nieuwe foto's van 5 jarige merrie @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitano

nieuwe foto's van 5 jarige merrie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 13:49

Dit is de eerste keer dat er iemand op zat op de nieuwe stal en zo ongeveer de 12de/13de keer dat ze gereden wordt.
Ze kruipt wat achter de teugel (fries eigen? ) en gebruikt haar rug niet heel goed.
Daardoor zijn we nu bezig om haar wat langer te laten worden en wat meer te laten zakken in de hand!

Marcella_e zit er hier trouwens op, niet ik! (wees lief voor haar!)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 13:50

zit er fries doorheen???? (zag ik in je tekst). leuk hoor ziet er verder best netjes uit.

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 13:58

yep! is een halve fries (x Nrps)

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 13:59

Lusitano schreef:
yep! is een halve fries (x Nrps)

aha...had het echt er niet uit kunnen halen, haha

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:01

Misschien moet de ruiter haar beugels iets korter doen, dan zit ze met meer evenwicht. Verder voor die korte periode onder het zadel niet verkeerd hoor.
Aparte kruising

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:11

wat een apart paard, zou er idd gen fries uithalen zo hoor !
ik vind dat ze wel netjes rijd hoor zo

MarijkeBun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:35

ziet er inderdaad goed uit hoor. zeker voor die paar keren onder het zadel.

wat je zegt het paard mag inderdaad iets meer lengte krijgen in zijn hals. probeer je hand iets toe te staan. komt het paard er iets tegenin, dan je hand laten zaken (naast de hals) en van je af.

maar petjes af hoor.
is een mooi plaatje om te zien.

succes verder en zeker veel plezier.

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:42

Hoi Kel2004,

Ik ben de ruiter. Me instructeur heeft er net ingestampt dat me beugels langer moeten. Ik reed altijd te kort. Te kort voor echt dresuur. Als hij dit ziet zegt ie waarschijnlijk dat ze nog een gaatje langer moeten hahaha

Droefje:

Ik zag al op de foto's dat me handen meer naar voren moeten. Dus je hebt helemaal gelijk!! Weer een puntje om te trainen

Voor de rest iedereen bedankt voor het leuke positieve commentaar!! Het is een heel fijn paardje dat graag wilt! Ze lekker voorwaarts en reageerd goed. Ze nu al vrij makkelijk te sturen en reageerd goed op beenhulpen. Alleen als je er net op gaat zitten is ze even gespannen. Maar als je d'r even laat draven (haar favo gang) is dat snel over.

Groetjes Marcella

BounceBabe

Re: nieuwe foto's van 5 jarige merrie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:45

Wat een lekkerding!

MarijkeBun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:50

Marcella_e schreef:
Hoi Kel2004,

Ik ben de ruiter. Me instructeur heeft er net ingestampt dat me beugels langer moeten. Ik reed altijd te kort. Te kort voor echt dresuur. Als hij dit ziet zegt ie waarschijnlijk dat ze nog een gaatje langer moeten hahaha

Droefje:

Ik zag al op de foto's dat me handen meer naar voren moeten. Dus je hebt helemaal gelijk!! Weer een puntje om te trainen

Voor de rest iedereen bedankt voor het leuke positieve commentaar!! Het is een heel fijn paardje dat graag wilt! Ze lekker voorwaarts en reageerd goed. Ze nu al vrij makkelijk te sturen en reageerd goed op beenhulpen. Alleen als je er net op gaat zitten is ze even gespannen. Maar als je d'r even laat draven (haar favo gang) is dat snel over.

Groetjes Marcella

je blijft leren heb je het 1 onder de knie, dan heb je het volgende probleem voor de deur, maar dat is het leuke van paardrijden. je bent altijd bezig en het houd je van de straat ha ha

je hand hoef je opzich niet overdreven naar voren te steken(wel ietsie pietsie voor je zadel) , maar probeer iets luchtiger te worden, dus los in je armen.

succes he. enne wel weer foto's plaatsen van de vooruitgang van het paard en van jou.

welmoedz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:54

Mooi paard wat een aparte kruising

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:59

Hoi Droefje,

Dat klopt!! Je bent nooit uitgeleerd! Daarom heb ik ook 1 x in de week een half uurtje prive les. Van ernaast die je toch andere dingen. Me instructeur roept ook altijd dan me handen net even 2 cm verder naar voren moeten en dat dat net het verschil maakt! Verder vind ik begeleiding ook gewoon prettig. Op maandag leer ik wat en dan kan ik dan verder uitwerken in die komende week en dan de volgende maandag herhalingen en weer wat nieuws!

