Zes ijscobokkers @ Vlieland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Zes ijscobokkers @ Vlieland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 21:00

Vorig weekend was er een delegatie van het IJslandertopic in de Huiskamer op Vlieland om mede-IJscobokker Iris (Röskur) op te zoeken die daar op het moment bij Stal Edda werkt. Uiteraard werd er ook paardgereden. Het was ontzettend gezellig.

De ruinen, rechts Röskur van Iris.
Afbeelding

Op zaterdag hebben we met zn zessen een 2uurs rit gemaakt.
Nado klautert hier op Lotta
Afbeelding

Nienke op Amma
Afbeelding

*Tequila* op Stulka
Afbeelding

Shadow0 op Spá (spreek je uit als Spau)
Afbeelding

En ik zelf rij op Gárun (Gaurun)
Afbeelding

Net onderweg! Van links naar rechts zie je Nado op Lotta, Iris op Röskur, Nienke op Amma en *Tequila* op Stulka. Daar achter nog net het hoofd van Shadow0.
Afbeelding

Hier zie je haar en Spá een stuk beter.
Afbeelding

Nienke, Nado en ik
Afbeelding

Nado geniet van het uitzicht! Ze ziet Kooi's Plek, een natuurgebied.
Afbeelding

Zondags hebben Nado, Shadow0 en ik nog een tweede rit gemaakt, de rest ging al met de boot van kwart voor 12. Er waren twee 'gewone klanten' mee die (voor zover ik weet tenminste) niet op bokt zitten. Nado rijdt voorop op Jónas, dan een klant op Draumer en zijn vrouw op Blossi.
Afbeelding

Shadow0 reedt deze keer op Tvitsur
Afbeelding

En ik zat op Sverrir
Afbeelding

Nado nog eens op Jónas. Eigenlijk zou ze zondag helemaal niet meerijden, maar een ritje op haar lievelingspaard kon ze niet weerstaan.
Afbeelding

Van links naar rechts: Blossi en Draumer met klanten, Shadow0 op Tvistur en ik op Sverrir.
Afbeelding

eSz

Re: Zes ijscobokkers @ Vlieland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:02

Wat een leuke ponys en fijne omgeving

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:04

Mijn kant van het verhaal:

Het was natuurlijk geweldig weer, en ik heb dan ook zalig gereden. IJslanders zijn zo ontzettend cool, zo stabiel, zeker die. Bij het eerste handgalopje voelde ik dan ook alles ontspannen. En dan rijd je door de duinen, met het zonnetje en de wind om je heen, een geweldig uitzicht over een grote vlakte. En ook zo ontspannen dat je echt om je heen kunt kijken en genieten.

En daarna over het strand... Lekker hard gegaloppeerd, maar ook stukken heerlijk ontspannen gestapt, en tolten kan ook heel goed op het stevige zand. De eerste rit konden we helaas niet zo ver over het strand, want er zou een kitesurfwedstrijd zijn. (En nou zijn de paarden erg cool, maar je moet het niet gaan overdrijven door tussen een horde kitesurfers in te gaan lopen.) Bleek later dat die heel ergens anders zaten, dus de volgende dag konden we wel ver over het strand.

De tweede rit had ik alleen een wat relaxtere pony, 1 die volstrekt niet gevoelig was voor het argument 'laat jij je zomaar inhalen?' en gewoon zijn eigen kalme galopje bleef lopen.
Tolten is heel grappig maar het kost me nog wel erg veel concentratie - zoveel ervaring heb ik daar niet mee.

Uiteindelijk heb ik dus 4 heerlijke uren te paard doorgebracht en ik kan haast niet wachten tot ik weer kan!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:13

Even ter mijn verdediging voor mijn onhandige opklimfoto... Lotta is zeker 7 cm groter dan mijn eigen paard en ik gleed steeds weg in het zand met mijn linkervoet

Verder superfoto's, Imre.

Ik heb het ook erg naar mijn zin gehad

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:14

ech lieve beessies!! net een soort reuze shetten!! IDEAAL

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:28

Wat een ontzettende leuke foto's
Moet echt heerlijk zijn geweest daar aan het strand

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:31

Leuke foto's!! Het ziet er gezellig uit!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:48

Heerlijk!
ben dit jaar 5 dagen naar Vlieland op vakantie geweest..en bij Stal Edda even langs gereden..
wel klein maar gezellig
Ziet er echt leuk uit..krijg er zit in

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 22:06

Leuk hoor!! Ziet er echt super uit!!
Zoiets wil ik ook nog eens doen, ooit. Maar heb heel geen IJslander ervaring.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 22:10

Leuke foto's! Jullie hadden wel superweer om zo te crossen langs het strand!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 22:16

Ik heb ook niet echt IJslander-ervaring, ik doe net alsof

Het rijden is tamelijk 'gewoon', al is het de bedoeling dat je niet de hele tijd je paard blijft ondersteunen (maar ja, dat doe je toch al niet als je buitenritten maakt). Voor het tolten zijn er iets andere hulpen maar die zijn niet zo moeilijk. Iedereen die normale rijervaring heeft kan in principe ook zo'n rit rijden.

