Wow, het zevende wonder .... voor het eerst los op driejarig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Wow, het zevende wonder .... voor het eerst los op driejarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 15:19

Ja,ja......... we zijn al wat verder gekomen.
Met de driejarige fries gerbrich.
Ik heb aleens een topic over haar gehad;http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=465974&hilit=

Hier zijn de volgende foto's;

Afbeelding
eerst nog eventjes aan de longe want het was haar eerste keer in de grote bak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen had ik het overgenomen het longeren en is dat meisje erop gegaan. Eerst weer even gestapt en kleine stukjes gedraaft. We hebben nog niet vaak gedraaft. Hier zijn geen foto's van.
Maar het ging goed en toen dachten we dat ze ook wel even los kan;

Afbeelding
ze zit eventjes naar voren, is moment opname want ze zat de hele tijd recht

Afbeelding

Afbeelding
Sturen aan de longe snapt ze een beetje, maar los moet ze toch even nadenken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
been geven is toch nog wat raar, zo zat ze de hele tijd met haar hoofd als het meisje been probeerde te geven.

Nou dit waren ze.
Tips zijn welkom, maar NIET commetaar op dat meisje. Want ze is hier toch niet op bokt en ze was volgens mij wat zenuwachtig.

onley

Re: Wow, het zevende wonder .... voor het eerst los op driej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 15:21

hahaha ziet er gaaf uit ga vooral zo door

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 15:23

Dank je. We hadden eerlijk gezegd niet gedacht zo ver te komen omdat ze eigenlijk zo'n heethoofd is.
De eerste keer longeren toen vloog ze over de hekken..... dat noemt zichzelf een fries. ( snapt niet dat die rustig horen te zijn).

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 16:01

Ziet er best goed uit, maar vind het onverantwoord dat je zon jong meisje een paard in laat rijden.

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 16:31

Navidad schreef:
Ziet er best goed uit, maar vind het onverantwoord dat je zon jong meisje een paard in laat rijden.

ben ik het helemaal mee eens!

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 16:36

ik ook

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 16:48

Dat wou ik eigenlijk ook zeggen...

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 16:59

Gemma schreef:
Dat wou ik eigenlijk ook zeggen...

Dat was ook al mijn 1e gedachte..........

Is dit meisje de eigenaresse? Ik snap niet helemaal hoe het nu zit, want dit paard is toch jullie verzorgpaard?
Het meisje zit verder wel netjes, maar toch.............

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:23

ben het met alle bovenstaande reacties eens!

_Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:27

Ik snap er ook niks van nee, ook zeg je dat die de 1e keer met longeren zo gek deed, en dat het een heethoofd is..En dan kan wel zo dat meissie der op rijden...Lekker verantwoord!!!

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:28

leuk paard hoor!
waarom is dat onverantwoordelijk?! sommige jonge mensen rijden 100x beter dan een groter persoon?

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:30

Ik vind het meisje netjes zitten, maar ze zit teveel aan de teugels. Een paard moet eerst leren op eigen benen te lopen. Mogelijk zijn het momentopname's maar het is zichtbaar op alle foto's en op 1 lijkt het alsof ze hem in de krul wilt zetten.

Ik zie een rijtje met paaltjes en en enkel stroomdraadje staan. Ik snap de gedachte erachter wrs wel, maar het is bloedlink zowel voor ruiter als paard.

Ik hoop dat je er iets mee kunt met deze opmerkingen en verantwoord verder gaan.

djelysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:30

van dat meisje ben ik het er maar half mee eens hoor als ze goed kan rijden en er is iemand bij is er nermaal toch geen probleem ze zit goed alleen je zecht dat ze zenuwen had en ik heb altijd geleerd (kan fout zijn ) dat je niet op een paard moogt zitten als je zenuwachtig bent en toch zeker niet op z'on jonge fries dus ik ben het er half mee eens met de andere bokkers zo dat was mijn zeg verder veel succes ermee

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:57

Ik vind het ook niet verantwoord..& idd..sommige kinderen kunnen 100x beter rijden dan een volwassene..maar laat dan een volwassene die goed kan rijden & die het vaker heeft gedaan op zo'n (wat jij zegt) 'heethoofd' zitten..

Ondoordacht hoor..

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:59

Lieneke_ schreef:
leuk paard hoor!
waarom is dat onverantwoordelijk?! sommige jonge mensen rijden 100x beter dan een groter persoon?

een ouder persoon beseft wel beter waar hij aan begint.. Ik vind het meisje ook wat jong, persoonlijk zou ik iemand anders zoeken.

wel leuk paard hoor

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 18:01

Vind het idd ook beetje onverantwoordelijk. Meisje kan misschien wel goed rijden, maar als dat paard er vandoor gaat is zij niks meer, een volwassene heeft dan toch meer te vertellen..

Dat meisje zit wel veel in zijn mond zeg, laat hem eerst eens op zn eigen benen lopen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 18:05

Ik ga ook met voorgaande berichten mee ..

Ikzelf rijd nu soms met een 3jarige IN DE LEs en ik ben 15 en dat vind ik ook nog jong ...

Is het niet slimmer er een volwassene mee te laten rijden ? Zeker als het een heethoofd is ..

