Charlotte & Pandour tijdens springles

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Solitair

Charlotte & Pandour tijdens springles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 20:24

ik ben Maandag naar de priveles van Charlotte (pandour @ bokt) en Pandour wezen kijken.
ik weet zelf niet zo veel van springen af dus dat commentaar mag Charlotte wel geven..Charlotte springt L met Pandour.
hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ook nog een filmpje gemaakt
http://www.zippyvideos.com/189274332151 ... ndour_123/

opbouwend commentaar is welkom..afkraken niet!
Laatst bijgewerkt door Solitair op 04-10-05 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

pandoer

Re: Charlotte & Pandour tijdens springles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:26

Heeee CAro!
super gaaf dat je dit hebt gedaan dat ben ik trouwens haah echt gaaf! (Y) kus

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:27

dubbelpost ik heb even getemd

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:27

Ididit schreef:
dubbelpost ik heb even getemd

Heb ik ook net gedaan

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 20:29

sorry..foutje..had het niet door.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 08:41

heb je er nu een vaste slof aan?
neem de slof dan in je handen, kun je hem nog losser laten.
Nu geeft hij helemaal niks mee, en trekt die het paard alleen de op kop. Vin het behoorlijk dom en onverantwoord om zo te gaan rijden.
Ik zie hem NERGENS ontspannen, dat kan hij ook niet, door dat ding kan hij zijn neusje niet naar voren doen of naar de grond.
Ook in de wendingen geeft de slof helemaal niks mee.

En al niet van je houding te spreken, die is helemaal waardeloos

Leer eerst eens rijden voordat je op een paard klimt!!

Spijt me heel erg van deze reactie medebokkers, maar deze dingen kunnen me ECHT kwaad maken, een paard zo te verk l o t e n!!!

ZO hoor je met een slof om te gaan
viewtopic.php?f=10&t=471725

bah, kan hier echt NIET naar kijken!!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:43

ik vind je houding maar niets.. heel erg opgekropt naar voren.. en t paard geeft niet na ( is niet te zien).. en de L springen zou ik hun niet geven..

sorry.. mijn menig !

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:13

Heej Charlotte!

Jou ken ik wel
Springen kan pandoertje wel..
Denk wel om je houding! je zit wel erg krom en naar voren..
@ panache.. het draait niet alleen maar om nageven!

Succes verder je hebt in ieder geval reuze goede pony
Vind je slofteugel wel wat vaag zitten..!?
Waarom heb je dat zo?

Groetjes Rosanne

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:06

ik ben ook niet echt in de wolken over je houding
maar je kan er aan werken
ga meer ontspannen naar achteren leunen en hou je handen meer naar achteren (meer naar je zadel toe zeg maar). Ik zou mijn stijgbeugeld ook een gat of 2-3 langer maken, dat gaat beter aanvoelen en dan kan je goed diep in je zadel zitten.
Je paard loopt en springt erg mooi, maar let erop dat je niet te overdreven en te snel naar voren gaat leunen bij het springen. Je hebt echt een beeldig paard, dat wel!
En probeer eerst aan iemand (ervaren) te vragen hoe een slof precies moet zitten, voor je het zelf doet, want het kan erge gevolgen hebben
hopelijk ben je der wat mee

xxx

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:38

jah gatver die slof.. echt op elke foto zoekt 't paard aanleuning op die slof.. rijd je er de hele les mee? Ik raad je aan net als nimmedor te rijden.. los en alleen als 't nodig is.. zodat je zelf kan bepalen hoe laag hoe diep, zo rijd je slof, en niet jij.. verder misschien een idee met 't losrijden zonder slof te rijden, en 't laatste kwartiertje? en dat steeds meer afbouwen, zodat je op 't laatst helemaal geen slof meer nodig hebt? want dit is gewoon te zielig om naar te kijken, en muislover, 't gaat niet alleen maar om dat je 'm aan de teugel rijd nee, maar wel hoe je 't doet.. met dat aan de teugel rijden meot je 'm naar beneden rijden, zijn rug laten ontspannen en zijn achterhand er goed onder te krijgen.. zo kan je dat moeilijk met ontspanning doen, zo gaat 't alleen maar door er gewoon hardstikke veel druk op te zetten.. dan liever even niet aan de teugel dan zo aan de teugel.. kijk nog eens goed naar je foto's, ik hoop dat je er iets aan hebt, want zo rijd je je paardje niet echt lekker..
Veel plezier, mooi paard L-springen zou ik hem wel geven, maar jouw niet echt (sorry)

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:23

die slof kan ik ook niet echt aankijken
je ziet dat het paard echt in een "gedwongen" positie zit.
als je dan toch persé met slof wilt rijden, doe hem dan niet vast maar hou hem in je hand
hij springt wel super, en is echt een plaatje om te zien
jijzelf moet meer naar achteren leunen en meer hand geven.

