Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
Sjellii schreef:Ik had het laatst ook op mijn protecol staan.
Je kan er idd niet veel tegen doen, maar ze moeten sterker worden in de kniebanden?
Ik moet nu schouderbinnenwaarts op een volte rijden zodat hij zijn achterbeen er goed onder plaats en dan in één keer rechtuit weg in volle middendraf zodat hij zijn achterbeen er nog onder heeft in die middendraf.
Sammie schreef:Volgens mij wel, simpel weg meer die achterhand gaan gebruiken. Eronder en actief.
Sammie schreef:Nee, daar zit idd wel verschil in. Maar in de meeste gevallen is het dus wel op te lossen dmv actieve achterhand en anders wel gedeeltelijk.
! Marije1984 schreef:Paard bij mij op stal deed het ook. had ook vaak wat aan de benen maar sind er met bandage's (waar we geen voorstander van zijn) wordt gereden is het probleem bijna opgelost
Sammie schreef:Ik begrijp eigenlijk ook niet echt waarom het bij dat paard minder word. Lijkt mij ook dat als ze iets om hun achterbenen hebben eerder wijd dan bij elkaar gaan lopen, als ze al graag wijd lopen.
Maar het is toch zeker zo. 
Okkie1 schreef:Dat heeft imo meer met de hoefijzers te maken, schoenen
Ik heb iig altijd geleerd dat wijd gaan achter te maken heeft met de kracht en het balans van het paard. Vind het vreemd, maar goed als het helpt
Okkie1 schreef:Ben ik het niet mee eens, alle paarden die ik ken die wijd achter gaan (in het verruimen vooral) staan correct op de benen en bij die paarden is het puur een kwestie van kracht/balans.
talented schreef:Okkie1 schreef:Ben ik het niet mee eens, alle paarden die ik ken die wijd achter gaan (in het verruimen vooral) staan correct op de benen en bij die paarden is het puur een kwestie van kracht/balans.
Ben ik het gedeeltelijk mee eens! Ik ken ook een aantal paarden die correct op de benen staan maar toch wijd gaan (met name in verruimingen). Maar er zijn ook een aantal paarden waarbij de stand van de benen gewoonweg niet correct is waardoor het haast een onmogelijke opgave is om gesloten de verruiming door te gaan!
Okkie1 schreef:Dat heeft imo meer met de hoefijzers te maken, schoenen
Ik heb iig altijd geleerd dat wijd gaan achter te maken heeft met de kracht en het balans van het paard. Vind het vreemd, maar goed als het helpt