waccabuc @ work in lila setje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jenbuc

waccabuc @ work in lila setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 19:07

Heb van de week les gehad met me nieuwe zadel.. vandaag even foto;s gemaakt heb al vet lang geen les meer gehad.. voorheen altijd manege lessen 1x in de week leerde ik niet veel..

nou heb ik laatst donderdag uurtje prive les gehad..
vandaag gerede met foto's

zien jullie verschil? tips zijn welkom mits opbouwend ben nog aan het leren..
heb dus nu pas 1x goed prive les gehad na weet ik veel hoeveel maanden..

eerst even de oude rijfoto's.. op de oude stalling met vorige zadel..

Afbeelding
dit zadel heb ik ingeruild omdat ik erniet goed op zat en t was scheef

Afbeelding

ahum
Afbeelding

weer een ander zadel paste ook niet goed.. dus ook weer verkocht,,
Afbeelding

En dan nu.. me huidige zadel waar ik heeel blij mee ben t zit heerlijk, me houding is gelijk stukke beter en het past op buc :d
het zijn wel heeeeel veel foto's..

Afbeelding

me huidige zadel... 2e hands maarnog in supper staat
Afbeelding

vriendin van me er even op...(zadel teste )
Afbeelding

met zijn 3e..
Afbeelding

Normaal rij ik met rijlaarzen en cap maar de cap lag thuis en me lere rijlaarzen moeten gemaakt worden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

foutje.. bijna botsing
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

weer bijna botsing..
Afbeelding

Afbeelding

jen er op.. van haar krijg ik les ze is nog maar 15 jaar maar ze krijgt zelf 4x in de week prive lesvan iemand die Z2 rijd dus daar kan ik veel meer van leren dan van een manege les..
Afbeelding

Afbeelding

vlak hierna ging ie steigeren..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dat waren ze weer :p
Afbeelding

Bedankt voor het kijken...
hoop dat jullie het leuk vonden..

tips zijn dus welkom

groetjes jennifer en waccabuc tomahawk

Anoniem

Re: waccabuc @ work in lila setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:09

Niiice setjee .

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 19:12

r00z schreef:
Niiice setjee .

gheghe bandages zijn van br en t dekje is van excellent

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:16

Wennen aan de beugels zo te zien, iedereen heeft ze erg ver naar achteren..
Maarja en een nieuw zadel en zonder je leren rijlaarzen, dan zou i9k er ook last van hebben..

Erg leuk paard, al op leeftijd?

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 19:20

amie_x_mij schreef:
Wennen aan de beugels zo te zien, iedereen heeft ze erg ver naar achteren..
Maarja en een nieuw zadel en zonder je leren rijlaarzen, dan zou i9k er ook last van hebben..

Erg leuk paard, al op leeftijd?

hey jep hij is al wat ouder haha
verder inderdaad doordat ik geen laarzen aan heb zijn de beugels iets te lang waardoor ik geen grip kan krijgen op de beugels, als ik ze korter doe zit ik weer niet netjes en met deze lengte zit ik het netste in dit zadel heeft namelijk een vrij diepe zit hou wel van een gedwonge zit en dat krijg je bij dit zadel wel..

normaal zat ik altijd heel ver voorover..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:36

Ik vind dat dat meisje niet echt geweldig rijdt, ze trekt het paard meer in een krul (en die onderhals ...). Ze zit ook niet zo netjes.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:42

Heel mooi setje

Verder nog wat commentaar; je houdt op meerdere foto's je handen te hoog, en je teugels te lang.
Let ook een beetje op je houding
Het ziet er verder wel netjes uit.

Ik ben het overigens ook met Mientjeuh eens dat ik dat andere meisje er niet netjes op vind zitten
Ze trekt hem helemaal in een verkeerde houding.
Laatst bijgewerkt door Leo op 15-10-05 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:43

mientjeuh dat viel mij ook gelijk op
ik vind jou er veel relexter op rijden
zij rijd erop alsof ze zichzelf btje moet bewijzen en
ze trekt hem in de krul
kijk zelf maar naar de fotos ...

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:44

Iinderdaad vind ik dat meisje ook niet super rijden, het lijkt inderdaad of ze het paard dwingt naar beneden te lopen en ook valt me op dat ze niet met haar kuit drijft maar vooral met haar hak(vooral op de laatste rijdfoto duidelijk te zein), ook heeft ze een beetje ingezakte schouders op de laatste foto's. Okal heeft iemand dan 4x per week van een Z2 amazone, zelf hoeft ze daarvoor niet super te rijden. Maarja het blijven momentopnames

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:49

Mientjeuh schreef:
Ik vind dat dat meisje niet echt geweldig rijdt, ze trekt het paard meer in een krul (en die onderhals ...). Ze zit ook niet zo netjes.