Shadow06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:25

Tja, ik ben ook meer voor het in de hand houden van de slof, maar als je les hebt van iemand van wie je denkt dat hij er verstand van heeft zou ik ook naar hem luisteren en het in ieder geval proberen. Jullie zeiken hier de persoon die erop zit wel af, maar ze heeft op les op dit moment dat staat er duidelijk bij dus ik zou eerst vragen waarom de instructeur heeft geadviseerd dit te doen... Maar als jullie goed kijken kan je zien dat de slof zeker 80% van de tijd niet op druk staat en het paard dus wel wat na gaat geven, vooral op foto 9 vind ik dat hij zn hals lekker laat vallen en beter over de rug gaat lopen (voor zover je dit kan beoordelen aan de hand van foto's) hierbij moet ze niet vergeten om hem wel van achter naar voren te blijven rijden, want hij valt af en toe wel wat op de voorhand en ja, d'r houding moet ze ook nog wel even aan werken, maar ze heeft niet voor niks les neem ik aan. Verder vind ik dr houding op de sprong wel goed en ze zijn ook bezig met gymnastiseren dmv de in-uitjes en dit lijntje met vrij veel stuurwerk rijd ze toch fijn door. Dus ik denk dat er wat het springen betreft niet zoveel op aan te merken is alleen dressuurmatig kan ze nog wel wat meer hulp gebruiken denk ik, maar als ze naar de foto's kijkt zal ze zelf de grote fouten al wel kunnen zien en hieraan kunnen werken denk ik.

En ik zou het wel leuk vinden om te weten waarom je de slof op deze manier moet bevestigen en of je hem vaak zo rijd???

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:30

Ik vind dat Charlotte heel goed kan rijden!
Ze was bij mij in de week van het knhs kamp. heb ook bij haar cross gekeken..echt super !
Jammer van je houding Char.. maar daar kan je gewoon aan werken

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:33

Idd ze kan iets rechterop zitten, maar verder loopt ie super, zo vanaf de foto's.
Kan ook fijn springen, ofniet?

Shadow06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:39

whisperramse schreef:
die slof kan ik ook niet echt aankijken
je ziet dat het paard echt in een "gedwongen" positie zit.
als je dan toch persé met slof wilt rijden, doe hem dan niet vast maar hou hem in je hand
hij springt wel super, en is echt een plaatje om te zien
jijzelf moet meer naar achteren leunen en meer hand geven.

hmm vind die hand eigenlijk wel meevallen, als je naar de een na laatste foto kijkt dan kan je goed zien dat ze de pony genoeg ruimte geeft. Dat ze meer naar achteren moet leunen snap ik niet helemaal.. Je hebt wel gelijk dat ze vrij ver naar voren gaat, ze zou in deze houding meer met dr kont boven de lepel van het zadel moeten blijven, dus de heup meer sluiten.

Zoals op deze foto dus meer met je kont boven de lepel van het zadel blijven (ja erg slechte kwaliteit foto hier..)
Afbeelding

En niet zoals hier zo ver naar voren gaan, dus niet voor je paard uit gaan als het ware.
Afbeelding

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:56

het paard loopt met weinig ontspanning.. dit komt door de slof.. ik weet niet waarom je hem eraan hebt, maar ik zal het anders oplossen!!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:11

Ik vind wel dat hij ontspant.. is duidelijk te zien op foto 9! hij komt goed over de rug

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:12

Nimmedor schreef:
Nu geeft hij helemaal niks mee, en trekt die het paard alleen de op kop. Vin het behoorlijk dom en onverantwoord om zo te gaan rijden.
Ik zie hem NERGENS ontspannen, dat kan hij ook niet, door dat ding kan hij zijn neusje niet naar voren doen of naar de grond.

