Men lieferd,,sasha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sachkeuh

Men lieferd,,sasha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 22:29

Hier wat foto's van men paard en ik..eerst even iut de stal halen..
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BDXVIPVX
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DYVLWTIP
zen nieuw dekentje
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DYVLWTIP
http://www.mijnalbum.nl/Foto=4GYZI3DK
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OW3FLEVG
egt een raar moment hier ..ik trek precies in zen mond...schijn!
kleine sprong..batterijen van fototoestel waren op dus de hogere sprongen heb ik niet kunhttp://www.mijnalbum.nl/Foto=A48MSA6Cne trekke.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=84AHMVAP
http://www.mijnalbum.nl/Foto=Z7DITZ6G
http://www.mijnalbum.nl/Foto=TTTPQORW

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:31

wat een leuk paardje alleen je gaat iets te ver naar voren boven de sprong

Zeebries

Re: Men lieferd,,sasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:33

sachkeuh schreef:
Hier wat foto's van men paard en ik..eerst even iut de stal halen..
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BDXVIPVX[/img]
Afbeelding
zen nieuw dekentje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
egt een raar moment hier ..ik trek precies in zen mond...schijn!
kleine sprong..batterijen van fototoestel waren op dus de hogere sprongen heb ik niet kunAfbeeldingne trekke.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:34

Persoonlijk vind ik het niet zo netjes uitzien...
Volgens mij trek je wel redelijk..

Clinnn_

Re: Men lieferd,,sasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:35

Zo da's iets duidelijker

Leuke rijbroek en leuk paardje!

Waarom rij je met rekkers? Gewoon een vraag, niks negatiefs meebedoeld

[EDIT= Yulan was me voor met het bewerken van de foto's ]

MerakiJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:36

whaa! wat heb jij een toffe rijbroek En je paard is echt leuk!

whisperramse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:37

ik vind het er ook niet netjes uitzien
wat is dat rond zijn nek? een elastiek?
je paard loopt op elke dressuurfoto met zijn mond open, dus denk ik dat je wel in z'n mond trekt.

zeker een leuk paard!

sachkeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 22:39

maaar nee ik tek niet hoor ..en ik heb al veel geprobeerd om hem wat te laten buigen en euh..tlukt niet!! met die rekker al wel beter en van dat trekken .. hij doe altyd zijn mond open en als ik vraag ..dan trekt hij terug..maar derna loopt hij wel mooi hoor..Ik heb hem ook nog maar twee maanden :p en thnx voor men rijbroek

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:43

leuk paardje, alleen vind ik dat je te veel in ze mond zit,vooral foto 4 vind ik er niet vriendelijk uitzien je ziet dat je ze hoofd omtrekt dus schijn is het niet.
probeer wat meer te ontspannen in de hand, zie ook dat je hem ngo maar 2 maandjes heb! dus het is nog even wennen aan elkaar
Laatst bijgewerkt door _Fleur op 24-11-05 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

sachkeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 22:44

danku voor het bijwerken van die foto's ..de tweede keer dat ik ze der op zet ..maar tlukt nog niet zo goe...xxx

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:44

ziet er ondanks dat hij dus zo met zn mond open loopt netjes uit..
waarom rijd je hem met slof?

Clinnn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:44

sachkeuh schreef:
maaar nee ik tek niet hoor ..en ik heb al veel geprobeerd om hem wat te laten buigen en euh..tlukt niet!! met die rekker al wel beter en van dat trekken .. hij doe altyd zijn mond open en als ik vraag ..dan trekt hij terug..maar derna loopt hij wel mooi hoor..Ik heb hem ook nog maar twee maanden :p en thnx voor men rijbroek

Je paard aan de teugel rijden door hem een rekker aan te doen lijkt me geen zo'n goede methode.
Je moet geduld hebben en stap voor stap alles willen leren, samen met het paard. Als je hem nog niet lang hebt dan moet het paard misschien nog beter leren kennen, want zoals hij nu aan de teugel staat is het ook geen vrolijk gezicht. Het ziet er nogal gedwongen uit.

Werk je paard goed los dan is het ook al een stuk makkelijker.

whisperramse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:47

sachkeuh schreef:

waarom gebruik je een rekker als ie niet eens nageeflijk is?
je ziet toch meteen dat dat paard niet ontspannen is?
het is niet allen laten buigen, het is ontspanning die er voor moet zorgen dat hij zakt.
die ene foto waar je zegt dat je echt niet trekt. hoe komt het dna dat de elastiek los hangt en je teugel gespannen?

*Edit, zie dat je hem nog maar twee maanden hebt, haal die rekker eraf en laat hem eerst ontspannen. Rij hem ook goed los, dat zal al veel helpen, want bij het zien van deze foto's ziet je paard er mij nogal "vast" uit.

sachkeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 22:57

hij is wel nageeflijk maar dat zie je niet op die foto's he ..kheb maar 1 foto waar hij dressuur rijd..enja da is ni opt goede moment getrokken want anders geeft hij wel na.ik laat de rekker losser hangen zodat hij begint te leren zonder hulp middel na te geven door hem losserr te doen

whisperramse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:01

sachkeuh schreef:
Hij is wel nageeflijk maar dat zie je niet op die foto's he.Ik heb maar 1 foto waar hij dressuur rijd.En ja dat is niet op het goede moment getrokken want anders geeft hij wel na.Ik laat de rekker losser hangen zodat hij begint te leren zonder hulp middel na te geven door hem losser te doen

zo dat valt al wat beter te lezen, msn-taal is niet toegelaten op Bokt.
Haal de rekker er gewoon af, neem les, en je zal vanzelf zien dat je die hulpteugel niet nodig hebt