Hier ben ik het mee eens
Mag ik vragen waarom je paard ging steigeren en doet je paard dat wel eens bij jou?
Verder vind ik het er leuk uit zien en is het een leuk paardje ziet er vriendelijk uit..
veel plezier met je nieuwe zadel, hopen dat je er nog lang plezier van hebt

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 19:52

hmm.... dat meisje zegt tegen mij ( omdat ik voorheen met me hande op de schoft reed) dat ik me hande juist iets hoger moest doen... dus zo krijg ik expres les.. tegueslte lang omdatr buc danveel ontspanner loopt hij is western in gerede en rijd dat ook al zijn hele leve tot dat ik kwam 1.5 jaar gelede
ben dus bezig hem engels te rijden ipv western

houding zijn we mee bezig..
in dr krul trekke valt best mee want buc is gewoon heelmoeilijk daar mee , ik vind soms ook dat ze met te strakke teugel rijd maja, ze rijd er ook niet veel op..
verder kan buc een behoorlijke aap zijn bij andere maar op een een of andere manier is hij bij mij altijd veel makkelijker... en luisterd hij veel beter...

maar eigenlijk heeft commetaar op haar niet veel nut ze zit niet op bokt en leest het ook niet

liever meer tips voor mij,
en gewoon wat jullie van buc vinde
haha groetjes jennifer

Over t steigere... bij mij steigerd ie heel af en toe met achterwaards gaan.. maar bij haar ging ie echt staken denk dat hij haar te grof vind ofzo.. ze ging er ook maar heel even op

over dat van t drijven met de hak,,,, haar beugels zijn te lang maar zie het soms ook wel bij haareigen paard...

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 20:06

ken me bericht niet meer wijzige... maar nu ik de foto's heb bekeken viel het me ook idd erg op dat buc veel meer gespanne loopt.... heb 1 foto expres weggelaten want die was helemaal erg zal die wel even plaatsen...

Afbeelding

ze gafzelf ook al aan dat ze niet op buck on rijde... terwijl ik dus weer niet op haar paard kan rijden...
haar paard heeft hel;e ruime zweef gangen en buc wat vlakkere gangen..

[edit] Foto's verwijderd op verzoek topicstarter [/edit]
Laatst bijgewerkt door Oscar op 15-10-05 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:07

Heej jen,
Vind buc heel erg veranderd, ziet dr beter uit! Hij lijkt net een paard nu hihi
Verder vind ik inderdaad dat Jennifer (dat meisje) niet echt netjes rijd, ze rijd nog erger met dr schouders ingezakt, dr hakken opgetrokken en hem echt de krul intrekkend.. toen ik erop zat ging ie heel makkelijk naar beneden en ontspannen.. dus best wel onzin wat ze zegt maar goed

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 20:17

Bitterbal schreef:
Heej jen,
Vind buc heel erg veranderd, ziet dr beter uit! Hij lijkt net een paard nu hihi
Verder vind ik inderdaad dat Jennifer (dat meisje) niet echt netjes rijd, ze rijd nog erger met dr schouders ingezakt, dr hakken opgetrokken en hem echt de krul intrekkend.. toen ik erop zat ging ie heel makkelijk naar beneden en ontspannen.. dus best wel onzin wat ze zegt maar goed

heey miek,
buc vind ik zelf ook erg veranderd :d
heb even foto'sgeplaats van jen en saartje..
ik moet me schouders van jen dus ook meer naar benede doen... ontspanne ...

waar zoude jullie voor kiezen...
Manegeles(groeps)waar ze niet echt op je houding letten... of van jen(meisje wat er op zit)
ik zelf vind wel dat ik heel erg vooruit ben gegaan..voorheen zat ik heel erg voorover in t zadel me handen gingen veel meer op en neer... maar zal dat ana de les liggen of aan t nieuwe zadel.... wie zegt t me

en kan iemand me vertelle wat dan wel de juiste houding is... oke recht in t zadel, beugels aan de bak van je voet enzo.. ma qwa handen en schouders,..,

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:39

Dan is het beter dat ze hem niet aan de teugel rijdt, na een tijdje komt dat vanzelf wel

Dat langeteugelgedoe had ik vroeger ook altijd op m'n bijrijdpaard, maar op een gegeven moment was mijn instructrice het beu en heeft ze me een hele uitleg gegeven; eigenlijk hangt het niet van de lengte van je teugels af maar van de druk die je erop zet. Een paard dat met lange teugels gereden wordt, kan nog een even harde mond krijgen als eentje die met kortere teugels gereden wordt. Zo is het mij allesinds geleerd; altijd een fijne, constante, aangename druk op je teugels hebben. Misschien een tip?