Spijt me heel erg van deze reactie medebokkers, maar deze dingen kunnen me ECHT kwaad maken, een paard zo te verk l o t e n!!!

Deze mening moet ik helaas ook delen, in plaats van je paard ontspannen in de rug te maken, komt hij op deze manier helemaal vast te zitten, en een losse ontspannen rug is nog zo belangrijk als je gaat springen.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 15:16

Pandour liep super..dus waarom zou je dan denken dat die niet ontspannen liep?

en als je les hebt van iemand(waar ik ook les van heb) die het super goed weet..waarom zou ze dan een slof om doen om dr pony is even in de krul te trekken? nouw echt niet!!!!!

t gaat om ontspanning en die heeft ie de hele tijd gegeven.
foto's vertekenen..en zijn momentopnames!!!
zoals je op het filmpje ziet liep die super!
natuurlijk ben ik met jullie eens(en instructeur ook) dat ze aan haar houding moet werken...hier word aan gewerkt.

en waarom ze de slof dr aan heeft moet ze zelf maar zeggen.

pandoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:19

love_sander schreef:
Idd ze kan iets rechterop zitten, maar verder loopt ie super, zo vanaf de foto's.
Kan ook fijn springen, ofniet?

Ja ik weet het allemaal Ik moet aan mn houding werken.. ! maar wat de meeste zeggen over dat hij niet ontspant!? dat doet ie juist wel en daar werk ik nu ook aan..! Dus maar ja.. moet zelf weten wat je er van vind.. en het gaat me met name om het springen dus! en het springen gaat door dit dressuur met slof Stukken beter!!!

pandoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:22

Lientje schreef:
Nimmedor schreef:

Deze mening moet ik helaas ook delen, in plaats van je paard ontspannen in de rug te maken, komt hij op deze manier helemaal vast te zitten, en een losse ontspannen rug is nog zo belangrijk als je gaat springen.

Ik rijd nu juist met slof omdat hij vast zat en nu ik met slof rijd gaat het stukken beter! hij is veeel losser en ontspant zich veel beter.. Maarja iedereen denkt anders over het rijden met een slof!

pandoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:25

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:51

Ik kom hier ook maar eens even een kijkje nemen.
Op HAW is het de bedoeling dat er een interessante discussie ontstaat over de geplaatste foto's.
Een interessante discussie zal nooit ontstaan door opmerkingen zoals "leer eerst eens rijden voordat je op een paard klimt".
Dat zijn dooddoeners, niemand heeft goed leren rijden op een stoel.
Om dan een link naar een topic van jezelf te geven waarin staat hoe het wel moet, vind ik persoonlijk nogal arrogant
Daarom het verzoek met hier met wederzijds respect de discussie voort te zetten en het verzoek aan de topicstarter / ruiter om hier een actieve bijdrage aan te leveren en niet meteen in de verdediging te schieten. Als je uitlegt waarom je bepaalde dingen wel of niet doet, zal de discussie een stuk interessanter worden

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:58

Ik moet eerlijk bekennen dat ik erg gecharmeerd ben van je paard, erg leuk dier! Tja je houding, je hebt les en dat is niet voor niets. Paardrijden is een lerende sport en dat is ook juist het leuke eraan, niks gaat vanzelf!

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 16:06

Ik ga wel mee met een aantal mensen hierboven. Je zit vind ik zo verschrikkelijk slecht nog niet, de slof vind ik nog redeiijk meevallen. Er zitten foto's tussen waarop ie volgens mij wel redelijk ontspant, terwijl ie op andere foto's heel erg 'opgekropt' gaat lopen, en ipv van vwnw zijn hals 'erop' zet. Ik neem aan dat je dit zelf ook in de gaten hebt en eraan werkt. Wél zou ik als ik jou was de slof in je handen nemen, dan kan je goed ontspannen als hij ontspant, kun je beter vóelen dat hij ontspant en zo raak je beter op elkaar ingespeeld.
Is er een reden dat je hem vastzet, en niet vasthoudt?

Over de springtechniek ben ik niet echt te spreken, al is er natuurlijk maar één foto van opzij.. Het kan dus een momentopname zijn.

Je hebt in ieder geval een érg mooi paard, veel succes ermee!