Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
karijn schreef:Hoe meer je de teugels vasthoudt, hoe meer ze zal gaan dribbelen. Durf de teugels eens wat langer te houden. Rijd je tussen de paarden, achterop of voorop? Het wel nog wel eens helpen om voorop te rijden.
)
) en langere teugels hmm.. dan gaat ze meteen weg. Oliver schreef:@ Phannie, dat heeft die van mij dus ook. Als ik alleen rijd is er niets aan de hand, maar zodra er andere paarden bij zijn MOET ze rennen.
Stukje aandraven gaat idd niet, dan moet ze springen en doen. Halthouden gaan ook niet, want dan gaat ze wel springen op de plaats.
Ze is niet heel nerveus ofzo, ook altijd de oortjes wel naar voren.
maar memerel wat heeft zij nou eigenlijk aan dit verhaaltje
Ik denk dat tamary een hele goede oplossing heeft. Maarja, het moet ook een keertje normaal kunnen. Blijf gewoon ontspannen en hou de teugels in een licht contact. Ik heb wel eens van een meisje gehoord die had een clinic bij ?Emiel Voest? ofzo geleerd dat je je paard dan gewoon hard moet laten wegdraven bij de anderen. Als ze er zo graag bij wil blijven, gaat er vanzelf een keertje een lampje branden van heej, als ik nou is blijf stappen. Maar.. je moet hier zeer consequent in zijn. 1 dribbelpasje is gelijk weg. Echt het helpt hoor!