Moonlight@work (goede foto's)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlightje

Moonlight@work (goede foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 21:52

We zijn druk aan het oefenen op alles, ik krijg hulp van een vriendin van me.
Dit was de eerste keer van mij dat ik met slof heb gereden en de eerste keer op tino gereden (draven dan)

Deze foto's zijn duidelijker dan die van gisteren.
Veel lichter dan.

Commetaar mag, hou t wel netjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik op Moon

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Annemieke op Moon

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik op tino, haar paard

Dit waren ze weer

mieki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:01

hey leuk man
we gaan eerst is even het boekje van de instellingen lezen zodat we scherpe foto's kunnen maken in beweging ( dat heb je als je lui ben en je geen zin heb om een boekie te lezen)
enne mo volgende keer doen we een dressuurzadeltje hihi

we gaan dr is even een dressuur fjordie van maken

xx

Retlaw

Re: Moonlight@work (goede foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:03

hey, inderdaad leuke foto's !! en leuke paardjes...
al zou ik zelf persoonlijk niet met zo'n strakke slof rijden....
en op de laatste foto's druk je je handen wat naar beneden en zit je wat voorover, maar dat gaat vast goed komen !! t ziet er wel leuk uit !!!

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 22:06

heyitsme schreef:
hey, inderdaad leuke foto's !! en leuke paardjes...
al zou ik zelf persoonlijk niet met zo'n strakke slof rijden....
en op de laatste foto's druk je je handen wat naar beneden en zit je wat voorover, maar dat gaat vast goed komen !! t ziet er wel leuk uit !!!

wie op welke bedoel je nou?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:07

de laatste foto, en jij zelf...maar de andere foto's zit je keurig recht op hoor

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:13

helemaal mee eens erg leuk hoor

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 22:16

heyitsme schreef:
de laatste foto, en jij zelf...maar de andere foto's zit je keurig recht op hoor

Best lastig, eerste keer op een ander paard draven en met een dressuurzadel. Heb ik gister voor het eerst op gereden.
Moest heel erg wennen eraan

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:21

Leuk hoor! Die Fjord is wel grappig. Die sterretjes vind ik gaaf !!

Sissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:57

Leuke fotos weer!

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:03

Misschien volgende keer de slof(of wat het dan ook is) íets losser doen? Heel mooi fjordje hoor en die sterretjes op zijn bips Echt heel lief!!

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:21

Leuk paardje zeg!!
Tja slof is eigen keuze toch, je kan het moeilijk iemand verbieden als die er graag mee rijdt, maar hij mag wel wat losser volgensmij ..

Heel gaaf fjordje in iedergeval en die sterretjes hahah

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:23

jaah dat zeg ik ook niet Maar iig wat losser jij bent er trouwens vroeg bij

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:26

Was ook niet alleen tegen jou bedoeld hoor, maar de slof iets losser zou niet erg zijn

Jep, jij ook trouwens 1e uur vrij he

Maar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:51

(goede foto's)..??
Sorry, maar ik vind de kwaliteit van de foto's niet zo goed!
Leuk fjordje en lieve sterretjes

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 09:20

In vergelijking met de vorige zijn dit goede foto's o0maatjeh0o.

Moon ziet er goed uit, maar waarom ben je eigenlijk met slot gaan rijden?

knollebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 09:23

nou goeie fotos echt super :(

maare 1e keer op die pony en dan gelijk met slof?? ahum ok

boeflover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:17

knollebol schreef:
nou goeie fotos echt super :(

maare 1e keer op die pony en dan gelijk met slof?? ahum ok

nee dat is der eigen pony. dat paard reed ze voor het eerst op..

leuk die sterretjes! staat echt lief

de slof zou als moon aan de teugel loopt in een boogje moeten hangen, wat hij nu niet doet, dat betekend dus dat je hem te strak hebt zitten. enkel als moon haar hoofd omhoog doet zou die zo strak mogen staan..

Lacuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:20

Wat ik vele malen erger vind dan het feit dat er een slof wordt gebruikt (daar heb ik het namelijk uberhaupt al niet op), is dat deze slof gebruikt wordt om het beessie in de krul te dwingen. Want op de foto's is de achterhand elke keer ergens aan de andere kant van de bak. Die wordt er niet bij gereden.
Vind het persoonlijk geen prettig plaatje om te zien.

Bij het andere paardje heb ik nog wel opbouwend commentaar: probeer je armen en schouders niet vast te zetten. Ontspan ze, dan is je houding veel beter. En je mag wel een gaatje langer
Groetjes, Lacuna

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:37

Ik ben het helaas met Lacuna eens, dit is niet wat ik bedoelde in je andere topic...
Het gevaar van een slof is dat je paard erop gaat hangen en lekker op de voorhand gaat hobbelen, maar omdat het gewicht op de slof komt voel je er zelf niet veel van.
Zo krijg je je paard niet nageeflijk en los door zijn lijf, eerder het tegenovergestelde....
Wil je persé met slof blijven rijden, zorg dan dat je paard eerst lekker doorloopt en goed voor het been is, en rij haar daarna iets meer nageeflijk op je hand, zodat de slof los komt te hangen.
Dan dient de slof alleen nog als extraatje als ze omhoog wil gaan met haar hoofd.
Je handen moeten een soort elastieken verbinding hebben met de mond, met voorwaarts gaan moeten ze ook weer wat meegaan, probeer haar zo licht mogelijk te gaan rijden, want zo met die slof wordt het een blok beton in je handen.
Succes!

