prinses in roze@dressuur ( enkele wijkfoto's )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

prinses in roze@dressuur ( enkele wijkfoto's )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 20:03

Hoi

De eigenaars van princes hebben eigenlijk haar tuig ingevet en het teruggebracht. Lore kon weer rijden maar wat bleek ? Ze hadden er een redelijk straf bit ingestoken. Het bit zelf is wel rubber maar toch ... Prinses wordt altijd zo gereden door de eigenaars maar lore steekt er normaal de trens van een 3jarig paard in die ze ook berijdt ( candle )
De eigenaars staan er echter op dat ze dat bit gebruikt zodoende ...

Afbeelding

hier gaf ze juist een snok met haar hoofd

Afbeelding

maar ze kan ook mooi kijken ( dit is een vorige keer getrokken , zie onderschrift )

Afbeelding

Afbeelding

meer halsvrijheid geven

Afbeelding

zie haar hoofd kantelen , hier zet ze haar duidelijk vast ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de lastige galop

Afbeelding^
wijken .. ik moet dat nog leren timen dus timing trekt op niets.

Afbeelding

Afbeelding

Als iemand geinteresseerd is , zet ik de uitleg waarom de eigenaars er zo'n bit insteken... Houd er rekening mee dat lore er maar 1 X per week mee mag rijden en dat de eigenaars zelf minder goed rijden dan haar en het paard dus een beetje laten weglopen ...

laverite

Re: prinses in roze@dressuur ( enkele wijkfoto's )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 20:04

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:06

tja ik zou die mensen eens tippen om een tandarts te laten komen het paard loopt niet voor niks onder ze weg of pakt het bit vast! die problemen heb ik ook gehad en de tandarts heeft me verlost van deze problemen en een passoa bit op die stand heeft niet erg veel effect omdat het dan net werkt als een gewoon bit zodra je met de ringen gaat werken word het scherper ik gebruik hem ook als ik ga uitrijden

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:06

ziet er leuk uit!

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:07

ik wil graag uitleg waarom dit bit. Dit bit is goed als je paard ervandoor gaat en je hem helemaal niet kunt houden, om hem dan een paar keer voor de zekerheid mee te rijden. maar waarom heb jij dit bit erin hangen??

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:08

okee: het bit, dat werd uitgelegd, ik vind nog steeds dat je altijd nog de keus hebt om te zeggen: als het zo zit, dan rijd ik niet meer.
Want, als je met zo'n bit, en zo'n houding bij het wijken, gaat rijden, dan komt er een dag dat dit paard zo hard in zijn mond wordt dat men nog gaat geloven dat zo'n bit echt nodig is.

Voor dat wijken specifieker: heb je goed les? Anders: zeker doen. Het is nodig. Onmogelijk om les te nemen? Ga dan niet in je eentje zitten prutsen met wijken. Wijken komt vanuit de achterhand, dus moet jij het van daaruit coördineren.
Ik zie een paard op de foto die de achterhand er nergens bij heeft, en een ruiter die hele gekke dingen doet met zijn handen. Wijken doe je op gewicht en beenhulp. Teugels mogen alleen de weg helpen wijzen.

Beetje jammer, het is een mooi paardje, en waarschijnlijk rijd je idd beter met haar zonder dit bit!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:09

conny14 schreef:
Dit bit is goed als je paard ervandoor gaat en je hem helemaal niet kunt houden, om hem dan een paar keer voor de zekerheid mee te rijden.??

Dat is nonsens. Een paard dat er echt van door wil, doet dat niet omdat je er een te licht bit hebt inhangen. Een zwaarder bit kan even lijken te helpen, maar verergert in feite alleen maar het probleem.

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:09

het filmpje zie er ook netjes uit! alleen het wijken inderdaad zoals poes zegt. dat ziet er niet echt uit als wijken vind ik

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:08

Aah princess
Een pessoa bit op die stand heeft dezelfde werking als een gewoon bit, zoals hier al gezegd. Ik heb de indruk dat princes wel wat op je handen 'hangt' lore?
En ja, dat wijken, volgende keer handen laag houden, druk been, geen reactie? Zweepje tegen de achterhand zodat hij wat meer meekomt, want nu komt de achterhand niet mee...
Het filmpje ziet er wel goed uit

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:44

je mag haar eerst weleens bij elkaar rijden, voordat je aan het wijken begint. hoofd wat hoger en meer voorwaarts. en probeer les te nemen, zonde als het paard verpest wordt.
verder een leuk en mooi paard!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 11:38

denice schreef:
je mag haar eerst weleens bij elkaar rijden, voordat je aan het wijken begint. hoofd wat hoger en meer voorwaarts. en probeer les te nemen, zonde als het paard verpest wordt.
verder een leuk en mooi paard!

