Zeer charmante foto's Bb-dressuur en 1e keer B springen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Zeer charmante foto's Bb-dressuur en 1e keer B springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 17:32

Afgelopen weekend was er weer een studentenwedstrijd en dit keer bij de studentenrijvereniging uit Eindhoven! De wedstrijd werd in Son gehouden op manege Sonniushof.

Ik deed voor de 2e keer mee in de Bb dressuur en lootte op een (zacht uitgedrukt) niet zo voorwaarts paardje waar ik als 2e op moest. Daarnaast had hij al een les gelopen een uur voor de wedstrijd begon dus hij was echt niet vooruit te branden! Vandaar ook die charmante foto's (kuch )

Eerst een poseerfoto toen ik er nog maar net op zat.
Afbeelding

En hij kon wel nageeflijk lopen, maar na 5 minuten nageeflijk stappen deed hij het gewoon niet meer dus toen heb ik dat daarna niet meer gevraagd, voorwaarts zijn was belangrijker!
Afbeelding

Net voor de proef begon, ik probeerde hem wakker te houden!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Charmante foto verkeerde galop en ik zit er zooo gaar op net alsof ik er zo vanaf pleur en ter zelfbescherming maar even een linkje
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KEOBF7Y6

Maar we kunnen wel netjes galopperen hoor (dit keer wel in de goede galop )
Afbeelding

kreeg hij er zin in????
Afbeelding

En mooi stil staan
Afbeelding

De dag erna ging ik voor het eerst meedoen aan het B springen!!!!!! Echt super spannend maar had er keiveel zin in! In het B-springen gaat het natuurlijk eerst om het aantal strafpunten maar wanneer dat gelijk is wordt er naar stijl gekeken dus het is niet op tijd.
Ik lootte op Salvator als 2e, een paardje wat mij heel erg aansprak! Hij was alleen erg vlot dus zenuwen waren nog zeker aanwezig!
(op de foto's zit ik dus nog maar net 5 minuten op de paardje!!!!!)

Naar de 1e hindernis, helaas zijn de meeste foto's niet op het goede moment gemaakt
Afbeelding

Over 2:
Afbeelding

Voor 4:
Afbeelding

Over 4:
Afbeelding

Voor 6:
Afbeelding

Scherpe bocht naar 7:
Afbeelding

Uitdraven na nummer 9:
Afbeelding
Afbeelding

En Salvator wilde nog wel een keer! (en dat mocht hij ook )
Afbeelding

En bij de dressuur ben ik niet doorgegaan op )!! punten. We hadden beide 160 punten gehaald maar ik had 1 punte minder voor mijn galop onderdelen gehaald waardoor ik niet door ben gegaan dus. Maar wel gedeeld 5e van de 12 mensen dus best tevreden!

En bij het springen vodn ik het super gaan! Heb echt rustig het parcoursje kunnen springen en zelfs aan mn houding kunnen denken onder de sprong. Helaas is er bij de laatste hindernis een balkje afgegaan en bij voor de rest niemand zodat ik op strafpunten 8e van de 9 ben geworden in het B-springen
Maar ik had wel erg mooie stijlpunten waar ik trots op ben zeker voor de eerste keer!

En dan nog een uitslag: Ik was de SNELSTE bij het ponnyspel
2 ringen moesten we steken op een pony zonder zadel, om een paal heen en dan zo snel mogelijk terug. Dus ondanks dat de dresuur en springen beide niet halve finale waardig waren (ookal wel bijna ) toch nog iets gewonnen (had drank gewonnen )

paardemeisje

Re: Zeer charmante foto's Bb-dressuur en 1e keer B springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:48

Je moet nog veel leren zie ik wel... Weet je hoe je een paard aan de teugel moet rijden... of konden deze paarden dat niet?

Maar als je tevreden bent over je proef dan is het goed... Goed oefen de volgende keer om je paard aan de teugel te rijden dan ziet het er al heel anders uit!!

Succes

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:54

Wauw, ben ik de eerste?
Super gereden voor je eerste keer B springen, ga zo door! Ik vind je houding op een paard veel mooier dan bijvoorbeeld op zo'n uk als Amber Maar dat is ook logisch, het past gewoon beter Vooral je tenen zijn een stuk beter naar binnen en je volgt netter mee met je armen, er is duidelijk verschil te zien. Die stijlpunten waren dan ook echt verdiend!

