Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jiggy777 schreef:Ben veel aan het doorzitten zodat ze echt die achterhand eronder moet zetten

Jiggy777 schreef:Mijn instructrice had gezegd dat ik meer moest gaan doorzitten en blijven doorzitten totdat ze daar ontspant, dat gaat in de les heel goed want ze laat dan wel goed los maar heb toch erg het idee dat ik daar dan de boel forceer. Toen ze ging protesteren zij zei meteen dat het het zadel is. En dat denk ik zelf ook. Ik rij nu helemaal niet en longeer haar alleen los aan de lijn en stappen. Totdat ze achter weer iets soepeler wordt. Mijn paard is voor mij, door heel veel verschillende mensen gereden, en liep heel erg op de binnenhand du sop de binnenteugel gereden. Nu ben ik dus echt op die buitenteugel aan het rijden en dat is dus helemaal nieuw voor haar. Maar met het oude zadel zat ik ook regelmatig door, maar toen had ze er geen last van. Dus als ik weer ga rijden doe ik het oude zadel er weer op, en als ze er dan geen last van heeft is het echt het zadel. Maar dat wil ik dus echt zeker weten voor ik het nw zadel er weer opgooi.
Esterrr schreef:Als ik jou was zou ik niet gaan doorzitten, je krijgt bij een paard ook de achterhand er wel onder zonder dat je door gaat zitten! Als ik jou was zou ik er ook een kenner bij halen voor het paard, met andere woorden een fysio zoals al eerder is gezegt. Veel overgangen rijden van stap naar draf en van draf naar stap actieveren de achterhand ook consequent, wat ik eerst ook vaak bij Syl deed is kleine tikjes op de achterhand geven met de zweep en dit heeft erg goed geholpen. Succes ermee!
Citaat:voordat je er meteen een loeidure fysio bij haalt