Hoe loopt ze trouwens op de volte op het harde? Maar met je instructrice erbij zul je vanzelf wel zien hoe het gaat.
hetismij schreef:hoo... hier ben ik het niet helemaal mee eens, mijn pony heeft precies hetzelfde alleen dan bij haar voorbeen, en onze dierenarts had als advies wel longeren, omdat je er dan niet op zit en het goed is om de spieren weer op te bouwen, en om juist te stappen en te galopperen, want als het overbelasting is, is de draf het belastends en stap en galop zijn natuurlijke gangen dus makkelijker voor een paard
Vreemd advies. Heb regelmatig bij dierenartsen geholpen en meegelopen maar dat heb ik nog nóóit gehoord. Misschien toch een apart geval. Daarbij moet je elk paard anders bekijken en kan 'precies hetzelfde maar dan voor' niet. Dat is net als je zegt 'precies hetzelfde maar dan anders' een voorbeen en een achterbeen zitten compleet anders in elkaar!
Petersburg schreef:Ik zou haar voorlopig even op rust zetten, en geen gekke dingen laten doen, Want als je ze door blijft rijden hou je geen pony meer over.
Misschien handig om even goed te lezen
Pony heeft 3 weken rust gehad 
Betteke schreef:Als je Z2 rijdt wil nog niet zeggen dat je kan paardrijden
Je kunt pas goed rijden als al je vingers even lang zijn gegroeid. Maar ik neem aan genoeg om beetje basis werk te doen. Leuke standaard quote om les te nemen maar misschien handig als je het alleen plaatst als 't van toepassing is.