Hij was behoorlijk frisjes vandaag, waarschijnlijk een combinatie van wind en kouder weer. Eerst maar even in de bak gezet in de hoop dat hij even uit zou razen, maar dat bleef uit. Maar met opstijgen bleek dat hij zn ei toch nog niet kwijt was. Even 5 minuten aan de longeerlijn gehad om de ergste frisheid even kwijt te raken, het leek wel een raketje
En toen...ging ik erop en deed ik een poging hem eens lekker aan het werk te zetten...
Even nog wat puntjes vooraf:
- Sun is net een half jaar onder het zadel, en in deze tijd vooral buiten bereden. Echt intensief gereden is hij dus nog niet, en we (zijn eigenaresse en ik) zijn vooral bezig met lekker op eigen benen laten lopen. We krijgen allebei ong. 1x per maand les van een hele fijne instructrice, zij helpt ons ook Sun western te beleren en met haar tips zijn we ook zelf al aan de slag gegaan.
-Ik heb totaal geen western-ervaring en leer nu eigenlijk pas 'echt' rijden, heb dan wel 7 jaar manegelessen gehad, maar voor mij blijkt nu echt dat dat in het niet valt bij wat ik nu, van zo'n jong en groen paard, leer.
-Mijn houding is dus niet altijd even mooi, ik vind het soms moeilijk om op zoveel dingen tegelijk te letten, zeker omdat ik nog niet zolang met de basis van het westernrijden bezig ben. Bovendien moet ik soms nog steeds een beetje wennen aan het boomloze zadel, dat is toch wel heel anders dan een normaal zadel
Houdt hier dus aub rekening mee met het geven van commentaar
Verder zijn alle tips, aanmerkingen etc. van harte welkom, graag zelfs....

Een selectie uit ruim 130 foto's
Ja Kel, alles zit op z'n plek hoor
Onthoofd, maar dus een lekker actief stapje
Ja Kel, alles zit nog steeds op z'n plek...
Ik vlieeeeeg
Hooooo
Sun ziet bakkabouters (hierna sprong hij dus opzij als een idioot)
Opperste concentratie...
"Waah, de bakkabouters komen eraan!"
Toen waren we het dus even niet met elkaar eens
Gelukkig was dat snel over
En konden we weer ontspannen doorgaan
Zijn fantastische galopje ik een big smile
Nog even kroelie doen
En nog even de clown uithangen
Kom maar op met het commentaar!
Had zelf al bedacht
- niet constant kijken of alles er nog zit
- teentjes naar binnen (is wel rottig met dit zadel )
- van teugels geen waslijntjes maken, maar dat is 1 van de dingen die ik lastig vind ivm die lange westernteugels, heb snel de neiging ze te los te laten, ook omdat ik vooral met mn benen stuur en z'n mond zoveel mogelijk met rust laat
- niet teveel naar voren duiken
Zo, vul maar aan dat lijstje