Devlin @ Springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Devlin @ Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 23:22

Hey!!

Eindelijk weer springfoto's van mn verzorgpony Devlin en mij. Kvind springen wel erg leuk, maar doe het niet zo vaak Foto's zijn wel al van een paar weken geleden, maar had nog niet de tijd gevonden om ze te plaatsen. Deze keer zitten er wel wat redelijke foto's bij Myra (Myra) heeft ze gemaakt

Helaas is wel door verkleinen (mijnalbum.nl) de kwaliteit wat minder geworden...

Eerst even een stukkie rijden, wat vinden jullie btw van mn nieuwe dekje en hoofdstel?
Afbeelding
Even kijken in de raam of k netjes zit
Afbeelding
Lekker schuimbekkie
Afbeelding
Even stilstaan
Afbeelding
Afbeelding
Let maar niet op mij
Afbeelding
Strekfoto maar mn tenen
Afbeelding

En dan nu het springen... en ja ik weet dat ik meer moet meegeven

Als eerste een kruisje
Afbeelding
Heb hierna ook nog wat hogere kruisjes en lage steiltjes gesprongen, alleen daarvan waren de foto's niet zo super
55 cm
Afbeelding
Afbeelding
65 cm .... vliegmoment
Afbeelding
Nog steeds 65 cm .... deze is n beetje raar
Afbeelding
75 cm ... hoger zijn we niet gegaan Deze foto vind ik het leukst... het zat wel erg raar want hij sprong echt heel hoog
Afbeelding
En dan natuurlijk nog een blooperfoto
75 cm je zou mn hoofd eens van dichtbij moeten zien...echt verschrikkelijk en ja, hier viel ik eraf
Afbeelding

Dit waren ze Hebben jullie nog tips voor me?? (vast wel ben niet echt n ster in springen namelijk )

Kuzz Jenn

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:39

Ik zou wat meer meegaan met je handen naar voor zeg maar, op de 2e en 3e springfoto zitten je handen bijna in je buik
Leuke foto's.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:41

ja, idd... je handen meer meegeven! hem de ruimte geven voor z'n sprong
het zijn wel leuke foto's

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:43

Je handen idd meer meegeven... Verder heel grappig

Ro0sj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:46

Wat tips...uh..wel is aan een rijbroek gedacht?? en laarzen/chaps?? Zou een stukje schelen denk ik.

En als je een hindernis hebt, moet je hem altijd van de kant springen waar de balk op de grond ligt, dan heb je grondlijn.

Vooral in het begin is het soms fijn om een drafbalk te gebruikne, voor een kruisje, dan heb je iets meer aanleuning en hoef je niet direct uit galop.

Verder heb je een geweldig dier, springt met een mooie techniek, wat voor afstamming is het??
Laatst bijgewerkt door Ro0sj op 17-11-05 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 23:46

Handen meegeven heb k begrepen dat zei k zelf ook al verder nog andere tips?

Calanddra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 23:49

Ro0sj schreef:
Wat tips...uh..wel is aan een rijbroek gedacxht
en laarzen/chaps?? Zou een stukje schelen misschien. En als je een hindernis hebt, moet je hem altijd van de kant springen waar de balk op de grond ligt. En vooral in het begin is het soms fijn om een drafbalk te gebruikne, voor een kruisje, dn heb je iet smeer aanleuning en hoef je niet direct uit galop.

Verder heb je een geweldig dier, springt met een mooie techniek, wat voor afstamming is het??

Rijbroek heb ik wel, maar die zit niet altijd even lekker Heb er wel Jodhpurs onderaan hr alleen mn chaps passen niet over mn broek heen...
Met die balk, je hebt gelijk hoort eigenlijk wel. Zal er volgende keer op letten

afstamming? geen idee hij is n kruising tussen een kwpn'er en een newforest. Was een ongelukje

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 00:00

haha ongelukje! da beestje kan goed springe
een gelukkig ongelukje dan

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 00:04

En ik zie je boven de sprong in het zadel zitten. Is ook niet de bedoeling. Wel een hele gave pony!

Calanddra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 00:21

Kris25 schreef:
En ik zie je boven de sprong in het zadel zitten.

Kweet t heb nu 3x actief met m gesprongen en elke keer zat er zo'n foto bij.... maarja...kmoet nog veel leren op het gebied van springen

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 00:54

Volgens mij is het meeste wel gezegd, idd handen meegeven, zelf mee naar voren (uit het zadel )
Als ik jou was zou ik eens springles gaan nemen. Want je pony springt echt goed, en volgens mij heb jij er ook veel lol in!

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 08:51

ziet er leuk uit Houd de jouwe ookal van overdrijven ? Mijn ook, vreselijk!! Maar goed nu even back to buisness.. leuk paardje joh, heeft overal oog voor zo te zien! Verder idd handen meegeven bladiebladiebla.. Ik reed trouwens ook vaak met spijkerbroek,'maar 't is wel heel slecht voor 't zadel bovendien ben ik er eens uitgescheurd, dus dat doe ik nooit weer

Miss_Petit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:17

Mijn tip? Neem les...

Het ziet er nogal geforceerd en weinig soepel uit...

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:29

Miss_Petit schreef:
Mijn tip? Neem les...

Het ziet er nogal geforceerd en weinig soepel uit...

Dat valt toch ook wel mee? Les is wel nodig maar 't ziet er niet geforceerd uit ofzo.. Maar wil je echt verder met springen dan?

Miss_Petit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:35

Jenni schreef:
maarja...kmoet nog veel leren op het gebied van springen

Nikki_Jimmy, dan denk ik, dat leer je alleen door veel te doen, en begeleiding/ hulp cq les te zoeken

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:49

Je zegt zelf dat je veel moet leren, waarom dan toch al zo hoog springen? Je leert veel meer van lage kruisjes en is voor je pony ook veel fijner. Pas hoger gaan als je de techniek er voor 100% in hebt zitten bij jezelf....

