Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik weet wel dat ik niet de enige ben, maar toch altijd fijn om het te horen
En Elmiran.. bedankt

ik zat er eigenlijk een beetje tegenop omdat de les nooit zo goed gaat, maar misschien leg ik de lat wel te hoog voor mezelf, want de instructrice zegt dat elke keer weer, van super doet je paardje het hoor. Ik ga morgenvroeg voor de les (heb een half uurtje les) vast even een beetje rijden, zodat de eerste frissigheid eraf is.. Bedankt!
Natasja91 schreef:De instructrise is er toch voor om je te helpen onder de les?

ik ben zelf ook rustig gebleven. Wel was de les helemaal niet fijn. Ik moet op de volte met mijn binnenhand opzij, zodat hij stelling aanneemt. Alleen mijn haf valt dan gelijk naar binnen, dus ook buitenteugel vasthouden en goed binnenbeen eraan. Hij reageerde er niet zo super op, dus ga nu met een spoortje rijden om de hulpen iets te verfijnen. Maar de ene keer zei ze ja sophie op 2 teugels rijden en de andere keer moest mijn binnenteugel los. Dus toen zei ze sophie binnenteugel los, dus ik doe mijn binnenteugel los.. 1 minuut later zegt ze ja SOPHIE, op 2 teugels rijden.. Mijn opa en vriendin snapten er ook niet veel van. Dus hele tijd door dat geklooi, werd ik een beetje gestresst, en omdat ik in de war was reageerde mijn haf ook een beetje als of hij in de war was. Naja, later.. Ik moest dus op de rechterhand stelling aannemen, dus ik deed mijn binnenhand opzij en vroeg hem naar binnen. Toen trok hij heel hard terug en bleef stug doorlopen met z'n koppie recht vooruit. Ja zegt me instructrice, trek maar even door, hij moet er even doorheen. Dus ik zeg zo.. IK KAN NIET MEER.. zei zo: ik kan niet, ik wil niet.. Dus naja.. na de les, zeg ik zo: Ik kan het wel en ik wil het wel, maar mijn arm hield het even niet meer en ik heb altijd geleerd, niet terug trekken, want dat win je toch niet, want je paard is 1pk en jij nog niet eens een halve. Ja zegt ze, maar dan moet je even gaan stappen en even tot rust komen.. Dus ik dacht grr.. waarom zeg je dat nu!!! En ook dat hij op de linkerhand heel erg naar buiten wegliep en ik hem niet meer naar binnen kreeg zegt ze eerst ja doordrukken, hij moet reactie geven bla bla bla, dus ik proberen en stuntelen, maar het ging voor geen ene meter. Zegt ze na de les, ja dan moet je even gaan stappen en hem dan in stap weer meenemen naar binnen toe. Dus weer dacht ik van zeg dat dan gelijk, dan had ik een groot gevecht met mijn pony bespaard. Maar
ik ben heel blij hoor met de les, want mijn paardje heeft het super gedaan. Hij was lekker rustig enzo