Ik zal er nu waarschijnlijk niet zoveel meer op zitten. Marit (hier lusitono) heeft een bijrijder gevonden voor 4 dagen in de week. Ik heb zelf die tijd niet omdat ik ook me eigen paardje nog heb. (veulentje van 2.5 maanden) Maar mochten er foto's zijn zullen we ze zeker plaatsen!

Groetjes Marcella

MarijkeBun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:04

Marcella_e schreef:
Hoi Droefje,

Dat klopt!! Je bent nooit uitgeleerd! Daarom heb ik ook 1 x in de week een half uurtje prive les. Van ernaast die je toch andere dingen. Me instructeur roept ook altijd dan me handen net even 2 cm verder naar voren moeten en dat dat net het verschil maakt! Verder vind ik begeleiding ook gewoon prettig. Op maandag leer ik wat en dan kan ik dan verder uitwerken in die komende week en dan de volgende maandag herhalingen en weer wat nieuws!

Ik zal er nu waarschijnlijk niet zoveel meer op zitten. Marit (hier lusitono) heeft een bijrijder gevonden voor 4 dagen in de week. Ik heb zelf die tijd niet omdat ik ook me eigen paardje nog heb. (veulentje van 2.5 maanden) Maar mochten er foto's zijn zullen we ze zeker plaatsen!

Groetjes Marcella

les doet wonderen.
Nou Lusitano heeft er een super paard aan.

toppie.

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:07

Dat is een ding dat zeker is!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:08

hey wat een bekende bak, ik moest ff nadenken en toen wist ik het weer! Ik sta ook bij jou op stal haha.
Je paardje komt er vanzelf wel, vind het echt al knap voor de eerste!

gr. Dorinda

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:17

Wat een wauww paard, wat een geweldig showie beest :p

Kus Janine

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:49

Leuk paard zeg! Ziet er netjes uit!
(als je het over Ron hebt, die zou inderdaad je beugels nog 1 gaatje langer maken, wat zeg ik 1, misschien wel twee )

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:53

Hee Hetja!

Ik had het inderdaad over Ron hahahaha. De eerste keer dat ik les bij hem had werden me beugels in 1 x 4 gaten langer gemaakt! hahaha. Ik had zelf het idee dat ik gewoon geen beugels mee aan had! Maar het gaat al een stuk beter nu! Ik merk wel dat ik aan zijn lessen echt wat heb en dat ik een hoop ook kan toepassen op luna! Het paard waar ik op de foto's op rij.

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:05

Ik ken het, alleen andersom, had altijd springles van iemand anders, toen ging ik naar Ron, hup zo drie gaten korter. (hielp overigens wel, kon nooit echt goed mijn evenwicht bewaren boven een oxer en zo wel) had alleen wel het gevoel dat ik met mijn knieen tussen mijn oren hobbelde.
(tja was zo aangeleerd om lang te rijden dat ik dat met springen vanzelf ook deed)

Heeft dit paard ook in Assendelft gestaan?

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:47

jemieloves schreef:
Mooi paard wat een aparte kruising

Ja, he, het schijnt dat ze het ook wel Lusitano's noemen
Het ziet er echt goed uit, je paardje loopt super, joh!
Lekker ruim, die eerste, dat beentje
Dat gaat nog wat voorspellen!

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:00

Op foto 6 geloof ik zie ook dat ze echt lekker haar achter been in de afdruk van haar voorbeen zet.. Jammer genoeg net niet er voorbij maar toch wel redelijkruim!!

Lavita330

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:05

Mooi Paard!

Mijn paard is 75 % fries en heeft percies zo'n uitstraling!
Echt grappig

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:17

Ja leuk dier! Ze mag van mij inderdaad ook wat langer in de hals, loopt nu wat achter de teugel voor mijn gevoel. Vooral als ze nog maar zo net onder het zadel zijn! Dus even wat meer lucht geven, maar verder lijkt het me een leuk, braaf paard!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:35

Wat een leuk,apart paard!!
Ik ben benieuwd naar foto's als ze eenmaal wat verder in de training is

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:29

deze staat toch te koop op de Marktplaats (LUNA) ?? Of nu niet meer waarschijnlijk,

Nouja leuk paard toch