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:03

ga met whisper mee. probeer het eerst zonder hulpteugel, je heb hem nog maar 2 maanden dus je moet nog wennen aan elkaar.. geef het wat tijd

Tinuss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:04

Mooi paardje
Mag ik vragen waarom de keelriem zo vreselijk strak zit

Ik snap wel dat het een moment opname is hoor

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:15

wat een mooi paard
en ik ga met de mensen hier boven mee volgens mij rij je hem niet zo vriendelijk ik zie een zweep, sporen, elastiek, en dat je paard niet zo vriendelijk kijkt en het heel erg gespannen uitziet.
Geef je paard eens de ruimte gooi dat elastiek weg (als het toch los hangt wat heeft het dan voor een nut?)
doe die sporen af hou de zweep erbij en rij je paard eens eerlijk.

LuVHorssieSz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:55

het ziet er heel zielig uit vind ik
maar wel een heeel erg mooi paard jij hebt mazzel!!

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:38

ik vind het beeld er ook niet goed uit zien eerlijk gezegd, overigen wel een erg mooi paard.

die (ik meen) galop foto vind ik er verschrikkelijk uit zien
je pony loopt hier totaal niet ontspannen en nageefelijk. het lijkt zelfs alsof hij zijn rug weg drukt. Je ziet ook dat hij van voor erg in elkaar gereden word en van achter hobbelt het er achter aan (kan een moment opname zijn )

de springfoto's vind ik ook niet super, je pony heeft er naar mijn idee duidelijk geen zin in.

zwaait je paard erg veel mijn zijn staart?? of lijkt dit zo?

het is niet aanvallend bedoeld maar de foto's geven mij gewoon zo beeld. Veel succes er nog mee, en ik zou zeggen wen maar eens goed aan elkaar door lekker wat ontspannen te gaan rijden want naar mijn idee wil je te snel als ik het zo lees. (nogmaals niet rot bedoeld)

Sees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:51

Waarom is iedereen toch altijd zo gefixeerd op aan de teugel rijden??Mensen laat dat nou eens varen!!! Paardrijden draait niet alleen om het naar beneden rijden. Als je paard ontspannen is, goed over zijn rug loopt, buigzaam is, de achterhand er goed onder heeft etc etc etc dan komt dat nagefelijk rijden vanzelf. Dan hoef je dus ook geen strijd te voeren met sporen en hulpteugels etc. Je moet sowieso geen strijd hoeven te voeren om je paard naar beneden te rijden! Ik zie veel liever een paard wat lekker los door zijn lijf is en zijn rug goed gebruikt en een geheel is dan de bovenstaande plaatjes.

Je hebt een heel erg mooi (pittig lijkt me?) paardje waar je zo te zien gek van bent maar ik vind idd ook niet je hem vriendelijk rijdt, als je te lang zo door gaat, krijgt hij rug- en of nek en schouderklachten.

Als het idd alleen een momentopname is, dan wexcuses voor de bemoeienissen, laat je dan eens foto;s zien die op een wat gunstiger moment geschoten zijn?

Sees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:54

Waarom is iedereen toch altijd zo gefixeerd op aan de teugel rijden??Mensen laat dat nou eens varen!!! Paardrijden draait niet alleen om het naar beneden rijden. Als je paard ontspannen is, goed over zijn rug loopt, buigzaam is, de achterhand er goed onder heeft etc etc etc dan komt dat nagefelijk rijden vanzelf. Dan hoef je dus ook geen strijd te voeren met sporen en hulpteugels etc. Je moet sowieso geen strijd hoeven te voeren om je paard naar beneden te rijden! Ik zie veel liever een paard wat lekker los door zijn lijf is en zijn rug goed gebruikt, een geheel is, met een los teugeltje dan de bovenstaande plaatjes.

Je hebt een heel erg mooi (pittig lijkt me?) paardje waar je zo te zien gek van bent maar ik vind idd ook niet je hem vriendelijk rijdt, als je te lang zo door gaat, krijgt hij rug- en of nek en schouderklachten.

Als het idd alleen een (zeer ongunstige) momentopname is, dan excuses voor de bemoeienissen (=goedbedoeld hoor ), laat je dan eens foto;s zien die op een wat gunstiger moment geschoten zijn?

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:58

Leuk hoor Alleen zou gewoon goed les gaan nemen, dan komt de nageeflijkheid wel Komt wel goed hoor

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 12:04

Het is een schitterend paard, maar ga goed les nemen, want je hebt hem net en ik vind dat je hem nu al aardig aan het verpesten bent. Sorry, maar zo ziet het er echt uit.
Je rijdt met sporen, met een zweep, met een hulpteugel en je hebt hem veel te vast. Paard is niet ontspannen....

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 12:29

ik ga mee met al het voorgaande, neem lekker les, als je een paard 2 maanden hebt, kan je er niet uit concluderen dat hij met een hulpteugel gereden moet worden Wel een prachtig paard, en 't zou sonde zijn dat hij al op zijn 17e is uitgebrand toch, dus ik zeg, gewoon lekker les volgen, je hele lichaam ontspannen en geef 'm iets meer speling.. (btw vette deken joh )