Ik was afgelopen zomervakantie naar Corsica, een eiland horend bij Frankrijk. Daar kreeg ik pas van mijn moeder te horen dat ik afgevaardigd was van de selecties naar de voorselectie van de Brabantse Kampioenschappen! Hoe blij ik toen was, onbeschrijfelijk! Ik kwam 12 augustus terug van vakantie, en de volgende dag zou ik de voorselecties moeten rijden. Hoe kan dit??!! Mijn pony was in deze 3 vakantieweken 4 keer gereden door mijn instructrice en 2 keer gelongeerd door mijn zus, Maaike. Maarja, wat is nou 6 keer van stal in 3 weken?! Dat gebeurt normaal gesproken in 1 week. Nouja, ik moest dus nog even kijken hoe ik dit voor mekaar zou gaan schoppen. Ik zou eigenlijk de dag van terugkomst nog even gaan rijden, zodat ik er tenminste één keer opgezeten zou hebben voor ik daar naartoe zou gaan. Maar alles was minder waar, want ik reed niet meer die avond. Ik kwam rond half 6 thuis, en was helemaal bekaf van de vakantie. Dus moesten we maar hopen dat het goed zou gaan die volgende dag. Ik kan hier nog een heel verhaal aanplakken, maar ik begin maar eens met de foto's van de brabantse kampioenschappen....:::

Schouder binnenwaarts

Stekken!
Op de voorselecties werd ik alsnog 2e van de 25 met 1 puntje verschil met de eerste!!
Uitslag:
1. Jolanda Schouten - Savannah - 166/172
2. Esmée Franken - Charlie Boy (ik dus) - 166/171
Hoe banketstaaf was dit?! Maarja, ik was al vet tevreden!!, want dat gebeurt natuurlijk ook niet iedere dag. De eerste 10 mochten door naar de Brabantse, en ik werd 2e, dus ik was gewoon afgevaardigd!! Wouw, echt een super gevoel is dat!!
De foto's hierboven zijn dus van de Brabantse, en ook hier presteerde ik opnieuw. De Brabantse kampioenschappen werd 1 dag later gereden dan de voorselecties, en ik had die dag ook de verenigingskampioenschappen.
Brabantse Kampioenschappen werd ik 4e van de 20 in de klasse D/E-M1
Verenigingskampioenschappen werd ik 1ste bij de afdeling dressuur in de klasse D/E-M1.
Opnieuw werd ik weer afgevaardigd, en deze keer wel naar de NK!!!!
De foto's van 't NK:
De proef op de NK ging daarentegen niet helemaal zoals gewenst. Ik was natuurlijk behoorlijk zenuwachtig, omdat ik hier eerder nog nooit geweest was. Ik had daar een ring van 32 mensen. (de beste van nederland!) Daarvan werd ik uiteindelijk toch nog 10de. Er waren 8 prijzen te verdelen, dus dat was wel jammer. Maar ach, ik vond het toch nog best geslaagd!!!...

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het gewoon eventjes kwijt

Heel veel liefs, groetjes en kusjes van Esmée, en hoefjes van Charlie Boy!
en dan had jehaast niet getraind! nogmaals gefeli