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:42

gaaf setje! en mooi paardje

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 20:44

Mientjeuh schreef:
Dan is het beter dat ze hem niet aan de teugel rijdt, na een tijdje komt dat vanzelf wel

Dat langeteugelgedoe had ik vroeger ook altijd op m'n bijrijdpaard, maar op een gegeven moment was mijn instructrice het beu en heeft ze me een hele uitleg gegeven; eigenlijk hangt het niet van de lengte van je teugels af maar van de druk die je erop zet. Een paard dat met lange teugels gereden wordt, kan nog een even harde mond krijgen als eentje die met kortere teugels gereden wordt. Zo is het mij allesinds geleerd; altijd een fijne, constante, aangename druk op je teugels hebben. Misschien een tip?

Veel zal jen er niet meerop rijden tenslotte moet ik buc verder zien te krijgen

Dat ik zeker een tip zal er aan proberen te denken...
ook stond er vaak op mijn protecol tegen de hand...
wat hier mee word bedoeld snap ik nog steeds niet tish me wel uitgelegd maar ik snap het nog steeds niet

@ eknein
thanks ben ook heel blij met me setje en met me knolle

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:52

Buc heeft een lief snoetje .

Het algemene beeld ziet er allemaal nog wat "zoekend" uit maar zal vast fijner rijden met je leren laarzen straks .
Je handen zitten iets aan de hoge kant maar door je handen hoog te houden, houdt je vaak wel sneller je rug recht en achterover. Misschien daarom even een fijne oefening?

Wat voor merk zadel heb je er nu opliggen?

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 21:12

een euroriding diamant

jep heb me hande nu expres zo hoog totdat me rug wat rechter is want dat was echt een probleem...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:13

hey jen ziet er lekker relax uit maar zoals al gezegd is je handen ietjes lager niet meteen op de schoft of zo gewoon een klein beetje en iets meer druk op de teugel geven ziet er goed uit dat setje

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:17

jeetje.. ik schrik een beetje van haar bouw.. en als ik dan zie hoe ze loopt.. het ziet er niet zo comfortabel uit. Ik zou proberen haar wat meer over de rug te rijden zodat die wat sterker wordt. Hoewel ik zie dat ze dat niet echt ziet zitten.. heb je wel eens iemand laten kijken of ze geen last heeft van haar rug?

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 21:19

zijn rug is prima
hij is zo ingezakt vanwege zijn leeftijd
vroeger was zijn rug helemaal recht.. is ingerede op 3 jaar zonder zadel of hoofdstel..

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:21

Hmm oke. Maar waarom wil ze haar rug dan niet geven, ook niet met je instructrice erop?

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 21:23

Lenn schreef:
Hmm oke. Maar waarom wil ze haar rug dan niet geven, ook niet met je instructrice erop?

waarschijnlijk vanwege me handen.. buc is altijd gewent om met losse teugels,lage handen enzo te rijden.. alles lekker les en dan nu opeens zo hoog met me handen tish voor hem allemaal erg wennne...
normaal loopt hij altijd lekkermet zijn neusje over t zand heen...

neem aan datje dat bedoeld?
dat hij lang en laag loopt?

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:31

Ja dat bedoel ik.. dat lijkt me voor hem een stuk comfortabeler lopen. Maar waarom wil je je handen per se zo houden? De functionaliteit moet toch niet ten koste gaan van het plaatje? Als je hem voor elkaar hebt en de ring in rijdt, oke dan is het wat anders, maar nu gaat het kennelijk ten koste van zijn ontspanning. En sowieso moet je je niet zo proberen te focussen op je handen of handwerk, want nageeflijkheid hoort sowieso niet tot stand te komen vanuit je handen maar je benen. Het ziet er bij jullie beiden een beetje geforceerd uit nu.
Tis niet banketstaaf bedoeld allemaal trouwens hoor