Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Unika schreef:Ik zeg even bij voorbaat: ik hoef geen half bokt over me heen voor mijn reactie hoor!!!![]()
Er kan idd iets lichamelijks zijn, maar sommige paarden willen gewoon echt niet werken en gaan dan staken. Ja, ik ken zelf een voorbeeld die gewoon kerngezond was, maar zo gauw je haar ging oppakken in een echte rodeoknol veranderde. Soms had ze een goede dag en deed ze alles, maar de volgende dag kon je er gewoon weer mee rechtop staan. Met andere woorden het kan ook gewoon aan het karakter liggen!!!!
monsera schreef:Ik las dat ze dit gedrag ook vertoond als je haar longeert zonder bijzet maar dan zet je haar niet aan het werk en begint ze toch te bokken.Hierdoor denk ik dat je haar toch eens na zou moeten laten kijken want dat is geen normaal gedrag.
Kris25 schreef:Mijn paardje wil ook niet werken. Wanneer hij bij de vorige eigenaar een keertje bokte of met de voorbeentjes van de vloer kwam werd ze bang en ging ie weer op stal.
Toen hij bij mij kwam moest hij echt aan het werk. Ik heb hem helemaal door laten lichten voordat ik hem kocht en hij was kerngezond. Zodra ik na het loswerken wilde aandraven begon hij te bokken en om te draaien en zelfs op zijn rug te vallen vanuit het steigeren.
Ik heb hem er echt door heen moeten slaan want dit was echt een dominantie probleem. Bokken=met de zweep erover, bokt ie nog een keer, dan sla jij nog een keer. Jij moet de laatste tik uitdelen. Voorwaarts houden en flink aan het rijden gaan.
Santhos en ik zijn nu de beste vrienden en ik kan alles met hem. Iemand anders op zijn rug is geen optie, want dat wil hij gewoon niet hebben. Dus als het bij die van jou in het karakter zit, dan zul je hem toch echt aan moeten pakken. Die van mij bokt en steigerd nooit meer...
) Ik heb dus nu geen probleem meer met hem op die manier. Heerlijk. Mijn paard pissig maken dooor het llaatste woord met zweep te hebben, bereik je helemaal niks mee. Hij is dan al pissig als je de bak weer inkomt en houd alles vast om zich voor te bereiden op strijd. Gewoon doen alsof het normaal is en gewoon heel rustig blijven bij verzet en steeds opnieuw als malle eppo beginnen, heeft helemaal goed gewerkt. Hij kon niet kwaad blijven, de ruiter was ook niet kwaad, Citaat:Kris25
Belonen deed ik bij de mijne ook hoor, maar als hij steigerd en zich op zijn rug wil laten vallen, dan ga ik hem toch echt vooruit meppen met de zweep. Liever op een boos paard rijden dan. Die van mij moest echt even weten wie de baas was en dat bereik ik bij hem niet met lieve woordjes.
Voor iedereen die mij nu een dierenbeul vind, liever mijn paard met de zweep slaan dan zelf hard in contact komen met het zand op de grond! Respect kun je nl wel afdwingen bij sommige paarden....
Kris25 schreef:Belonen deed ik bij de mijne ook hoor, maar als hij steigerd en zich op zijn rug wil laten vallen, dan ga ik hem toch echt vooruit meppen met de zweep. Liever op een boos paard rijden dan. Die van mij moest echt even weten wie de baas was en dat bereik ik bij hem niet met lieve woordjes.
Voor iedereen die mij nu een dierenbeul vind, liever mijn paard met de zweep slaan dan zelf hard in contact komen met het zand op de grond! Respect kun je nl wel afdwingen bij sommige paarden....
nee hoor, ik vind je geen dierenbeul. Dat wat jouw paard flikt is het uiterste, krijgt hij bij mij ook slaag.