achterhand erbij..??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

achterhand erbij..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 22:18

ik heb een vraag heel veel mensen zeggen tegen mij dat mijn pony`s achterhand er niet bij is ik plaats hier een foto van hoe ze altijd loopt
ik zit naar voren maar dat komt omdat ze te klein voor me is

Afbeelding
dat is de foto maar ik vind dat ze der achterhand er best bij heeft

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:20

Ik vind zelf dat de achterhand er Niet bij is en dat ze dus best op de voorhand loopt... Ik weet niet hoe je normaal met haar traind..Dressuurmatig??? Want de achterhand moet er wel wat meer bij ja...je hebt wel een lueke pony trouwes en leuke bandages:D

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:22

De achterbenen moeten de grond raken waar de voorhoeven stonden, of nog beter 2 hoeven erover. Dan pas spreek je van verzamelen.

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 22:24

jah de hoef staat daar niet op de grond die doet ze nog een stuk naar voren dus aks je super goed kijkt jah dan loopt ze niet geweldig maar ze hebben het erover dat de achterhand peer pas maar 20 cm verder komt

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:28

heb je geen duidelijkere foto's ?

op deze foto loopt ze er vanachter neit echt netjes onder.

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 22:30

dit is de duidelijkste
daarom maar hier zie je het ook niet goed daarom
meestal zit hij der wel onder maar deze foto zie ik zelf ook dat hij er niet super onder zit ik zal duidelijkere foto`s proberen te maken

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:02

Barvrouwke schreef:
De achterbenen moeten de grond raken waar de voorhoeven stonden, of nog beter 2 hoeven erover. Dan pas spreek je van verzamelen.

Kan jij even uitleggen wat jij onder verzameling verstaat? Ik zie dat nl. heel anders.

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:14

Dat het paard met tact en regelmaat de achterhand dusdanig ondertreedt dat het gewicht van het paard meer op de achterhand gesteld komt. Totale verzameling is de lavade.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:15

paardje loopt op de voorhand... vind ik
dus achterhand er NIET bij..

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:22

Ik denk dat de foto ook een beetje vertekent aangezien die scheef is genomen

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:24

maar het is toch best duidelijl dat ie op de voorhand loopt ?

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 00:07

ik vind het nou wel overdreven dat ze heel erg op der voorhand loopt dat paardje is 5 bijna 6 ik ben nu een beetje aan het kijken wat ik kan doen om hem der meer onder te krijgen ik heb der een keer met pasoa gelongeerd maar dan zeg je dag pasoa en de foto is inderdaad scheef want goed zit haar achterhand er niet onder maar voor zeker de helft wel

Karl66

Re: achterhand erbij..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:13

Doordat de foto zo schuin genomen is, vertekent hij nogal. Je kan van een 5-jarig paard niet de verzameling van een gp paard vragen. Ik vind het er netjes uitzien.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:25

Barvrouwke schreef:
Dat het paard met tact en regelmaat de achterhand dusdanig ondertreedt dat het gewicht van het paard meer op de achterhand gesteld komt. Totale verzameling is de lavade.

Ja, maar dat heeft geen bal te maken met de lengte van de passen. Passage en piaff ooit weleens een paard in zien overpassen???

BBGirl

Re: achterhand erbij..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:40

Ik weet niet of we wel aan verzameling moeten denken.....

Zo te zien loopt de pony ook nog niet echt nagefelijk, maar deze foto is op straat genomen en ik weet natuurlijk niet of deze pony er in de rijpiste wel doorheen loopt.

Dit lijkt me de eerste stap. Al die onzin over je paard verzamelen, achterhand erbij...... Eerst leren je paard lekker onder controle over de rug te kunnen rijden en dan komt die oprichting en verzameling pas ter sprake...

P.s een paar lekkere laarsjes of chaps rijd meestal ook een stuk fijner (help misschien een beetje bij je houding) toch omdat je zonder minder steun hebt.

Maar verder... Super Leuke pony heb je daar en een heel leuk setje

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 10:31

hahaha zre is leuk he in de bak rijd ze nagevelijk buiten hoeft het niet van me maar in de bak wel ik moest ongesteld worden dus ik had buikpijn

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:20

VMR --> RT

xjessxJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:55

Ik denk dat het heel moeilijk voor Dancer is om dr achterhand erbij te houden omdat ze op de voorhand gebouwd is dus, langere achterbenen dan voorbenen!

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:03

Zo op de foto loopt ze niet echt op de voorhand, maar de achterhand heeft ze er niet bij. Op de foto zwaait het paard het achterbeen naar voren. Ze buigt haar been niet meer dan nodig is om het been naar voren te plaatsen. Bij verzameling zie je een veel scherpere hoek van de gewrichten in het achterbeen.

xjessxJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:11

Zie de laatste foto in mn profiel dat bedoeld tamary, toch?

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:42

Barvrouwke schreef:

Als een paard dit heeft, betekent het dan ook dat ie genoeg met zijn achterhand ondertreedt?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:41

Allereerst, de pony is 5, dus nog hartstikke jong. Daarnaast ben jij iets te groot en zit je voorover. Je rijd met gympies en hebt daar minder steun aan dan laarzen of chaps, dus je kan moelijk verwachten dat hij de achterhand er bij heeft en voor de volle 100% gebnruikt....
Daarnaast zou ik ook een cap op doen als je op een jong ding buiten op het alsfalt gaat rijden

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:54

xjessx schreef:
Zie de laatste foto in mn profiel dat bedoeld tamary, toch?

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:58

stefanietjuh schreef:
Barvrouwke schreef:

Als een paard dit heeft, betekent het dan ook dat ie genoeg met zijn achterhand ondertreedt?

Nee, om te verzamelen moet een paard het zwaartepunt naar achteren verplaatsen. Een paard dat zo ver naar voren grijpt doet dat niet. Een paard dat verzameld loopt kan minder hard en ruim lopen dan een paard dat loopt zoals barvrouwke schetst.

Daniella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 02:15

je kan hem het beste gewoon zo zien lopen in het echt! op een foto is het eigenlijks best moeilijk om dat te kunnen zien maargoed.foto's zijn vaak bedrog! longeer em een paar keer in de week met een broek erachter. en met rijden zorg ervoor dat je hem van achter gaat rijden en voor een klein beetje tegen houden. dan ben je al een heel eind op weg.