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:42

MirandaFuego schreef:
Ik ben het helaas met Lacuna eens, dit is niet wat ik bedoelde in je andere topic...
Het gevaar van een slof is dat je paard erop gaat hangen en lekker op de voorhand gaat hobbelen, maar omdat het gewicht op de slof komt voel je er zelf niet veel van.
Zo krijg je je paard niet nageeflijk en los door zijn lijf, eerder het tegenovergestelde....
Wil je persé met slof blijven rijden, zorg dan dat je paard eerst lekker doorloopt en goed voor het been is, en rij haar daarna iets meer nageeflijk op je hand, zodat de slof los komt te hangen.
Dan dient de slof alleen nog als extraatje als ze omhoog wil gaan met haar hoofd.
Je handen moeten een soort elastieken verbinding hebben met de mond, met voorwaarts gaan moeten ze ook weer wat meegaan, probeer haar zo licht mogelijk te gaan rijden, want zo met die slof wordt het een blok beton in je handen.
Succes!

leuk paardje maar ben het eens met de hierboven geschreven tekst

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:14

waarom wordt die fjord met slof gereden dan?

mieki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:42

moonlight werd hier voor het eerst met slof gereden omdat ze idd met haar hoofd in de lucht loopt en niet nageeflijk is en dat ie zo strak zit is idd omdat ie tegengas geeft. ze vecht er nu nog tegen
maar na een halfuur ging het al veel beter...moon trekken we dus echt niet in de krul,,,ik probeer dr juist losser in dr lijf te laten worden door veel links en rechts stelling te vragen en dat ze wel op me binnen been blijft lopen dus niet huppa de bocht door,,,er is nooit echt dressuur matig met de fjord getraind dus zullen we bij de beginselen moeten beginnen. ze is echt vrij hard in de mond en daar gaan we verandering in probere te brengen. dat verhaal van die achterhand klopt wel gedeeltelijk,het zou beter kunnen, ze neemt hem echt wel mee hoor, maar daar word dus aan gewerkt maar een achterhand krijg je dr niet bij zonder dat ze van voren netjes loopt en andersom ook.. dus het gaat goed komen mensen
vandaar dat de slof (nog niet) in een boogje hangt, ze liep niet echt op de voorhand ze was lekker op dr eigen benen had ik het gevoel
geef eens wat tips ipv commentaar,(ook leuk) '

toen ik even op moon de fjord ging rijden ging monique even op mijn paard rijden en ik heb iets kortere benen als mo dus vandaar die beugels(hebbe we niet veranderd) en ze is geen groot paard gewend en tino is nog maar net drie en nog een beetje tuut tuut tuut dus dat was ook een beetje wennen maar ik geef dr al aardig wat tips om dr houding te verbeteren maar op de foto is dr houding niet zo verkeerd hoor mensen en mensen je weet
niet alles kan in 1 keer

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:20

Citaat:
dat verhaal van die achterhand klopt wel gedeeltelijk,het zou beter kunnen, ze neemt hem echt wel mee hoor, maar daar word dus aan gewerkt maar een achterhand krijg je dr niet bij zonder dat ze van voren netjes loopt en andersom ook..

Kijk en daar gaat het mis. De motor van het paard zit in de achterbenen. Zodra de achterbenen wat gaan doen, zal ze van voren fijner te rijden zijn. Er is maar 1 manier en dat is van achteren naar voren rijden!!!

Ik vond de foto's nog niet zo'n drama, maar deze tekst maar het beeld een stuk minder.

Heel veel succes!!!!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:23

ik zat idd ook al naar de achterhand te kijken.. zou er wel iets meer onder mogen...
leuke foto's hoor..
en die sterrertjes zijn grappig!!

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:52

Ben het eens met bovenstaande (opbouwende kritiek)
Dan nu nog tips:

vervang de slof anders door een thiedemann, want nu vergeet je de slof los te laten op het moment dat je paard naar beneden komt. Je kan je paard niet 'aan de slof rijden' Daarom is het ook niet de bedoeling dat er zo lang tegen gevochten wordt, omdat je dan tóch je paard op de slof rijdt, en de slof is om er bij te pakken op het moment dat dat nodig is.
Tenslotte moet hij er ook weer een keer af en wil je vast weer zonder gaan rijden! Nu maak je jezelf wel erg afhankelijk van de slof, en je houdt jezelf nog voor de gek ook.
Afijn, je zei het al, niet alles gaat tegelijk en dat is ook zo, maar hou het wel in je achterhoofd...
(En nee, ik ben niet anti-slof, heb er zelf ook mee gereden tijdens africhten, maar ben wel een voorstander van goed gebruik van dit hulpmiddel)
Wanneer je het moeilijk vindt om de achterhand er goed bij te rijden, oefen dan eens aan de longe. Dan zie je wat er gebeurt en geef je je paard de kans wat sterker te worden.

Succes.
Zeker de moeite je even in te verdiepen.