Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bolletje schreef:heb al jaren gelest maar beide pony's mogen wegens beenproblemen niet in de bak.. dus les nee en ik rij lang genoeg om suffe rondjes te rijden. mijn paardjes zijn enkeld recreatief te rijden rijdt ook niet met hoofdstel en dergelijke onzin.
bolletje schreef:Ja maar niet op die manier waar jij het doet, bit pakken en benen tegelijk,
bolletje schreef:Ik kan haar ook aan de teugel rijden met halster maar dat is niet mijn bedoeling het is voor haar moeilijk begrijpbaar inhouden en drijven ?
bolletje schreef:daarom heb ik gewoon een hekel aan bak mensen gekregen daar heb ik jaren naar geluisterd naar van die ik weet het beter dressuurmutsen van ow we helpen je wel slof erom scherper bit erin niet luisteren slaan. ben ik blij dat ik nog voor ie bejaard was erachter ben gekomen. nu de rest nog...

Citaat:dressuur is ook een een manier van het gymantiseren van je paard maar er is bewezen met sterke feiten dat ook in de dressuur dinegn niet goed zijn want een recreatie paard gaat langer mee dan een dressur paard. ten eerste paarden die hoog aan de teugel lopen krijgen een knik in hun luchtpijp!krijgen een moeilijkere ademhaling gaan sneller zweten en daardoor kwijlen of schuimen. en dat komt niet dooordat ze lekker ontspannenlopen das bull oliebol ten 2 e trek je hem uit zijn natuurlijke evenwicht doort hem ook nog is ''te laten dansen"
Citaat:even over mijn paardjes de ene heeft een gedraaide schouder waardoor haar hele been gedraaid staat ze mag minimaal bereden worden dit doe ik meestal 1 x in de week 1 x in de week wandelen en 1 in de week naast de fiets ze straalt als ze naar buiten mag is gek op aandacht. maar mag geen bak in te zwaar mag geen bochten maken dit alles omdat haar been dit niet aankan ik moet zo licht mogelijk tuig voor haar hebben om haar zo min mogelijk te belasten. ik moet haar altijd voluit laten lopen gestrekt anders doordat haar been scheef staat tijdens een langzame draf op het moment dat ik haar in ga houden strekt ze haar been niet meer en trekt ie krom en dus eerder bij de grond dan sleept ze met haar voetje 2 sec oper de grond en klap op haar pees erbij dus . dus inhouden kan ik njiet mag ik niet voor haar gezondheid. en de tweede heeft een vorm van hoefbevangenheid gehad was vroeger een draak maar heeft jaren lang in de bak gelopen waar ik het hierboven over had. maar bleek dus na een controle nooit meer in een bak te mogen lopen invb. met een zware ondergrond en zoveel mogelijk beweging geven zoals in een wei(kale). nu ik ook met halster ben gaan rijden en boomloos is hij zo veranderd is een engeltje met rijden echt je beste kameraad. maar vroeger was het een hel om hem te rijden. daarom heb ik gewoon een hekel aan bak mensen gekregen daar heb ik jaren naar geluisterd naar van die ik weet het beter dressuurmutsen van ow we helpen je wel slof erom scherper bit erin niet luisteren slaan. ben ik blij dat ik nog voor ie bejaard was erachter ben gekomen. nu de rest nog.