Ik heb een verzorgpony zins mei.
Een schat van een beest, alleen wat te druk onder het rijden. Opzich geen probleem, maar het is wel vervelend. Altans dit was aan het begin! Nu is het zins de zomervakantie; VANDOOR! JOEPIE RACEN! bij haar. En dit is dus wel erg.
Ik heb al verschillende dingen geprobeert:
- Longeren van te voren. Hier put ik haar alleen maar mee uit aan het begin, en verhelp je het probleem dus niet.
- Veel bezig houden. Maar dan doet ze het nog!
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Lessen met haar kan niet, een prive instructeur vinden me ouders toch wat te duur. Ze vinden lessen met haar niet erg, maar een prive instructeur; NEE. En dan kan ik wel de oren van hun kop af zeuren, maar het blijft dan nee.
[edit] En de eigenaar weet zelf niet veel van paarden, kan mij dus ook niet helpen. Hij weet alleen wat voor voer zo'n paardje moet, hoe alles heet. [/edit]
Ik wil dus heel erg graag hulp!
Enne ik heb nog een paar vraagjes.
Ik verzorg ook nog andere pony's

En hoe rijd ik die;
- Verzameld, ja van voren tegenhouden en van achteren drijven? Maar hoe moet dat precies..?
??
In ieder geval alvast bedankt!
Wel gewoon blijven drijven, en opvangen met je buitenteugel
). Ik drijf haar zeg maar nog harder. Je denkt dat je dan de controle verliest maar het tegenovergestelde is waar. Het paard weet dan tenminste dat jij er nog opzit. Gaat je paard langzamer, weer een schopje erbij. Je paard mag mas stoppen wanneer jij dat wilt! Op deze manier laat je zien dat jij het voor het zeggen hebt en is voor het paard de lol er vanaf.
.Ik ga er even vanuit dat het nu winter is en dan rijd je Arlinde 3 keer per week.Dat is eigenlijk wel iets te weinig om goed te kunnen trainen.Het zal denk ik al makkelijker zijn als je een bak tot je beschikking hebt dan kun je meer met je pony aan het werk ik zou namelijk erg bang zijn om uit te glijden in het land maar mss valt dit ook mee.Ik zou haar niet eerst gaan longeren want krijgt ze meer conditie van en zal ze nog meer gaan racen omdat ze het nog langer kan volhouden
)