Kaplan was inderdaad niet echt voorwaarts, maar je zag dat hij naarmate je proef vorderde steeds beter op je hulpen reageerde en duidelijk voorwaartser werd. Je mag dus wel echt trots zijn op jezelf, dat heb je er maar mooi mee bereikt! Dat bewijst dat je goed bezig was
En nogmaals proficiat met de overwinning bij het ringsteken!!
Op naar Hippocampus he En de teamwedstrijd

*edit: oh nee dus niet. Sympathieke reactie hoor, er wordt toch duidelijk uitgelegd wat er gaande was? En nu heel vals: aan de teugel is een manegeterm dus dat zegt voor mij al genoeg
Laatst bijgewerkt door Vientje op 03-11-05 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:58

Goed bezig paardemeisje! Zowieso is "Aan de teugel" (Beter bekend als nagefelijk, rond of verzameld) niet iets wat een paard kan of een paard niet kan, het is iets wat de ruiter kan of niet kan. Dat dus buiten kijf.

Je doet het goed voor de eerste keer springen! (Niet dat ik er de ballen van af weet maar het ziet er wel goed uit )
De Soniushof, die ken ik wel Gave manege!

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 23:40

Aan de teugel vind ik niet aan het paard liggen, niet helemaal aan de ruiter maar aan de combinatie ervan.
Deze combinatie van ik op dat paardje klikte gewoon niet. Iig niet in 8 minuten.
En verder vind ik voorwaarts zijn veeeeeeel belangrijker dan dat het paard aan de teugel loopt en at was hij echt niet dus dan hoef ik er eigenlijk nog niet eens aan te beginnen.

En Kaplan liep volgens mij op het eind net iets vlotter volgens mij, maar ik vond het niet echt leuk, had echt zin om stil te staan zelfs toen de proef bezig was. Maar uiteindelijk toch een bijna halve finale gehaald hiermee (bij de andere was hij ook niet voorwaarts te noemen) maar misschien is het beter dat ik niet door was aangezien ik het echt niet goed vond

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:45

@paardemeisje: ik wil jou dat nog wel eens na zien doen. 10 minuten op een paard zitten en er dan al meteen een proef mee rijden. Dat is echt niet zo makkelijk als je denkt, zeker niet voor de ruiters in de Bb rubriek.

Kaplan is een paard dat ik eerlijk gezegd nog nooit aan de teugel heb zien lopen. Ik was dan ook stomverbaasd dat hij met het losrijden toch een beetje meegaf. Tsja, en het tempo van hem is idd ook niet om over naar huis te schrijven. Ik kreeg hem ook bijna niet vooruit. En laten we ook niet vergeten dat we het hier over een B proef hebben op een onderlinge wedstrijd. Give the girl some credit!!

@fleury, trek je van haar maar gewoon niets aan, die weet niet waar ze over praat. Hij had idd wel wat meer naar beneden mogen lopen en hij zou dat ook wel kunnen, maar ik geef je groot gelijk dat je het belangrijker vond meer energie in het tempo te steken dan in de hoogte van die neus.

- edit: zie nu pas dat jij beide paarden hebt geloot die ik heb losgereden, grappig -

knollebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:52

sinds wanneer is B paarden een cm of 60?

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:54

knollebol schreef:
sinds wanneer is B paarden een cm of 60?

Dit is een studentenwedstrijd geweest. Daar rijden onervaren ruiters op manege paarden die ze niet kennen. Die laat je geen meter springen.

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 23:57

Sinds dat we 4 minuten voor het parcours op een (ingereden) paard springen, er 2 rondjes mee galopperen en 2 mini sprongetjes en dan het parcoursje moeten springen!
(er staat ook bij dat ik nog maar 5 minuten op dat paardje zat)

Verder is het indeerdaad 60 cm maar in de halve en hele finale wordt het verhoogt!
En daarbij gaat het ook meer op stijl wat ik ook hierboven geschreven had staan.

(beetje lezen mensen )

knollebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 00:00

nee maarja bij ons hebben we bb2 bb1 b blabla bla

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 00:00

Fleury schreef:
Sinds dat we 4 minuten voor het parcours op een (ingereden) paard springen

Mag ik wel hopen ja, dat ze ingereden zijn anders bok je er helemaal af.
Ik denk dat je losgereden bedoelt

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 00:01

knollebol schreef:
nee maarja bij ons hebben we bb2 bb1 b blabla bla

Zo zie je maar weer dat ze overal een eigen manier van werken hebben en dat je dat niet zomaar kan vergelijken of conclusies kan trekken.

