Velvet Black(v. Karandasj) & remi @work in Blue Ribbon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Velvet Black(v. Karandasj) & remi @work in Blue Ribbon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 00:00

Vandaag moest onze Freggel er weer aan geloven, aan het werk met remi van bokt . Velvet loopt 22 oktober onder remi tijdens Prinsenstaddressuur en dan moet er uiteraard even geoefend worden. Het is al erg genoeg dat je als springgefokt paardje tussen de voorbeenzwaaiers gezet wordt door je eigenaren, dus dan moet je je maar op een andere manier van je beste kant laten zien . Oa de galop vindt ze nog moeilijk, maar ze doet altijd haar best voor je .

Voor de gelegenheid ging Velvet gekleed in een van de laatste modetinten van BR: Blue Ribbon .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sinds we op het strand zijn geweest vorige week heeft Velvet 'n nieuwe tik . Kriebelend zand tussen haar beenbeschermers, ze heeft ons vandaag oa spaanse pas en buigingen laten zien, want als het hoofd niet naar het been mag, brengen we het been wel naar het hoofd . Dit was een voorproefje van de buiging :
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder nog enkele foto's van mij op Vicky (v. Vigour B) tijdens onze les van nelis (ook bokt ) afgelopen vrijdag. Een hele overwinning want ik heb weer 60 cm gesprongen :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

__Kirsten__

Re: Velvet Black(v. Karandasj) & remi @work in Blue Ribb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 09:01

mooi paard
leuke foto's

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 09:48

leuk paardje, alleen de eerste ruiter moet proberen haar bovenlichaam rechter te houden, meer recht op zitten. Bij dat springen ja kan ik niet zoveel over zeggen, leuk paard

Succes nog verder!!

groetjes

JoRiNe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:02

mooi paardje, maar loopt volgensmij net iets te diep

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:40

heeej vellie...jeej wat ziet ze er goed uit...

en ja remi,goed rechtop zitten

super gaaf dat ze mee gaat doen aan dressuurdagen,ze kan het echt wel,stoer paardje!!

oja,enne remi,de fries is alweer klaar voor een ritje hoor,nu zonder dikke buik!

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:25

jeejtje wat een knap paardje

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:27

Leuk paardje, maar de amazone moet haar handen meer voor zich houden, lager en meer bij elkaar. Verder ziet het er netjes uit.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:09

wel jammer dat je op die schimmel je handen niet zo houdt als op dat 2e paardje.... ik vind op die schimmel je houding eens tuk slechter eruit zien dan op die 2e.... verder wel leuke foto's en zijn beide mooie paardjes !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:56

ik meen toch werkelijk dat het 2 verschillende personen zijn op de paardjes????

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:01

wow, zo'n knap paardje!! ziet er echt wel goed uit vind ik!!

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:09

leuk paardje, maar je zit is niet egt prettig voor een jong paard ( tenminste ik neem aan dat het een jong paard is.. ), srry maar het lijkt net of je de hele tijd in de teugels hangt sorry als het niet zo is.. verder leuk paard succes ermee

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:12

Ik geloof dat er iemand anders op de schimmel rijd, niet de TS Op het onderste paard zit ze er wel zelf op, toch?

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:29

Zoro schreef:
leuk paardje, maar je zit is niet egt prettig voor een jong paard ( tenminste ik neem aan dat het een jong paard is.. ), srry maar het lijkt net of je de hele tijd in de teugels hangt sorry als het niet zo is.. verder leuk paard succes ermee

Dat vond ik ook!
Neem je teugels een stukje korter, handen lager en bij elkaar, en zitten! Het lijkt heel erg alsof je niet goed in je zadel zit, en je evenwicht bij de teugels gaat zoeken.

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:35

Een heel leuk paardje
Maar op de eerste foto's moet de amazone haar handen wat meer naar voren houden, en rechtop zitten.
Want dan krijgt het paard wat meer lucht van voren, en zal het ook ontspanner gaan lopen.
Heel veel suc6 met het rijden verder!!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 13:57

Rukaro schreef:
Ik geloof dat er iemand anders op de schimmel rijd, niet de TS Op het onderste paard zit ze er wel zelf op, toch?

Ja, dat klopt. De schimmelmerrie is onze 3-jarige die gereden wordt door mijn instructrice = remi en de bruine merrie is mijn bijrijdpaardje waar ik nu een maand of 2 mee rond hobbel, dit was tijdens de les van mijn andere instructrice = nelis.

Over die foto's van mij valt niet zo veel te zeggen omdat het niet echt duidelijke foto's zijn, maar we zijn al een stuk vooruit gegaan en ik was zo blij dat ik weer een lekkere sprong gemaakt had dat ik ze even wilde plaatsen .

Commentaar op de reacties van de houding laat ik aan remi over , behalve dan dat ze echt niet aan de teugels hangt, neem maar van mij aan dat als je bij Velvet aan de teugels hangt dat er heel anders uit ziet dan dit . En ik kan het weten want ik heb dus wel een evenwichtsprobleem waardoor ik helaas nog wel eens aan de teugels hang als ik mijn evenwicht dreig kwijt te raken . Maar goed, daarom wordt Velvet bijgereden door remi. Velvet is al heel erg vooruit gegaan, in het begin kroop ze voornamelijk achter de teugel. Zie deze foto die van 3 maanden terug is (hier zit ik er zelf op):
Afbeelding

Velvet wordt momenteel gemiddeld 1 à 2 x per week dressuurmatig gereden, de overige 2x wordt ze gelongeerd of gaan we naar buiten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 14:41

Leuk grijs setje heb je bij dat shabrak gekocht

Heel mooi paard en het ziet er heel goed uit!

