiertje springen erna. Tijdens dressuur liep ie prima, enkel met springen begon ie wat de aap uit te hangen.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:12

Een dubbelgebroken bit met kinketting?????

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:12

Wat is dat voor bit? Met hefboomeffect..... Geen wonder dat ie dan gaat trekken als er iemand opzit die nog niet zoveel ervaring heeft.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:27

je ziet het steeds vakker dat manges er snel andere bitrten in hangen hoor vindt dit gewoon NIET kunnen

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 11:00

Thaja wat zal ik hier van zeggen?! Volgens mij is ze nog niet ech aan springen toe en als ze dat dan wel gaan doen vind ik dat slecht op zo'n manege wand daar zien ze dat dan ook?! dat ligt echt niet aan die meid maar aan de manege. Ik zou er geen ander bit in doen zonde van zijn mondje. Vooral in een mange waar veel onervaren ruiters rijden die niet weten hoe ze er mee om moeten gaan. Zou er zelf ook niet gauw zo'n bit in mijn paard zijn mondje steken

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 11:16

Arm beest.. Ze hangen een stang in ze mond terwijl ie heel de dag met onervaren personen op ze rug rondhobbelt
Het meisje kan er niets aan doen, dat is de verantwoordelijkheid van de manege natuurlijk!

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 11:19

mmm ik denk dat ik mijn mond maar ga houden
arm dier

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 11:33

Hmm.. ziet er niet lekker uit.. Het meisje is al 14,, hoe krijgen ze les op die manege Maaruh.. bit ziet er best scherp uit, waarom heb je nieuw bit gekocht?? Paardje is verder wel leuk, apart kleurtje ook.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 11:46

Ik vind het er een beetje zielig uitzien. Het lijkt erop of die manege een beetje raar is. Waarom zo'n bit? Ga de kindjes maar is goed les geven denk ik dan. Maargoed.. Houding van de ruiter is echt bagger, maar het paardje is wel leukk

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:13

Arme, arme, arme pony.......

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:31

Wat een schattige pony, dat kleurtje is echt leuk!

Zoals al eerder is gezegt, ik vind de houding van de ruiter ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. En een scherp bit inhangen vind ik ook echt niet kunnen bij een manege pony . Weet je ook waarom hij met zo een bit gereden wordt?
Het lijkt me niet echt een geweldige manege iig

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:35

heb het even opgezocht:

thiedeman bit
Door de kantelwerking en de kinketting wordt een pittige inwerking verkregen. Werkt goed in op de lagen.

en dit bit voor een manege pony??
zonde hoor...

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 13:33

goh ... ik kan er echt niet veel aan helpen maar ga toch even de moeite nemen om te antwoorden want ik heb de foto's geplaatst en dan kon ik die reacties verwachten,dus ..

Neem mij echter niks kwalijk want niets ervan is mijn keuze hé

@miriamrocky : daar heb je helaas gelijk in. Er zijn een groot aantal maneges die zware bitten in de pony's hangen om ze toch maar te kunnen laten meelopen in de lessen voor bv. beginners. Ik kan je wel zeggen dat in het pension waar ik rijd ( het is niet echt een manege ) dat heel zelden gebeurt. Vraag me niet wat de reden is dat ze het nu wel deden, maar het is dus zo en ik vind het ook jammer want plus loopt even goed met een gewone trens. Hij is enkel wat fel maar dat is juist leuk

@femkemaats : Dat meisje is wel aan springen toe hoor. Ze rijdt al goed dressuur, krijgt haar paardje correct aan de teugel etc. Het was trouwens een dressuurles en op het einde gingen ze wat springen. In de winter zijn de paarden altijd wat feller en plus stond al heel de les nerveus en begon op het einde dan ook nog meer te trekken voor te springen. De hindernis stond 1m verder dan waar de foto getrokken is ,dus Het meisje raakte was gespannen denk ik, en ik weet niet echt wat ze aan het doen was en vind het ook niet goed, maar ze is wel aan springen toe!! Ok, maar ik begrijp het dat je vanop de foto's denkt dat het niet zo is... Maar dan moet je me nu wel geloven dat het wel zo is Moeilijk hé

@miesie: zo onervaren zijn de ruiters niet. De meeste die met hem mogen rijden zijn ruiters die toch al een paar goeie dressuurtechnieken beheersen. DE "betere manegeruiter" laat ik maar zeggen

@sammie_44 : je mag nu ook niet veralgemenen hé. Het kan bv zijn dat het meisje pas een jaar les krijgt hé Niet iedereen begint te rijden van zijn 8 jaar hé Maar ze rijdt wel al een aantal jaartjes denk ik,waarvan ze altijd al dressuurles volgde. Ik zei het al : het meisje rijdt wel goed dressuur, springen weet ik niet ?? Maar het hindernisje stond heeeel erg laag..

@sfiejj : die manege is 1 van de betere in de streek waar ik woon. Voor die manege heb ik in 3 andere gereden waar het vééééél erger was. In deze manege krijgen we goed les ,leren we aan de teugel rijden maar eerst ontspannen rijden en zo , leren we daarna de zijgangen etc.. De lesgever geeft echt goed les!! Ik zal eens foto's plaatsen van een gemiddelde dressuurles, of w8 ik heb enkele topics , zal hier gauw enkele linken zetten

@kris25 : ik vind je reactie nogal tjaah .. Ehm ?? Ik ben bereid vriendelijk te reageren maar op zo'n reactie ??

@sabbel : idd ik vind de pony super !
Zie ook bovengaande

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 13:41

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:42

Ik vind het geen slim idee om zo'n bit bij een manegepony te gebruiken . De foto's geven geen fijn beeld.

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 17:31

bliksemluver schreef:
Ik vind het geen slim idee om zo'n bit bij een manegepony te gebruiken . De foto's geven geen fijn beeld.

zie bovengaand bericht

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:00

Hmm,, 1 jaar les heeft niets te maken met het kunnen van de ruiter. Ik reed net een jaar en liep officieel L1 met mij pony, ook op mn 14e.. Maar ik vroeg waaro je een ander bit deed,?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:03

Als ze nu eerst eens leert zitten
dan heeft ze dat pokke bit helemaal niet nodig.

Duidelijk voorbeeld waarom ik op rt altijd zever over goede les en dat mensen eerst eens naar hun eigen rijden moeten gaan kijken, voordat ze met schrerpe bitten gaan rijden of hulpteugels.

sorry voor mijn niet aardige commentaar
Maar dit vind ik gemeen tegenover de pony..