Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

: D maar ik flos best wel eens hoor als ze echt te drammerig zijn
) maar probeer het daarna weer op de goede manier te doen. 

Urielle schreef:Ehm... het is half 1 's nachts, wat denk je zelf?
Hangen aan de teugels werkt sowieso niet, paard is altijd sterker dan jijzelf. Maar de bedoeling is toch op gewichtshulp en zonder handinwerking.

_evelien_ schreef:als mijn paard heel loperig is ga ik zeker niet aan de teugels lopen trekken, mijn paard wordt dan nog loperiger.
Ik ontspan juist mijn hand als hij wil gaan rennen, en dan ontspant hij ook en wordt ie weer rustig.
als ik juist druk op de teugels neem wordt die van mij nog loperiger.
Carmuh schreef:Jah ik ken ook een paardje die dat heeft, hoe harder je hangt of trekt hoe harder zei gaat lopen, dat verschilt ook een beetje per paard denk ik....
Het enigste wat helpt is diep zitten en je kunt een keer een sterkere ophouding maken... Maar toch niet hangen, trekken of 'flossen'
Carmuh schreef:Urielle schreef:Ehm... het is half 1 's nachts, wat denk je zelf?
Hangen aan de teugels werkt sowieso niet, paard is altijd sterker dan jijzelf. Maar de bedoeling is toch op gewichtshulp en zonder handinwerking.
Oja oeps sorry![]()
Ik vind ook dat het meeste op gewichtshulp moet, maar bij een jong paard heb jetoch egt wel af en toe handinwerking nodig om hem te corrigern zodat hij het simpelweg goed snapt vind ik....
)

annegti schreef:Gewoon recht op de muur af rijden en normaal hand sluiten en diep zitten. Boem is ho. De meeste staan wel stil voordat ze de muur raken. Het ho knopje is er dan zo op gemonteerd.

Woodstock schreef:Carmuh schreef:Jah ik ken ook een paardje die dat heeft, hoe harder je hangt of trekt hoe harder zei gaat lopen, dat verschilt ook een beetje per paard denk ik....
Uhm dat is eerder logica, ieder paard doet dat... Op een renbaan gaan ze toch ook niet voor niets aan zn kop hangen en voorover (van de rem af) zitten? Weet iedereen ook meteen weer waar t gas en de rem zit![]()
Hangen, trekken levert alleen maar spanning op! 'Flossen' gaat ie helemaal van wiebelenHet enigste wat helpt is diep zitten en je kunt een keer een sterkere ophouding maken... Maar toch niet hangen, trekken of 'flossen'
:D