Inky_devil schreef:Voor je derde les ziet het er best uit, idd alleen die stop foto is best raar, maar kan begrijpen dat het er zo uitziet en dat je met zo'n bit rijd, een tinker is oersterk en probeer die maar eens te leren stoppen uit de galop, je kunt niet verwachten dat ze het de eerste paar keer al op je zit doen. Ik neem aan dat het voor je paardje ook de derde les is.
Quote:
Oee wat een leuke Tinkers heb je!
Alleen ff 2 vraagjes :
- Met western doe je toch niet aan wijken enzo, of wel?
Met western doe je wel degelijk aan wijken, ik rijd reining met mijn paard en in de les oefenen wij regelmatig zijgangen, zowel in stap draf en galop. Alleen omdat je het niet hoeft te laten zien op wedstrijden, betekend het niet dat je het niet hoeft te kunnen. btw is het goed voor het gymnastiseren van je paard.
Klopt....
Weet niet hoe dat bij jullie gaat, maar bij ons op de manege noemen ze het anders. Een volte is bij ons gewoon een cirkel, wijken wordt bij ons voortwaarts-zijwaarts genoemd. Travers en ranvers (weet niet precies hoe je dat schrijft) doen wij ook alleen noemen wij dat gewoon de heup meenemen naar binnen en naar buiten. Schouder binnenwaarts noemen we gewoon inbuigen naar binnen en naar buiten....
Is dat bij jullie ook?