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 18:57

maar waarom zou je er een volwassene op laten rijden als dat meisje net zo goed rijd..? lijkt me juistwel fijn eerst zo'n iets kleiner iemand.. ik bedoel, dan kan hij ook langszaam wennen met dat gewicht op zn rug enzo?!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:14

Inderdaad onverantwoord. Hoop dat het meisje realiseert wat er kan gebeuren...
Veel jonge kinderen zie je zelfs op hun te brave ponys nog met bodyprotector..misschien een idee, als deze erop blijft rijden? Zou jammer zijn als er wat gebeurt, ze is nog vrij jong.

IIG ik vind dat ze ook iets te veel aan de teugels zit. Als ze dit doet omdat ze bang is of zenuwachtig, dan hoort ze niet op een jong paard te zitten. Bij een jong paard gaat het vooral om het voorwaarts rijden, niks strakke teugel. Contact en meer niet, en voorwaarts die handel!

Verder zit je neusriem TE laag, en moet net onder 'de knobbel' zitten, niet 5 centimeter eronder..
Deze zit praktisch om zijn mond, en dan heeft hij ook nog een sperriem zitten..

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:33

Lieneke_ schreef:
maar waarom zou je er een volwassene op laten rijden als dat meisje net zo goed rijd..? lijkt me juistwel fijn eerst zo'n iets kleiner iemand.. ik bedoel, dan kan hij ook langszaam wennen met dat gewicht op zn rug enzo?!

Ten eerste is dat kind minderjarig, en omdat het zo ontverantwoord is. als dat paard er vandoor gaat, is zij niks meer, daarnaast als ze eraf klapt, kan de eigenaar van dit paard aangeklaagt worden, ook al is het allemaal op eigen risico.

Daarbij vind ik het ook onzin van wat er net gezecht word van dan kan een paard wennen aan het gewicht op zijn rug. een paard laten wennen doe je met hangen en druk op het zadel en niet doormate er een licht persoon op te zetten.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:44

Navidad schreef:
Lieneke_ schreef:

Ten eerste is dat kind minderjarig, en omdat het zo ontverantwoord is. als dat paard er vandoor gaat, is zij niks meer, daarnaast als ze eraf klapt, kan de eigenaar van dit paard aangeklaagt worden, ook al is het allemaal op eigen risico.

Daarbij vind ik het ook onzin van wat er net gezecht word van dan kan een paard wennen aan het gewicht op zijn rug. een paard laten wennen doe je met hangen en druk op het zadel en niet doormate er een licht persoon op te zetten.

met dat 2e ben ik het volkomen eens!! met het feit dat ze wel erg jong is om een paard in te rijden ook, dat het niet verantwoord is: ook
maar ik vind het minderjarig zijn van iemand, er niks mee te maken hebben.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:50

Hoezo niet? als zei valt noem maar even wat, en zei breekt wat? der rug bijvoorbeeld en haar ouders klagende eigenaar aan van ja het is ontverantwoord dat ze onze dochter op zon paard hebben gezet? er word gezecht dat het een heethoofd is toch? en dit is geen manege. probeer je daar maar eens uit te krijgen.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:50

Het is onverantwoordelijk,zo'n kind erop te zetten, maar toch
een eigen risico. Vele bokkers zitten hier wel steeds te zeggen:
'Ja het is onverantwoordelijk enz' dat is het ook, maar als zij daar
op het besluit zijn een risico te nemen en dat kind erop te gooien,
moeten hun zelf weten!

Je ziet wel vaak dat er kleinere kinderen op het paard worden
gezet, omdat ze niet veel wegen enz dus dan kan ik het opzich wel
begrijpen.
maar als je zegt dat het al een heethoofd is..dan is het niet echt
verstandig want een volwassen persoon heeft toch dan wat meer
te vertellen

Ze zit idd wel erg in de mond!

Verder veel succes met je paard, is een mooi en leuk beest!!

JoRiNe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:53

teneerste vind ik het een leuke fries...maar vind het idd een beetje onverantwoord om zzoooon jong meisje erop te zetten.
en als ze dan suuuper goed kon rijden, was het anders, maar ik vind het haar niet heel goed doen, dus wat is is het nut?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:56

Navidad schreef:
Hoezo niet? als ze valt noem maar even wat, en ze breekt wat? der rug bijvoorbeeld en haar ouders klagen de eigenaar aan van: ja het is ontverantwoord dat ze onze dochter op zon paard hebben gezet? er word gezegt dat het een heethoofd is toch? en dit is geen manege. probeer je daar maar eens uit te krijgen.

ja maar dat vind ik niet iets wat met minderjarigheid te maken heeft, ik ben zelf ook minderjarig(net 15) en als ik val van een paard, van mn instructeur, tja, dat kan gebeuren, als er van te voren wordt verteld op wat voor paard ik ga zitten, dan houd ik daar dus rekening mee en als ik er dan af val, is het mijn probleem. ongeacht of ik dan minderjarig ben of niet, de eigenaar heeft het mij vantevoren verteld, dus ...... hij kan er dan niks aan doen, ik had ook kunnen zeggen: ik ga er niet op toch????