Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
whisperramse schreef:ja hoor, zo raken we er wel
met even wat sporen er in te rammen en je zweepje laten gelden![]()
is het dier al gekeurd? heeft ze geen hart of longproblemen of iets dergelijks?
monsera schreef:wat doe je met rijden wat voor oefening rijdt je om hem lekkerder te laten lopen?En breng je wel genoeg afwisseling in je werk is het niet te saai voor je paard ?
miss_nadine schreef:Als eerste zal ik je sporen af doen. Sporen zijn een hulpmiddel en niet bedoeld om je paard door te laten lopen. Elk paard moet zonder sporen of ander hulpmiddel gewoon voorwaarts zijn.
Het beste is om les te nemen, wij kunnen hier over de computer niet beoordelen wat je fout doet.
Probeer veel overgangen te rijden, veel afwisseling (buitenrijden, spingen) en wees vooral concequent. Luistert je paard niet naar je dan een tikje er bij. Laat vooral eerst je paard nakijken als dat slome plotseling is. Misschien heeft je paard iets onder de leden, als bloedarmoede en dan kan hij er ook niks aan doen.
Succes

Ik rij op een fries die in het begin alleen het tempo van een minidrafje aan wilde nemen. Met geen mogelijkheid ging ze een pas harder! Zo frustrerend! o0maatjeh0o schreef:ik zou het echt eerst uitzoeken met de DA..
dan weet je waar je aantoe ben als hij gewoon echt lui is zou ik het even op de harthandigen manier doen! en dat belonen met als hij loopt vind ik ook erg goed
weet je zeker dat hij je niet voor de gek houd