friese hengst aan het werk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tabij

friese hengst aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 17:35

Afbeelding

Ik heb op mijn werk wat foto's gemaakt, hier een foto van mijn collega met een van de hengsten. Ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden.

groetjes

S_uus

Re: friese hengst aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:37

tabij schreef:
Afbeelding

Ik heb op mijn werk wat foto's gemaakt, hier een foto van mijn collega met een van de hengsten. Ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden.

groetjes

iets meer foto's zou makkelijker zijn,
Wel apart moment die foto..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:38

Wow mooi beest hoor
Mooi moment ook!
Kan nu wel gaan zeuren over een cap, maar dat is het risico van die collega..
Op je werk?

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:44

Ziet er leuk uit zeg
Zou graag meer foto's van deze hengst willen zien.
Wat is zijn afstamming?

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:49

suuper mooi.. friese hengsten hee
op de manege rijd iemand nou ook zo'n prachtige friese hengst z1 niveau...
echt geweldig om naar te kijken... ziet er iig prachtig uit!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:09

Wat een mooie Fries zeg!
Mooi moment genomen
over het rijden kan ik niet veel zeggen.
Geen commentaar dus, vind haar houding op de foto netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:18

Yep, vind ook dat het er netjes uit ziet...wat voor heerlijk werk heb jij dan wel niet!

tabij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 18:43

ik werk op een hengstenhouderij, we beleren paarden voor de kar en onder het zadel. ook trainen we bepaalde paarden voor wedstrijden. Verder maken we merries, hengsten en ruinen klaar voor de keuring etc en ja het is heerlijk werk. Geen dag is hetzelfde en de paarden zijn stuk voor stuk geweldig

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:48

wouw echt gaaf als ik het geld had gehad dan had er zeker een fries bij mij in de wei gelopen.
Maar goed wie weet ooit in de toekomst.
hebben jullie ook een site van de houderij lijkt me leuk om te zien.

tabij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 22:37

ook graag reactie op deze foto wat is goed en wat kan er beter. en wat vinden jullie van dit paard

Karriebarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 22:50

Nou, als je het dan zo graag wilt...
Je ziet op deze foto dat de teugels slap hangen, dit zou eigenlijk niet mogen. Verder loopt het paard een beetje in een valse knik als ik het zo zie (lastig, het is maar 1 foto), hij lijkt wat opgekropt.
Verder vind ik hem mooi zakken van achteren, en de ruiter zit er netjes op (muv haar handen. )

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 23:12

ik zie hem mooi zitten, maar hij zou vooraan er iets meer mogen uitkomen. hij loopt namelijk iets achter de teugel en opgekropt in de hals, dus er zou meer lengte in mogen zitten. verder mag de ruiter in kwestie iets meer zitten in het zadel en zich lang maken. de onderarm volgt ook niet de lijn tot de mond, maar dit kan een momentopname geweest zijn. ziet er toch goed uit!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:02

Wow, ik wou dat ik me verzorgfriesje zo kon laten lopen.
Ziet er goed uit !! Heb je niet meer foto's?

ata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:38

wat een onzin van de reacties dat dit paard opgekropt en enigzins achter de teugel zou lopen, duidelijk dat deze mensen volgens mij niet weten dat ONTSPANNING AANSPANNING betekend.
en de teugel los is PERFECT hierdoor kan je uitstekend zien dat het paard op eigen benen loopt en in de perecte verzameling, neem eens een voorbeeld aan de beelden van de Grand Prix daar hangt 3 kwart van de proef vd teugels in ontspannen houding in de oefeningen, dat heet PERFECT!
en waarom dit paard opgekropt lijkt?dat kan je zo zien, het paard heeft een stijl gebouwd schouder en daardoor een stijl gebouwde hals MAAR wel MOOI!
hierdoor moet hij de hals bij verzameling en om te moeten 'zitten'voor bij het 1ste hals gedeelte achter zijn oren wel oprekken omdat de rest van zijn hals op de foto te zien iets vlak is.
Toch vind ik het de perfecte foto, ook de amazone zit perfect, het af en toe kantelen (wat ze volgens mij net deed)van de hand zal ze als het goed is doen om het paard vriendelijk te houden in de mond.
ik zou zeggen voor fotograaf:) en amazone en absoluut het paard:KLASSE!
hier KAN niemang commentaar opleveren want dit is het perfecte beeld van een juist verzameld paard, opgericht, op eigen benen(LOSSE TEUGEL!!!) en los in de rug(KIJK MAAR EENS ZITTEN)een paard wat zo zit is nooit opgekropt want hij zit en is dus los in zn rug, een paard wat opgekropt loopt van voor is strak in zijn rug en zou nooit zo kunnen zitten.
AMEN!

frieske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:44

sooow wat een reactie..durf je het niet zonder shaduw accountent?
ik vind eerlijk gezegd er niet veel aan..beetje rare moment opname!
paard ziet er zeer mooi uit, aan de ruiter heb ik niets aan te merken.denk dat ze wel op een niveau rijd dat ze het zelf wel weet te verbeteren?!

kootje_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:48

tabij schreef:
ik werk op een hengstenhouderij, we beleren paarden voor de kar en onder het zadel. ook trainen we bepaalde paarden voor wedstrijden. Verder maken we merries, hengsten en ruinen klaar voor de keuring etc en ja het is heerlijk werk. Geen dag is hetzelfde en de paarden zijn stuk voor stuk geweldig

wat vooreen opleiding heb je daarvoor nodig???

