Eindelijk Illuster (v. Ulft) @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

Eindelijk Illuster (v. Ulft) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 19:47

Poeh hee, voor het eerst sinds jaren dat ik rijfoto's van mijzelf zie, en dat is best schrikken! Vanwege mijn rug, zit ik erg naar voren, daar ben ik hard voor aan het werk, en dat is niet overbodig... En OMG ik krijg flaporen van die cap!! Die dus voortaan ff onder mn cap frommelen...
Normaal heb ik rondom bandages, maar op zijn r.achterbeen heeft hij erge mok, het leek me fijner die even lucht te geven ivm schuren e.d.
Het zijn helaas alleen foto's van het instappen/ draven dus ze zijn niet erg spectaculair. Illuster heeft echt 20 minuten nodig wil hij echt los door het lijf zijn. Toen de fotograaf weg was, ging het pas lekker. Maar da's altijd zo

Instappen:

Afbeelding

Beetje draven:

(Bij deze foto was hij er net vandoor geschoten, ik zit ook echt ff wiebelig)

Afbeelding

Ooooooh mijn houding

Afbeelding

Afbeelding

Hou het een beetje lief, ik ben pas een paar maandjes weer in het zadel sinds 3 jaar, met mijn krakkemikkige rug

RZDLover

Re: Eindelijk Illuster (v. Ulft) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 19:49

Wat een leuk paardje!

Roossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 19:58

netjes na 3 jaar hoor!! complimentje!! en n spr mooi vos eb je!!

Anike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:01

Dit is toch dat nieuwe paardje van je??
Erg leuk dier zeg!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 21:15

Ja klopt, dit is mijn nieuwe paard! Ben er erg mee in mijn sas
Kan er lekker mee gaan starten aankomende winter!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 13:28

Wat weinig reacties!

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:34

Wat een leuk paardje zeg!! En lang niet slecht hoor voor iemand die 3 jaar uit de running geweest. Ik denk dat je teveel naar voren zit omdag je niet echt op je kont zit.. Dat lijkt tenminste zo op foto 3. heel veel plezier en succes verder!

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:47

Nou na dat commentaar van je dacht ik: we gaan wat vreselijks meemaken, haha!
Ik vind jullie een goede combi en het is een heel leuk paardje!
Succes!

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:36

Mooie kleur heeft jouw vosje!!

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:58

ohw wat een super leuk paardje zeg!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:47

Anneke, ik denk dat we niet echt moeten kijken naar je houding, maar naar het feit dat je er OP zit! En dat is heel wat waard. Complimenten!

Super fijn dat je weer kan rijden. Ikhoop echt dat je rug het volhoudt

Leuk paard trouwens! lekker eigenwijs koppie zit erop!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 18:09

Dimple schreef:
Anneke, ik denk dat we niet echt moeten kijken naar je houding, maar naar het feit dat je er OP zit! En dat is heel wat waard. Complimenten!

Super fijn dat je weer kan rijden. Ikhoop echt dat je rug het volhoudt

Leuk paard trouwens! lekker eigenwijs koppie zit erop!

Wat lief zeg! Je wilt niet weten hoe trots ik stiekem ben op mezelf, dat ik weer lekker aan 't rijden geslagen ben, en het is zo'n fijn paard om mee te 'beginnen', ik kan ook haast niet wachten om ook zo met Pompidou bezig te zijn.

Bedankt voor de andere leuke reacties! En wat dat kleurtje betreft, die is eraf sinds vanmiddag, hij is nl geschoren

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:48

Ik ken het rijden met een rugprobleem ook, vind dat je netjes opzit hoor. Ik ga zelf ook kiepen als mijn rug dwars ligt... Lekker voor je dat je een leuk paard hebt om weer op te beginnen. Ik moet het doen met eens per week in de manege, terwijl het rijden zo goed is voor mijn rug.

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:53

hey!

ik vind de pony er mooi verzorgd uitzien!
verder vraag je wel erg veel stelling van je pony, waardoor je pony uit balans raakt...
probeer dus wat minder je binnehand van de hals te doen..

groetjes en succes!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 19:40

@ Elena: Dat klopt wel ja,
al moet ik dat wel doen tijdens het losrijden, veel inbuigen, voltes rijden, slangenvoltes, om hem 'gummi'te maken
Al geef ik eerlijk toe dat ik moet opassen dat ik daar geen 'tic'van moet maken, en dat het hele uur doe bij wijze van spreken.
O ja, het is een paard, geen pony

@ Larslover: Dank je wel, klopt idd, op de een of andere manier ontlast het mijn rug op dat moment, terwijl het eigenlijk alleen maar kwaad doet. Het is echt belangrijk dat ik recht ga zitten.