Lastiger wordt het als je je paard ook echt goed wilt rijden, dat is niet noodzakelijk voor een buitenrit maar wel mooi als je het kunt natuurlijk. Je gebruikt dan meer je bovenbenen en knieen, je probeert de tolt precies goed te krijgen (niet teveel draf, niet teveel lateraal), en dat vereist wel ervaring en les. (In die fase zit ik ook niet)

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 22:58

leuke foto's zeg!
het was vast erg gezellig, was alles goed met iris?
lkijkt me een erg mooie omgeving om te rijden!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 23:09

leuke foto's! wat is het daar mooi zeg

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 23:32

oeh sverrir! ik heb deze zomer ook een maand op vlieland gewerkt (waarvan de laatste week met iris) en 't was echt toppie =)....
sverrir is echt mijn favourit... maar amma is ook echt super! echt leuke fotos zeg!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 23:35

Sverrir was voor mij helemaal nieuw, maar hij is inderdaad leuk. Mijn favoriet is absoluut Gárun, maar Jónas is ook heel speciaal. (en Spá en Draumer )

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 00:40

Leuke foto's!
Ik ga ook zo'n beetje elk jaar een keer bij stal Edda rijden, meestal in november als de paarden alweer bij het Posthuys staan. Van daar uit kun je ook zo'n mooie ritten maken, heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 09:54

Vet! Ik geloof dat ik toch wel een tikkie jaloers ben! Nu woon ik zelf ook in een schitterende omgeving en hier zijn toch ook een boel leuke IJslanders... maar toch.... Hele leuke foto's! En Nado.... Ik ken het hoor... helaas komt het bij mij door een gebrek aan lenigheid.... en soms kan opstappen op een IJslander een tricky bussiness zijn want door het ontbreken van een schoft (veel IJslanders) en een ronde romp en een wintervacht wil dat zadel nog wel eens niet blijven liggen....

Groetjes [***]

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 11:32

Leuke foto's zeg, voroal die 1 na laatste vind ik heel mooi! Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad, en zo te zien werkte het weer ook nog mee.

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 11:36

Wat leuk! Lekker bij het strand en het bos... Ziet er gezellig uit, leuke ijslanders!

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 11:36

ik heb daar ook gereden van de zomer!!!
stulka zat toen vriendin van mij op
en ik zat op Heira maar die staat er niet tussen dat was ook een witte die stond appart in een hokje
echt koel!!!

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 11:55

Mijn vriendin heeft daar ook eens een zomer gewerkt. Toen reed ze constant op Jonas, dat is al zo'n jaar of 5 geleden. Ik heb toen ook een ritje gemaakt op een schimmeltje....geen idee meer hoe ze heet.

_streepjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 12:32

ah leuk joh! van de eerste foto is de meest rechtse pony heel mooi vinnik.. ik wil dro ok een keer heen! stal edda.. echt lolig, ik was bij peerdespul op kamp en 'mijn 'pony heete edda, een ijslandertje van 5, net ingereden. echt lief

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 13:54

hey weet een van jullie toevallig wanneer iris weer na huis komt??

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 14:57

Zo wat leuk!

Ik heb niet echt de tekst gelezen, maar zijn die ijslanders van jullie zelf? Of huurden jullie die gewoon voor 2 uurtjes?

Ik heb op terschelling jaren geleden op ijslanders gereden voor een week. Sommige ijslanders hier op de foto lijken wel van toen. Toen ik daar reed, wat dat het laatste jaar. Die vrouw was ernstig ziek, en is overleden. Alle ijslanders zouden verkocht worden. Misschien dat ze nu op vlieland staan?

Nouja! Leuke foto's! Geweldig om te rijden die gangpaarden!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 15:35

Ik heb op Vlieland gewerkt bij manege de Seeruyter, ook erg leuk. kwamen de ijslanders wel tegen enzo, maar heb nog nooit op een gezeten. Het trekt me op het eerste gezicht ook niet zo.maar toch leuk