Het paard wordt verpest door de eigenaars , niet door lore !!!b

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:49

Ik vind het er niet echt leuk uitzien op de foto's. Het filmpje geeft wel een iets beter beeld, maar die wijkfoto's vind ik nergens op lijken.
Ik zou les nemen als ik jou was.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:50

onley schreef:
tja ik zou die mensen eens tippen om een tandarts te laten komen het paard loopt niet voor niks onder ze weg of pakt het bit vast! die problemen heb ik ook gehad en de tandarts heeft me verlost van deze problemen en een passoa bit op die stand heeft niet erg veel effect omdat het dan net werkt als een gewoon bit zodra je met de ringen gaat werken word het scherper ik gebruik hem ook als ik ga uitrijden

Citaat:
Voor dat wijken specifieker: heb je goed les? Anders: zeker doen. Het is nodig. Onmogelijk om les te nemen? Ga dan niet in je eentje zitten prutsen met wijken. Wijken komt vanuit de achterhand, dus moet jij het van daaruit coördineren.
Ik zie een paard op de foto die de achterhand er nergens bij heeft, en een ruiter die hele gekke dingen doet met zijn handen. Wijken doe je op gewicht en beenhulp. Teugels mogen alleen de weg helpen wijzen.

hier ben ik het mee eens

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 13:36

Zou er ook eens naar laten kijken.. vaak niet voor niks dat een paard z'n hoofd zo houdt!
Hoe heb je je hand ooit met het wijken?!?
Misschien tijd voor een les? :S

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 13:56

Volgens mij is het paard ook scheef? Probeer eerst het paard netjes recht te stellen voor je aan het wijken begint. Meer bij elkaar rijden is ook noodzakelijk! Wel een heel leuk paard overigens

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 14:21

Tjah behalve dat wijken vind ik het een leuk paardje.
Probeer hem alleen meer naar voren te rijden zodat hij niet gaat hangen op de teugels.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 15:29

Leuk paardje, jammer dat de foto's zo scheef / onduidelijk zijn.

Als je wijkt, probeer dan je binnenbeen achter de singel te leggen en met je buitenteugel op te vangen. Op de foto's is je buitenteugel veel te lang. Maak je niet te druk over dat er een beetje stelling moet zijn, die komt vanzelf als je met je binnenbeen achter de singel drukt. Succes!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 15:36

Leuk paard, staat echt mooi, dat roze bij een zwart paard! Succes met rijden!

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 17:36

wooow.. dit paard lijkt echt op mijn oude verzorg paard dat verkocht is rond de mei vakantie als het goed is...
ik zal wat foto's plaatsen misschien snap je dan wat ik bedoel..
Afbeelding
Afbeelding
[/img]Afbeelding

.. ik weet niet ik keek naar die fotos en iok vond der wel op lijken

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 17:37

op de fotos zie je het niet goed maar haar hals en hoofd.. zo keek zij ook altijd

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:57

heb net nog even t filmpje bekeken: Probeer niet elke pas te drijven en je handen hoger en rechtop te doen en je teugels een stuk korter. Verder lijkt het een beetje alsof ze je uit t zadel trekt af en toe, als dat zo is, ga dan niet terug hangen maar geef been en een ophouding
Succes!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 17:23

dankuwel voor de tips

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:38

Ik vind dat houdinkje lijken op een houding van het paard, of loopt ie rond omdat jij hem dat vraagt? ik zou denken dat ie in een houdinkje loopt om zn rug weg te kunnen drukken.
en wat dat wijken betreft, je hebt je gewicht naar BINNEN hangen terwijl je wilt dat je paard de andere kant op wijkt, en je handen over de manenkam...niet zo duidelijk voor je paard...probeer het eerst in stap zou ik zeggen, nadat je dat houdinkje van m hebt kunnen corrigeren!
succes ermee!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 13:03

@tessa_frida : ik denk niet dat hij zin rug wil wegdrukken hoor

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:06

en waarom denk je dat?