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:51

Ik zou niet graag jouw paard zijn eigenlijk! Eerst trek je hem boven de sprong in z'n mond en dan ga je boven de sprong ook nog OP z'n rug zitten. Ik zou eerst maar les nemen voor je zelf gaat stuntelen.
Inderdaad eerst boven kleine sprongen goed kunnen zitten en dan pas eens wat hoger gaan!

leonie_1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:56

afschuwelijk hoe je dat paard in de mond zit!! WAAROM ga je al op die hoogte springen als je weet dat je niet genoeg meegaat. Ik snap wel waarom jou paard stopt voor de hindernis en waarom die ene sprong er zo raar uitziet. Die blik van de pony boven de sprong is ook niet echt mooi, je kan zien dat ie t nie fijn vind! Misschien een goed idee om eerst les te nemen voordat je verder gaat met springen

Cheytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:00

Ik denk dat het al een stuk beter gaat als je laarzen/chaps en een rijbroek aan hebt....Met een spijkerbroek lijkt me nie echt fijn springen....En idd....werk aan je handen....anders gaat je paard het misschien niet meer leuk vinden omdat je em pijn doet....Veel suc6 ermee !!!!!!!!

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:03

ik ga mee net miss petit

neem in godsnaam les want dit kan niet echt de manier zijn om een paard fijn te laten springen
misschien is het ook een idee om aan je balans te gaan merken aangezien je je paard in de weg zit met de afzet , boven de sprong en tijdens de landing...
dmv in uitjes en veel LAGE sprongen te nemen ipv altijd maar weer van die hoge sprongen te nemen die totaal uit balans zijn en niet kloppen qua afstand

kiss_lotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:51

rij broek!!!aaan

Midget

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:56

leuk paardje! (leuk dekje ook )
commentaar is al gegeven

Calanddra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 14:13

Bedank voor de tips, en ik zit er idd al over te denken om les te gaan nemen over een tijdje, maar bedenk trouwens wel dat dit pas de 3e keer is dat ik actief met hem heb gesprongen.

Ten tweede, ik dwing hem echt niet over de hindernis heen hr en dat het er wat minder vriendlijk uitziet komt waarschijnlijk doordat ik de teugels teveel bij me houdt, daar ben ik ook al aan t werken. Maar als je kijkt naar de vorige springfoto's van mij met hem vind ik dat er zeker verbeteringspunten zijn. Hij springt veel netter en zet niet meer 2 a 2,5 meter van te voren af.

En ten derde, ik zou niet zo hoog (ik vind het btw niet echt hoog hr maar goed ) met hem springen als ik niet zeker zou zijn van dat hij het kan. Vorige met springen sprong hij 85 cm met gemak met mij erop. En met vrijspringen heeft hij een keer over een hek van 1.20m gesprongen, hij sprong er zelf nog rond de 20cm overheen en dat terwijl het niet eens de bedoeling was. Hij deed het met gemak.

En natuurlijk moet ik het wel opbouwen, maar zoals ik ook al zei ben ik eerst met lage kruisjes begonnen. Ben echt niet gelijk van een laag kruisje overgestapt naar 5 cm
Ook als ik alleen maar kruisjes spring dan draaft er er gewoon overheen... zelf bij lage steiltjes doet ie dat...

Nog @ Nikki_Jimmy: ik denk niet dat ik echt iets wil doen met springen, ik zou het wel leuk vinden als ik ooit met een wedstrijd mee zou kunnen doen, maar ik doe het liever voor de lol.

Kmoet wel zeggen dat het wel weer erg vervelend is dat als 1 persoon iets negatiefs neerzet gelijk iedereen negatief wordt, maarja das bokt. Je kan niet van mij verwachten dat ik pas na een paar keer springen met Dev perféct spring... maar goed, t blijkt wel weer dat bokt perse wil dat het zo goed....

Iig iedereen bedankt voor de tips...gelieve alleen nog maar tips die nog niet zijn gezegd, want de rest is zo onderhand wel duidelijk

(phew lang verhaal )

Forcalquier

Re: Devlin @ Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 14:31

Hardstikke gave pony en leuk dekje ook, alleen iedereen begint over je handen, ik wil je niet afkraken maar je werkt echt met je hele lichaam tegen de beweging van je pony in.Als je goed kijkt zie je dat de pony hele rare sprongen maakt maar kijk dan ook even hoe jij op dat moment zit verder zitten er ook wel wat betere sprongen bij maar ga anders eerst eens aan je zit werken doormiddel van balkjes draven en dan zonder beugels!!!Op deze manier heb je de kans dat je pony straks helemaal niet meer springt omdat jij m eigenlijk straft door niet met je handen mee te gaan in de beweging en dit kan voor je pony behoorlijk veel last geven in zijn rug.
En dan over je broek, ik rijd ook wel eens met een spijkerbroek als ik een buitenrit maak ofzo , maar als je echt serieus aan het werk gaat zit zo'n broek erg vervelend en misschien is dit ook wel de reden van jou houding tijdens het springen, je hebt niet echt bewegings vrijheid.
Nogmaals zie dit niet als afkraken maar eerder als een goede raad voor jou en je pony.
Ik heb namelijk een meisje gekent die haar pony(7 jaar oud)niet meer mocht rijden omdat zijn rug verpest was door verkeerde manier van springen en ik neem aan dat je die toekomst niet voor jou pony wilt.
Heel veel succes verder groetjes wendy

Calanddra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 14:53

nee zo'n toekomst wil ik liever idd niet voor m bedankt voor je tips