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:11

ik vind de houding van die bovenste ruiter (dus op de schimmel) wel erg storend. ze moet haar handen veel dichter bij elkaar doen, en lager. bovendien lijkt het alsof ze constant terug zit te werken, terwijl ik een 3-jarige toch wat meer ruimte zou geven.
vind het verder wel een leuk paard om te zien.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 16:24

Nou dan zal ik maar even reageren, Ik zit niet constant terug te werken met mijn handen , ik zei al tegen ziolette nou probeer maar 1 foto te vinden waar ik recht op zit, doordat ik op een jong paard zit heb ik sterk de neiging om wat mee voor over te zitten om als ze eventueel weg wil schieten ik niet achter blijf met de beweging en daardoor dus juist in d'r mond ga hangen. Daardoor lijkt het alsof ik terug werk met mijn hand wat ik dus absoluut niet doe. Maar goed dat gaat alleen maar een welles nietes discussie worden. Julllie hebben alleen deze foto's om te beoordelen, ik weet hoe het aanvoelde en hoe ze voor mijn gevoel liep.

Velvet wilde in het begin niet zakken in de hals en bleef hangen in een voor haar fijne houding waarbij ze haar rug erg wegdrukte, we hebben eerst gewerkt aan het voorwaarts neerwaarts, dat pakt ze nu mooi op en nu moet ze naar de volgende stap iets meer opgericht en nog steeds met ruggebruik.

Ik zal de laatste zijn die zegt dat ik een nette houding heb, ik weet waar ik aan moet werken, wat ik wel weet is dat ik het paard niet stoor in zijn beweging, voor mensen die dat wel vinden na het zien van deze foto's nodig ik graag uit om een keer langs te komen en het dan te beoordelen!

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 16:43

@ remi: Ik vind ook niet dat je tegenwerkt.
Het paard loopt lekker onder je.
Het is wel zo dat je je handen meer naar voren moet houden en rechter op moet zitten.
maar dat hebben al zoveel mensen gezegd.. en dat zeg je zelf ook. . Dus dat komt goed.
Leuk paard !!
Veel succes er mee.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 06:53

remi schreef:
Julllie hebben alleen deze foto's om te beoordelen, ik weet hoe het aanvoelde en hoe ze voor mijn gevoel liep.

En ik weet hoe het er IRL uit zag en dat gaf echt een ontspannen beeld . Nogmaals als Velvet in de weg gezeten wordt in haar mond geeft dat beslist een ander beeld dan bovenstaande foto's , madam is namelijk erg zuunig op haar mondje (en geef haar eens ongelijk ). Volgens mijn vriend zit er filmmogelijkheid op mijn digi, dus dat zal ik binnenkort eens proberen, een filmpje zegt meer dan een paar foto's .

remi schreef:
Ik zal de laatste zijn die zegt dat ik een nette houding heb, ik weet waar ik aan moet werken, wat ik wel weet is dat ik het paard niet stoor in zijn beweging, voor mensen die dat wel vinden na het zien van deze foto's nodig ik graag uit om een keer langs te komen en het dan te beoordelen!

22 oktober op Prinsenstad dus .

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:42

he simone dat zoet er lekker uit tijdens de springles! wel grappig om mezelf zote zien kwebbelen.
ben erg trots op je dat je het zo lekker op pakt met vic

over velvet kan ik niet zo veel zeggen aangezien ik liever een paard irl beoordeel en ik hem alleen maar los heb gezien. vind wel dat ie op 2 foto's leuk achterbeen laat zien voor zo'n jong beestje
en ik zie remi er ook niet voor aan om op een jong paard terug te gaan zitten werken denk dat de foto's gewoon niet op zo'n goed moment genomen zijn.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 08:13

nelis schreef:
he simone dat zoet er lekker uit tijdens de springles! wel grappig om mezelf zote zien kwebbelen.
ben erg trots op je dat je het zo lekker op pakt met vic

Ja, dat is een leuk plaatje allebei hard aan het werk geen oog voor de camera . Vic vindt het springen echt leuk, alleen dat andere hoeft er voor haar niet bij , maar het komt wel goed met ons .

nelis schreef:
over velvet kan ik niet zo veel zeggen aangezien ik liever een paard irl beoordeel en ik hem alleen maar los heb gezien. vind wel dat ie op 2 foto's leuk achterbeen laat zien voor zo'n jong beestje
en ik zie remi er ook niet voor aan om op een jong paard terug te gaan zitten werken denk dat de foto's gewoon niet op zo'n goed moment genomen zijn.

Nog beter mss, je kan haar binnenkort een keer IRL aanvoelen als je wil, doet Vellie niet moeilijk over .

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:22

super leuk!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:51

[[/quote]

Nog beter mss, je kan haar binnenkort een keer IRL aanvoelen als je wil, doet Vellie niet moeilijk over .[/quote]

oke dat staat wil altijd wel op een echte karandasj zitten

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 22:22

nelis schreef:

Nog beter mss, je kan haar binnenkort een keer IRL aanvoelen als je wil, doet Vellie niet moeilijk over .

oke dat staat wil altijd wel op een echte karandasj zitten

Ze is nog niet DNA-getest .