gemeen of snap ik het niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

baboeska

gemeen of snap ik het niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 21:32

mn vriendin heeft een welshje om te verzorgen waar ze in principe bijna alles mee mag doen, nou is ze dus een echte raceeend die alleen maar van hard galoperen houdt (silke de pony dan) dus dacht mn vriendin een pelham bit te gebruiken (ik weet nie precies hoe die inwerkt dus kan het zijn dat ik dit alles verkeerd inzie) Afbeelding ik was erop tegen omdat je hiermee dat cross probleem niet oplost en silke nog maar ergen begin B zit omdat ze te koppig is om iets te leren. Volgens mij kon ze beter en iets scherpere bit gebruiken dan een gebroken trens. Zie ik dit verkeerd in of wat? Vand aar jullie meningen hierover.

JollyGood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:36

Ik ben het helemaal met je eens, alleen het is moeilijk zulke mensen te overtuigen dat het ook anders kan.......

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:52

ik snap het bericht denk ik niet helemaal, ik vind dat ze er helemaal niks anders in moet hangen, dus ook geen scherper bit, en met 'en silke nog maar ergen begin B zit omdat ze te koppig is om iets te leren' ben ik het ook niet eens.

Eerst leren rijden en dan pas een ander bit of zeuren over wat de pony al dan niet doet - en dan is het niet meer nodig

baboeska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 21:59

dus als ik het goed heb begrepen moet mn vriendin eerst silke goed leren rijden dus die cross tik afleren en dan eventueel een ander bit?

liesje1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:05

Ze moet onder goede begeleiding het probleem rijtechnisch oplossen en dan hoeft er helemaal geen ander bit meer in. Als hele ervaren ruiter kan zo'n bit misschien helpen, maar die heeft het dan eigenlijk ook weer niet nodig...

baboeska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 22:06

dus als ik hehelemaal goed begrijp alles eruit het oude erin en les nemen? Dan zou ik dit stukje zo meteen even doorlinken bedankt he !!!

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:08

Ja precies, jij snapt 't
Nu zij nog !

esperado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:00

En doe het hoofdstel even goed, de neusriem zit in dr oog zodat die niet meer open kan

Woodstock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:03

Urielle schreef:
Eerst leren rijden en dan pas een ander bit of zeuren over wat de pony al dan niet doet - en dan is het niet meer nodig

Haha Alaaf!!! _/-o_

Patriesja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:04

eerst leren rijden, en dan heb je ook geen ander bit meer nodig... arm ding

Woodstock

Re: gemeen of snap ik het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:05

Idd peeri :S
BTW ze weet zo te zien ook niet hoe die werkt, want de onderste (en dus de hele sterke) teugel staat strak gespannen en de bovenste hangt in een boogje!!!
Laatst bijgewerkt door Woodstock op 25-10-05 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Patriesja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:08

die onderste teugel :s
maar zij heeft dus nooit hoger gereden dan B ???
of wel??
en dan met zo'n bit rijden, überhaupt een ander bit er in hangen, en niet eerst bij de waarschijnlijke reden, haar tekortkomingen in het rijden, kijken??

sorry vind het erg apart dat ze zo'n bit er in hangt

Woodstock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:12

patries_kjp schreef:
sorry vind het erg apart dat ze zo'n bit er in hangt

Apart is t nie, t gebeurt maar al te vaak Dom wel...

Patriesja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:14

jah ach, als ik een ruiter die er goed mee weet te rijden er mee zie rijden, vind ik het niet erg......
maar zoiets doms als dit is gewoon te erg voor woorden....
en idd, het gebeurt veel vaker.....
maar er is een verschil tussen er gewoon in hangen en het ook gewoon juist gebruiken

Goudkuipje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:17

peeri schreef:
En doe het hoofdstel even goed, de neusriem zit in dr oog zodat die niet meer open kan

Klopt en de bovenste neusriem hangt te laag en kan het zijn dat ze de ketting van het bit eraf heeft gehaald ??? want die kan ik niet zien op de foto en als dat zo is, werkt het bit (wat trouwens onzin is) toch niet. Laat haar a.u.b. les nemen.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:21

vind de eigenaar van de pony t best dat ze dit doet?

Patriesja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:24

Zazoo schreef:

vroeg ik me ook af eerlijk gezegd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:35

Heeft ze geen LES???? >;) hoe kan ze dan zo lopen prusten met zo'n bit en oordelen dat de pony koppig is????

Sabbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:38

patries_kjp schreef:
Zazoo schreef:

vroeg ik me ook af eerlijk gezegd?

Dat was ook het eerste wat ik dacht.
Ik zou als eigenaar niet echt blij zijn (zacht uitgedrukt) als de verzorger maar even een ander bit in hangt, omdat ze anders het ponietje niet houden kan

Arme pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:44

Mischien heeft die eigenaar er ook geen verstand van.Ik zou zo'n hoofdstel gelijk van mijn pony gehaald hebben,of waarschijnlijk nog eerder het meisje.

Patriesja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:44

hahahaha idd, dat meisje ja

MarijkeBun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:32

ik ben niet tegen dit bit, maar ik vind het niet eerlijk tegenover de pony. ze rijd er na mijn inzien niet correct mee (zoals ik op de foto zie) inderdaad hangt de bovenste teugel los en de onderste er strak aan. Ik vind dat als je met zo'n bit moet rijden om wat voor rede dan ook, dat dit eerst onder begeleiding gedaan moet worden. als je dit verkeerd gebruikt, dan maak je het probleem alleen maar erger. Ik heb zelf op orde van de manege eigenaar met dit bit moeten rijden, omdat mijn paard levensgevaarlijk was, dus lees rennen en dan pas bokken dat ik echt gelanceerd werd en zelf kantine ruiten en al gekost heeft (mijn zus is er doorheen gegaan)
Ik heb dit moeten gebruiken puur dat zij weer respect kreeg voor diegene die erop zat. dat bit hangt nu in de kast en heb een super paard, dus dat mensen er mee rijden prima, dat ding is er niet voor niets, maar deze moet we; correct gebruikt worden anders is het een martelding en heeft dan geen enig effect. doel dat je wil behalen behaal je lange na niet, maar meer het tegendeel.

JollyGood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:10

geen bit voor een B ruiter iig!!

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:17

mijn paarden lopen hard weg als ze iets moeilijk vinden, als ik bijv. vraag de achterhand te gebruiken oid, misschien dat deze pony dat ook doet? maar dat los je niet op met een bit!

JollyGood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:27

Parelli: Pas als je kunt rijden zonder zadel en hoofdstel, kun je eens een poging wagen er wat tuig op te gooien...........