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 00:12

He! wat staat onze coco-hindernis mooi in beeld! *trots*

Het is inderdaad een beetje lastig beoordelen als je niet weet hoe een studentenwedstrijd eruit ziet, maar ik vind dat je het knap gedaan hebt hoor! Heb ooit met Kaplan een buitenrit gemaakt, en zelfs buiten staat hij bijna stil. (als je het neusje naar beneden hebt gaat het zelfs nog langzamer).... Echt balen als je een paard loot wat je niet ligt...
Maarja, dat maakt een SO wel spannend

zjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:44

Aan de teugel pff....hij liep zelfs aan twee teugels zo te zien .

Zolang mensen 't verschil tussen aan de teugel en nageeflijk niet weten lijkt 't me niet zinvol om daar verder serieus op in te gaan. edit: hm, gezien het profiel van de auteur in kwestie, zou zij het toch eigenlijk wel moeten weten.....

Ik vind het allang knap dat mensen die een paard net een paar rondjes kennen uberhaupt een parcours durven te springen en vaak nog hele nette dressuurproefjes rijden. Doe dat maar 's na! En laten we wel zijn, springen zit 'm ook niet in de hoogte, maar in de lijnen.......

Dus goed gedaan hoor Fleury!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:04

Ik heb hier JAREN geleden ook wedtrijd gereden ( lees 12 jaar geleden ofzo)

OOk spring wedstrijd. Was de sneltse Maar me pony ( black beuaty van Sonniushof) sprong over de finisch heen dus gedis.
hihi

Ik reed vroeger bij St Cornelius son en reed ook vaak daar.
Leuk om dat nog eens te zien!
verder.. meid oefenen baart kunst. maar een paard die al een uur heeft gelest. tja. dan kan je niet veel van verwachten. maar vind dat je netjes heb gereden hoor!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:26

Leuke foto's

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 23:38

Ik vraag me nu eigenlijk wel af hoe een pony over de finish heen kan springen

En het niet weten hoe het zal klikken tussen jou en het paardjemaakt een SO inderdaad heel erg spannend. Het moment van rijden bij een paardje wat klikt is alleen zoveel leuker dan bij een paardje waarmee het niet klikt. Het is ook weer des te jammer dat je dan weer zo snel moet afstappen!

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:03

fleur goed gedaan hoor!!
Vindt dat je het goed hebt gedaan en de jury blijkbaar ook anders had je echt niet zo'n goede punten gehad. Dus laat die SOfabeten hier maar zeuren, wij weten wel beter!!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:24

Hey Fleury,

Je hebt het super gedaan hoor! Je moet idd maar net geluk hebben dat je klikt met je paardje en dat deed je super met Salvator.
In Enschede gaan we er gewoon weer met z'n allen voor, mag je de Bb wel winnen, word ik gewoon 2e Ik wil toch niet winnen, want dan moet ik La . Al blijf ik erbij dat het nu een gelukkige samenloop van omstandigheden was, dat oranje staat leuk aan mijn muur

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:53

nou omdat de finisch TUSSEN 2 hindernissen door rijden was. en ik ging over de hindernis heen

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:49

@ Larslover: Wie ben jij van JJ? begin nou wel nieuwsgierig te worden....

enneh.. post eens door.... kun je ook komen buurten bij ons studententopic

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:38

Rhiannon schreef:
@ Larslover: Wie ben jij van JJ? begin nou wel nieuwsgierig te worden....

enneh.. post eens door.... kun je ook komen buurten bij ons studententopic

Ik heb toch wel hints genoeg gegeven over mijzelf n mijn post hierboven, dacht ik zo

Ik was helemaal buitensporig blij met mezelf en de paardjes van de Sonniushof op de SO waar deze foto's zijn gemaakt.
Heb voorgaande jaren in de Ba telkens Salvator geloot en volgens mij vindt hij springen wel beduidend leuker dan dressuren trouwens. Of hij vond Fleur leuker dan mij, heel goed mogelijk natuurlijk

zjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:56

[beetje offtopic]

Ik weet 't, ik weet 't.....

[/beetje offtopic]

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:17

Kikker schreef:
[beetje offtopic]

Ik weet 't, ik weet 't.....

[/beetje offtopic]

Ik ook, ik ook.....

Kom op zeg, als je het nog niet weet na de buitensporige blijheid over de prestaties op onze SO (uitslag op Coco site) staan er ook voldoende hints in het profiel. Moet te raden zijn.

Oke, misschein voor mij wat makkelijker aangezien ik al ongeveer net zo lang op SO's rondloop als Larslover...

Lieneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:59

KAPLAAAAAAAAAAAAN!
rij ik voortaan op inde les.. ja op zaterdag van 3 tot 4..
was de allereerste keer op n paard.. dus als je me hebt gezien..
zo achterlijk zit ik normaal niet..
maarja.. ik echt wel fijn paardje als je m normaal hebt lopen!

* ojaa leuke fotos!