Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Hmm.. oke dan.. doe anders gewoon een dubbelgebroken bit als dat enkelgebroken bit niet wil lukken
Een kous om z'n tong heen, niet erg prettig maar t helpt
bittermoon schreef:ja, een niet hele vriendelijk maar soms noodzakelijke manier. je bind een stuk panty om zijn tong heen, en doet bind het vast onder zijn kin. je kunt ook proberen om een bit met een tonglepel in te doen deze bitten zijn gemaakt voor paarden die hun tong over het bit heengooien.
buiten dat het ziet er niet uit haha.
En een sperriem zou misschien ook helpen, maar dan moet je hem wel heel strak doen, wil je dat hij zijn tong niet over het bit gooit.

luuk schreef:wat ook vaak helpt is om de neus riem en sperriem gewoon goed strak doen zodat die zn kaken enzo moeilijker kan bewegen.
Marus schreef:nou ik zou zeggen panty!We hebben vandaag praktijkles gehad (paardenhouderij) En de leraren hebben altijd een panty opzak!!Voor als een paard (vooral jonge) zijn tong over het bit gooit! Ik zou zeggen succes ermee...Ps ik vond dit eerst ook niet een goede manier, maar hadden het er vandaag toevallig over.En nah ja als het helpt!
Marus schreef:nou ik zou zeggen panty!We hebben vandaag praktijkles gehad (paardenhouderij) En de leraren hebben altijd een panty opzak!!Voor als een paard (vooral jonge) zijn tong over het bit gooit! Ik zou zeggen succes ermee...Ps ik vond dit eerst ook niet een goede manier, maar hadden het er vandaag toevallig over.En nah ja als het helpt!