Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:maar hij schrikt ook als er helemaal niks in de buurt is, of hij niks kan horen.

* gina2003 schreef:Het probleem is echt dominantie, en geloof me van dat soort dingen heb ik zeker verstand, dat probleem heb ik met mijn merrie nl ook heel lang gehad.
Zijn probleem is dat met lopen hij helemaal niks eng vind, maar als je erop zit, hij van alles tekeer gaat, het slaat gewoon echt nergens op!
Als je bv buitenrijd, en even 5 seconden niet met hem bezig bent, maar even om je heen kijkt of zo, merkt hij het en ik kan je verzekeren dat je er binnen een paar seconden afligt, hij zoekt gewoon wat om helemaal van uit zijn dak te gaan.
Natuurlijk kan hij bang zijn, maar de ene keer vind hij alles prima, en de andere keer is alles eng..
Hij staat nu gewoon bij een pensionstal/manege, maar hij heeft de hele zomer op het land gestaan, en dus weinig gevoerd, ik weet echt niet waar hij de energie vandaan haalt...
Ik snap dat iedereen zo reageerd, dat zou ik ook doen, van hij kan echt wel schrikken, want hij hoort beter dan ons, dat snap ik allemaal heel goed, maar hij is gewoon echt gemeen en blijft doorgaan!
Het is gewoon zijn doel om je eraf te krijgen, hij is echt gemeen.
En ik zeg ook al dat ze helemaal bij de basis moet beginnen met vertrouwen opbouwen en vanuit daar verder gaan, maar ze wil daar graag hulp bij en ze zoekt echt iemand die heeeeeel veel ervaring heeft, en niet zomaar iemand die denkt dat ze dat wel even zo voor elkaar hebben, dat werkt juist averechts...

runningkawa schreef:want als hij gewoon aan het klóte is, accepteerd hij wel dat ik hem op zijn plek zet
Doe ik dat als hij bang van iets is, word hij alleen maar banger.
Alleen een buitenrit maken is bijna niet te doen
je word gek van al dat gehuppel en gedraai van hem. En dan ben ik totaal niet bang op hem en krijg hem uiteindelijk altijd waar ik hem hebben wil.
Maar er is gewoon geen bal aan dan.