Zoals de titel al zegt,ik rijd al een tijd op een manege paard,die de laatste tijd wel erg vervelend aan het doen is.
Hij begint enorm te bokken als hij echt aan het werk gezet word.
Eerst was het alleen maar in de galop,en dan was het niet eens bokken,maar uit protest van de hoefslag rennen enz,of als je een tik gaf.
Nu is het voortaan ook als je in draf een volte wilt maken.
Dan geef hij echt een kei harde bok tegen het schot aan,rent achter een paard aan,als je hem erachter vandaan wil sturen begint hij weer te bokken.
Afgelopen zaterdag was het echt heel erg,ik vond het gewoon doodeng,ik was zo boos en bang dat ik er huilend op zat
Ik durf hem wel te straffen,maar als hij zo aan het bokken is weer niet,ben bang dat hij het nog erger gaat doen ofzo.
Dat heb ik dus ook in de galop als hij dan van de hoefslag af gaat.
Klinkt heel stom om dit zo te zeggen,zeker omdat ik al 7 jaar rijdt.
Daarbij komt ook nog dat ik in een vrij drukke les rijdt,met 7 tot 9 mensen.
Hij heeft al ontelbaar keer een ander paard geraakt door dat ik hem een tik gaf,en hij dus een bok.
2 weken geleden was mijn instucteur hem zo beu,dat hij erop is gegaan.
Hij heeft hem echt een paar kei harde knallen gegeven.
Die dag daarna had ik een wedstrijd,paard gedroeg zich super,we waren 2e geworden.
Deze zaterdag was het weer precies hetzelfde liedje,eigenaar er weer op,paard weer helemaal over de zeik.
Ik begin gewoon bang voor hem te worden,misschien komt het doordat ik heb gezien hoe hij kan doen?
Wie heeft er een goede oplossing om mijn angst te over winnen (op andere paarden heb ik dit trouwens helemaal niet
),en om het paard te laten stoppen met dit achterlijke gedrag,want ik denk niet dat het zin heeft om hem elke week te gaan lopen slaanBedankt,xxx Noor

wel onbeleefd.. maar hij helpt ook niet echt mee

dat is toch erom vragen niet??