Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
.
Apple schreef:Idd.De temperatuur, luchtvochtigheid en wind zijn ook van invloed op het al dan niet zweten.

Goofy44 schreef:Als je met een paard aan de slag gaat, dan moet het na afloop zo zijn, dat het paard beter de bak uitgaat, dan dat het de bak ingaat. Als dit niet zo is, is er iets fout met de training of het rijden.
? Bombarie schreef:Mijn paard zweet omdat hij een hele dikke wintervacht heeft, morgen wordt hij geschoren, dan zweet hij niet meer. Heeft niets met werk of conditie temaken, hij heeft het gewoon warm, als het stalluik dicht zit staat hij ook gewoon te zweten in zijn stal.

SymO schreef:ik ben weleens benieuwd, hoe het verband is tussen goede conditie en het snel warm hebben/zweten in de zomer??
Mijn arab heeft een superconditie en zelfs bij 30 graden, scheurt hij als een halve gek door de wei, maar zweten???
Terwijl een quarter merrie bij mij op stal niet van dr plek komt in de wei en het gewoon zwaar heeft op warme dagen. Deze merrie heeft een aanzienelijk mindere conditie. Ze zijn beide even oud!!
Is daar een verband tussen goede conditie-warme dagen-zweten cq futloos zijn.