Z1 dressuurpaard @ work tijdens les!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Steph__

Z1 dressuurpaard @ work tijdens les!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 20:17

Vandaag les met mijn dressuurpikkie.. Even voor de duidelijkheid Het gaat om een Z1 paard maar ik kan er helemaal geen snars van, ben namelijk een echt springfreak..
Dus mijn houding enzovoort is hartstikke veel op aan te merken, commentaar mag.. Maar houd het leuk

Geen foto's van het losrijwerk, toen zat de fotograaf nog chocolademelk te drinken .. De foto's staan tevens niet in de goede volgorde..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(vind dit mooie foto )

Brand maar los ..

Ps, ik heb dit paard nu precies een maand dus niet te streng met commentaar ..

bijou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:19

Ziet er superrr uit!!!
Train zo lekker verder!!!!

IceEva

Re:

mooi paardje! De foto's zijn leuk!
Hoe oud is ze?

F3mke

Re:

Heeel mooi paard hoor
Hij loopt prima! En je houding is ook prima,
ja, er zijn natuurlijk altijd wel dingetjes die beter kunnen, maar dat weet je zelf ook wel

Wat een mooie/grote bak trouwens! Wat zijn de afmetingen?

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:21

Leuk paard ziet er mooi uit (mooie kleur vooral )
Je moet iets meer naar achteren zitten en je paard loopt af en toe wat acter de teugel/te diep. Maar je hebt les dus ik geloof erin dat dat helemaal goed gaat komen. Veel plezier met z'n tweetjes!

Juco

Re: Z1 dressuurpaard @ work tijdens les!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:23

Ergleuk paard! Ik vind je houding niet slecht. Er mag voor dressuur wel wat aan beenligging en rechterop gewerkt gaan worden, maar dat zal wel goed komen.
Op de foto's zie je het paard vaak te diep lopen en het hoofd verkantelen. Zorg dat er met lesgeven wel opgelet wordt, op de aanleuning.
Volgens mij gaat het wel goed komen hoor, het is echt een erg leuk dier.

Steph__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 20:26

Dit te diep werken zijn we nu nog mee bezig.. Normaal loopt hij super, maar ze wil graag dat hij eerst lekker door zijn rug komt want dat voel je op deze manier erg goed ook voor mijn gevoel.. Hij heeft een maand voor mij stilgestaan dus dat speelt ook nog mee..

Dressuurmatig mag er zeker van mijn kant nog dingen verbeterd worden vooral aan mijn zit enzovoort.. Maar ik geloof er heilig in dat het ooit wel goed komt..

Noshua is een 10jarige ruin..

De afmetingen van de bak is enorm.. 25X65

Animae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:36

Mooie foto´s weer Steph
(Had ik al gezegd, maar ik doe het nog een keer )
Nosh ziet er knap uit!
En mijn paardje staat ook nog eens op de achergrond, dat maakt de foto's helemaaaaal perfect

Steph__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 20:36

Whahahahahaha

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:03

behalve dat je iets te ver naar voor zit is het heel goed

ilja1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:07

Leuk paardje heb je!!
Dat setje staat mooi bij hem .
En idd wat een super grote bak!!

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:52

Leuk paard! Staat je goed . Hij loopt alleen idd errug diep, mijn ervaring is dat ik mn paard veel beter over de rug krijg en aan t werk wanneer ik voorwaarts neerwaarts begin en dan wat meer 'omhoogwerk' met erg veel overgangen dan haar diep te laten lopen, wat ze erg graag doet. Je ziet ook dat je paard nu op de voorhand valt, dit duiken is meestal een manier om onder t werk uit te komen. Maar goed je hebt haar ook pas, vind het in ieder geval een heel mooi paard! Succes

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:55

Ja, dat diep lopen viel me meteen op, maar verder leuk paard!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:58

Mooi paard,mischien een dressuurzadel kopen? Dat helpt iig voor een goede houding.

Hippique4you

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:23

Ieks! Wat loopt je paard (te) diep! Hierdoor komt hij veel te veel op de voorhand.

Let daar op.

Steph__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 22:26

Mensen mensen, ik weet het.. Hij loopt te diep! Ik train hem daar ook zeker niet.. Mijn instructrice en ik trainen dit alleen samen, dit heeft z'n redenen volgens haar en ik ben erg te spreken over mijn instructrice dus daar gelieve geen commentaar op..

Elisa2, ik ben een springer heb ik al aangegeven en ik beschik niet (zoals sommigen wel hier) over een dressuurzadel of genoeg geld om er nog een zadel bij te kopen..

Ps de stilstand foto (geloof 3e van onder) is een moment opname.. Dit is namelijk NIET de bedoeling..

Hippique4you

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:32

Steph__ schreef:
Mensen mensen, ik weet het.. Hij loopt te diep! Ik train hem daar ook zeker niet.. Mijn instructrice en ik trainen dit alleen samen, dit heeft z'n redenen volgens haar en ik ben erg te spreken over mijn instructrice dus daar gelieve geen commentaar op..

Ik mag toch zeker wel mijn mening ventileren hier? Daarvoor zet je je foto's hier op dit forum, lijkt me...

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:41

Wat een mooi paard heb je! Denk dat een dressuurzadel al wonderen doet voor je houding qua beenligging.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:49

Steph__ schreef:

Elisa2, ik ben een springer heb ik al aangegeven en ik beschik niet (zoals sommigen wel hier) over een dressuurzadel of genoeg geld om er nog een zadel bij te kopen..

groot gelijk

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:51

Ziet er al erg goed uit, zoals al is gezegt, let erop dat je paardje niet achter te teugel kruipt.

Je houding is ook al netjes, nog wel een beetje springruiterig maar met Lessen komt dat allemaal goed!

Succes nog ermee!

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:54

Leuk paard!
Ziet er helemaal niet slecht uit

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:56

wauw!! leuke foto's hoor!!
normaal rijd je hem idd niet zo diep!, dus het is duidelijk dat dit bewust is en je hem er ook weer makkelijk 'uit' kan rijden..!!
ik vind dat felle (hard)roze (??) setje van je wel het mooist trouwens..!! dan wordt Nosh nog knapper!!!
maar dat lekkere kontje van Nash op de achtergrond... ...maakt het plaatje wel compleet!!!!

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:32

Ziet er een erg mooi paard uit en jullie vormen een leuke combi. Komt zeker allemaal goed! Net als gezegd meer schouders naar achter (probeer je borstbeen helemaal te strekken, dat helpt bij mij ook altijd), handen iets rechter en hoger boven de schoft en benen lang.

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:38

Lekker ding zeg! Gaat zeker de goede kant op.

@Hippique4you: Ze zegt toch niet dat je je mening niet kwijt mag? Ze geeft alleen uitleg over de houding van het paard. Niet meteen zo aangevallen voelen hoor.

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 00:16

ik zie je liever zo zitten maar niet ind e weg van je paard zitten. Dan iemand die rechtop/achterover zit, maar wel in het paard zijn bek rukt.
Toch zou ik je aanraden wat rechter te gaan zitten maar dat zal je wel al beu gehoort zijn

mooi paard! Zit der ook een springknopje op of ga je met hem dressuur starten? En is ie van jou?

(ik heb overigens het topic niet gelezen, kan me de reacties nl wel voorstellen Dus sorry als je hier al een keer op geantwoord hebt)