ik heb sinds maandag een nieuw paard,
ik heb bij haar oude stal ook gereden en toen was ze heel braaf, volgens de eigenaresse was ze ook niet schrikkerig.
het is een merrie van 12, ik heb haar dus nu bijna een week en de eigenaresse zei ook dat ze na 1 week niet rijden nog steeds hetzelfde was. aangezien ik nog geen mogelijkheid heb gehad om er zelf op te rijden( heb zelf geen bak) en omdat ik eerst les wil voor dat ik zelf begin te klooien, ben ik van de week met r buiten wezen wandellen
gewoon ernaast
alleen ze loopt steeds gespannen met dr neus te snuiven en vrachtauto's tractors en andere auto's of gewoon normale geluidjes vindt ze eng, dan duwt ze me zowat omver of wil ze me naar huis rukken, dit vindt ik dood eng omdat ik niet op een platte overgereden knol zit te wachten, ik blijf zelf heel nuchter en ga liedjes zingen als ze gespannen wordt
maar ze vertrouwt de omgeving en mij niet... hoe kan ik hier aan werken om haar vertrouwen te winnen en hoe kan ik voorkomen dat ze me niet omduwt als ze echt bang wordt?
hadden jullie dit ook in het begin met jullie paard? en lijkt het jullie ook verstandig om eerst prive les te nemen voordat ik zelf ga rijden of weer in mn oude rijverenigings les stap?
alvast bedankt
. Heb me paard nu 2 en halve maand. Kan nog steeds niet alleen met hem naar buiten, dus ga ook steeds wandelen wel met een hengstenketting door het halster. Als die dan iets doet dan geef je een ruk en dat is geen prettig gevoel voor je paard
.
, alles wat onverwacht hard langs de rijbak kwam (of een eikel op zijn kont krijgen) *vroem vroem bok vroem bok* Ik begin nu steeds meer te merken dat hij me toch gaat vertrouwen. Als hij schrikt, is het gelukkig niet meer zo erg als eerst *afkloppen*