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:36

leuk paardje hoor.

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:39

Voor mij scheelt het dat ik op de manege vaak op een paard rijd die stopt zo gauw ik uit balans raak. Zogauw ik dus wiebel of kiep moet ik dus wel corrigeren, anders blijven we staan... Soms wel irritant, maar wel goed voor mijn rug!

Anneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 09:51

Larslover schreef:
Voor mij scheelt het dat ik op de manege vaak op een paard rijd die stopt zo gauw ik uit balans raak. Zogauw ik dus wiebel of kiep moet ik dus wel corrigeren, anders blijven we staan... Soms wel irritant, maar wel goed voor mijn rug!

Dat is idd handig! En je hebt waarschijnlijk spiegels waar je in kunt kijken? Ik heb enkel een buitenbak, dus ik kan niet spieken
Mijn rug is idd een stuk beter sinds ik veel rijd, en dat is zo fijn!

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:15

Heey Anneke,ik weet niet wat ik zie.. Jij weer te paard Wat goed joh !! Hoe is het met je rug nu?

Leuk diertje hoor..Kleine tip voor foto 3..Denk dat je daar net de volte op gaat,probeer m iets meer te begrenzen van te voren.
Het lijkt nu alsof ie door je buitenbeen valt..
Verder heb je dr een leuk dier aan volgens mij enne die wedstrijden ,dat komt helemaal goed hoor

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:45

Leuk paard Anneke! Fijn dat je er in ieder geval weer op kunt en durft! Op zich schijnt paardrijden erg goed te zijn als je rugklachten hebt, dus wie weet knapt je rug er ook nog van op!

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:01

je rijd nog beter dan ik, en ik ben sinds een paar weken weer begonnen na 2 jaar pauze. Ontzettend leuk paardje zeg!!!

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:29

Ja, Anneke, ik ben erg blij met lessen in een bak met spiegels. In de zomer vind ik het wat dat betreft jammer om in de buitenbak te rijden, maar verder wel heerlijk natuurlijk.
Wat ook wel goed voor mijn rug is, is het rijden met een jasje aan. Doe ik niet zo vaak, maar dan zit ik ineens ook een stuk rechterop.

Moet jij je ook overal verdedigen dat je met je rotte rug wel op een paard klimt? Ik word er zo moe van, vooral omdat het juist zo fijn is!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 13:56

@ Obelix, dank je wel ,ook voor je tip Het klopt wel, dat is ook wat me direct opviel uit die foto, daarom zijn foto's zo goed, daar kan ik wat van leren!

@ Mieke: Leuk dank je, ik ben echt heel happy dat ik weer kan rijden, liefst zou ik het de hele dag door doen, maar helaas is dat toch echt ff te gek voor mijn rug

@ Larslover: Bedoel je met rijjasje? Ik heb toen een tip gekregen van Tyrza hier op bokt, kijk elke keer recht omhoog de lucht in, dan ga je automatisch je rug recht zetten.
Ik heb elke week minimaal 1x 3 kwartier les, en daar steek ik veel van op, moet nog aan zoveel dingen werken! Dab zouden spiegels erg handig zijn als soort van geheugensteuntje

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:48

Hey,

ziet er supergoed uit na 3 jaar!! En een superleuk paard heb je ook!!
Wat je met je rug hebt gehad weet ik niet, en wat je wel of niet mag en durft of niet durft weet ik ook niet.
Maar ik heb altijd geleerd dat rechtopzitten goed is voor je rug. En als je voorover of krom gaat zitten je last van je rug kan krijgen.. dus misschien een tip?
Verder geen opmerkingen hoor! Super!!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:52

hey
wat heb je een mooi paard! Chique beestje hoor
Je weet zelf wel waar je op moet letten en met een pijnlijke rug is het niet zo makkelijk om zomaar even rechtop op een paard te gaan zitten.
veel succes met wedstrijden deze winter!
xxx