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:49

Je hebt best voor een deel gelijk maar de teugels mogen nooit los hangen!!!! Je moet altijd LICHT contact houden met de mond van je paard!!!!!

Maar het is een super hengst!!!

Kehylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:51

Ik vind het opzich een mooie foto maar ik vind dat het paard net iets meer met zijn neus eruit zou mogen lopen. Welke afstammeling heeft hij? en hoe oud is hij?

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:57

Wow! mooie foto.. hij heeft op dat moment net geen contact met de mond.. dus is beetje raar wat hij nu aan het doen is.. of hij echt zo opgericht loopt.. ofja. zo ongeveer opgericht! of dat hij iets engs ziet..!! wel mooie foto zeg!!

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:22

Mooie foto en een super mooi paard. En je houding zoals we het op deze foto zien vint ik netjes, mooi recht, handen rechtop enzo, maar het is slechts 1 foto dus echt comentaar kan ik niet geven.

ata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:04

dat is echt onzin, wat doe jij als jij een jong paard voorwaarts wil laten lopen??voor los laten en van achteruitwaartse kracht opwekken!
de teugels hangen absoluut niet LOS ze zijn in ontspannen houding, ik denk dat je daarvoor op het nivo moet rijden om dat aan te voelen en ik ken dat gevoel persoonlijk, misschien is het wel een paard dat bij teveel teugeldruk de rug gaat spannen.
dat is DE allermeest voorkomende fout dat mensen voor teveel doen en achter hellemaal niks, waardoor 3 kwart van de ruiters en amazones hun paard niet op eigen benen hebben lopen.
ik wil dit zien in een ZZ proef en als dit paard zo in takt en ritme kan lopen met een ontspannen ruiter of amazone erop die ontspannen teugelgebruik heeft die scoort bij mij verreweg het hoogst!
onvoorstelbaar het commentaar wat de mensen hebben, ik denk dat het voornamelijk jaloezie is, want om een paard zo te laten lopen daar vergt veel heel veel concentratie nodig.
nogmaals klassepaard EN foto!

Jeroentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:33

J*zus ATA! wat ben jij over verhit zg... een normale reactie van jou heb ik nog niet gezien op bokt dat topic van Ymte is al zo "beschadigt" door jou gezeik op iedereen... als je niet wil dat er commentaar en meningen komen:

ROT DAN OP VAN BOKT!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:39

ata schreef:
dat is echt onzin, wat doe jij als jij een jong paard voorwaarts wil laten lopen??voor los laten en van achteruitwaartse kracht opwekken!losser zijn voor maar dat betekent niet dat de teugels in boogjes moeten hangen
de teugels hangen absoluut niet LOS ze zijn in ontspannen houding, ik denk dat je daarvoor op het nivo moet rijden om dat aan te voelen en ik ken dat gevoel persoonlijk, misschien is het wel een paard dat bij teveel teugeldruk de rug gaat spannen.op nivo moet rijden om dat te voelen??? nou dan zal ik me er even tegenaan bemoeien, is zz-licht nivo genoeg?!zo ja, dan zal ik even reageren: wat ik nu zie, is dat het paard ook zn rug spant, en dat de hals erg kort wordt, probeer m eens over de rug te rijden!! en daarmee bedoel ik niet, teugels los
dat is DE allermeest voorkomende fout dat mensen voor teveel doen en achter hellemaal niks, waardoor 3 kwart van de ruiters en amazones hun paard niet op eigen benen hebben lopen.
ik wil dit zien in een ZZ proef en als dit paard zo in takt en ritme kan lopen met een ontspannen ruiter of amazone erop die ontspannen teugelgebruik heeft die scoort bij mij verreweg het hoogst!waarschijnlijk ben je daarom geen jurylid wat het nationale niveau mag jureren
onvoorstelbaar het commentaar wat de mensen hebben, ik denk dat het voornamelijk jaloezie is, want om een paard zo te laten lopen daar vergt veel heel veel concentratie nodig.
nogmaals klassepaard EN foto!hmm jaloezie?! ikke niet hoor, jij vraagt om commentaar, dan krijg je het, dan is het weer niet goed

zooooo pardon??? je moet echt even gaan oppassen, ik weet niet wat jij voor ''relatie'' hebt met dit paard, maar jij zet een foto op bokt, dan kun je daar reacties op verwachten. dat het dan niet alleen mar: ohwww wat gaaf, perfect etc is, das dan pech, probeer het op te vangen en er iets mee te doen!!!
volgens mij stoot ik je nu wel tegen je hoofd, maar ja, je moet ff back to earth geloof ik

AngelEye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:40

Jezus kom ik jou hier weer tegen.
Jij kunt de boel opblazen zeg!
Enne TOEVALLIG is Tabij een nieuwe account.
Vreemd dat ze OOK op een hengstenhouderij werkt.
Is ze toevallig ook bij de Aldenhof in dienst en praten jullie dit paard ook weer helemaal de hemel in?
Tis maar mijn idee, als het niet oz is alvast mijn excuses

Jeroentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:41

Hey AngelEye: jij hier ook al over dit topic was mn andere reactie (in t Ymte topic ook)