Fotoshoot; MsMarit @ work op haar nieuwe Gelderse Merrie!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charly

Fotoshoot; MsMarit @ work op haar nieuwe Gelderse Merrie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 20:42

Vandaag een fotoshootje gemaakt bij MsMarit hier op bokt van haar nieuwe Gelderse merrie, Sienna. Ze had nog geen rijfoto's, dus kwam ik die even maken. Ook een paar poseer foto's erbij.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Fleeemm!!

4.
Afbeelding
Net drafje!

5.
Afbeelding
Middendraf, lijkt bergafwaarts, maar komt door mij, ik zat niet helemaal goed..

6.
Afbeelding
Weer een net drafje!

7.
Afbeelding
Haar leuke koppie

8.
Afbeelding
Galopje

9.
Afbeelding
Nog een galopje

10.
Afbeelding
En een leuke foto van onder

Dit waren ze!!

Groetjes Priscilla

Gimli_

Re: Fotoshoot; MsMarit @ work op haar nieuwe Gelderse Merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 20:44

Leuke foto's, jammer dat ruiter op elke rijfoto onthoofd is
Fijn spul lijkt me dat trouwens, wat er in je bak ligt

chokotoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 20:45

Mooie foto's!
Maar op de eerste rijfoto trekt de ruiter het paard zijn hoofd naar z'n hals toe. Verder een leuk paardje!

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 20:49

Ze zijn wel leuk ho0r Cil.... Thnxx

Voor de mensen ff uitleg.. Ze loopt erg in een NEP krul maar er word aan gewerkt.. ik heb namelijk geen druk op mijn handen.. maar Sienna heeft altijd alleen voor de kar gelopen dus ze heeft echt een tuigershouding.... We zijn aan het werken om haar ontspannen en rustig naar beneden te rijden.. en het gaat wel goed maar soms dus minder

Dus ja commentaar MAG wel maar houd het vriendelijk

Chokotoff Kijk hierboven even voor de uitleg...

BasjeGuwrl: Ja het is heerlijk te rijden alleen is het wat zwaar nog maar dat komt wel goed

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 20:55

gaaf marit,zoals je al vertelde heb je er een hoop werk aan,maar het gaat wel goed komen hoor!!

en dan heb je echt een stoer peerd onder de billen!!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 20:59

Leuk paard om te zien
Jammer dat er wel heel erg veel spanning is tijdens het rijden, maargoed daar kunnen jullie aan werken. Veel plezier met haar

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:01

Ziet er leuk uit maar ik erger me dood aan de onthoofde foto's... die foto's lijken echt niet zo... Sorry maar dat moest ik je even laten weten.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:02

hee meis !!
Wauw knap beestje !
wahh op die eerste foto raakt hij zn borst bijna
Ziet er netjes uit enige commentaar is handen rechtop ik heb er ook heel erg last van

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:03

Persoonlijk vind ik het niet HEEL erg dat mijn hoofd er niet op staat

En er zit dus geen spanning op maar dit is haar eigen houding waar ik dus mee aan het werk moet..... Maar snap de reactie wel

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 21:06

Welshfanatic schreef:
Ziet er leuk uit maar ik erger me dood aan de onthoofde foto's... die foto's lijken echt niet zo... Sorry maar dat moest ik je even laten weten.

Dat zal best, het ging nu alleen om het paard niet om de persoon erop hihi.. enzoals zij zelf zegt, vind ze het niet erg.. ... Het paard is goed te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:33

MsMarit schreef:
Voor de mensen ff uitleg.. Ze loopt erg in een NEP krul maar er word aan gewerkt.. ik heb namelijk geen druk op mijn handen.. maar Sienna heeft altijd alleen voor de kar gelopen dus ze heeft echt een tuigershouding.... We zijn aan het werken om haar ontspannen en rustig naar beneden te rijden.. en het gaat wel goed maar soms dus minder

Wij hebben ook een tuiger op stal staan die altijd voor de kar gelopen heeft, en pas op zijn 7e onder het zadel is gegaan, en die loopt toch echt niet zo! Dat is een mooi smoesje..

Verder wel een leuk paard, jammer van het iets wat grote hoofd.
Misschien zou je beter even een waslijntje kunnen houden en flink voorwaarts rijden. Die eerste foto is echt te erg!

Ik vind het trouwens ook niet de meest mooie foto's, vanaf onderen genomen ofzo?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:35

Hey, ik vind het echt wel een leuk paard hoor!! En je kan niet verwachten dat alles gelijk 100% goed gaat, zoals je zelf zegt, ga je eraan werken. Toppie!

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 21:40

ShannaY schreef:
MsMarit schreef:

Wij hebben ook een tuiger op stal staan die altijd voor de kar gelopen heeft, en pas op zijn 7e onder het zadel is gegaan, en die loopt toch echt niet zo! Dat is een mooi smoesje..

Verder wel een leuk paard, jammer van het iets wat grote hoofd.
Misschien zou je beter even een waslijntje kunnen houden en flink voorwaarts rijden. Die eerste foto is echt te erg!

Ik vind het trouwens ook niet de meest mooie foto's, vanaf onderen genomen ofzo?

Wat verwacht je nu? Ze heeft het paard net 2 of 3 weken, het loopt niet gelijk de sterren van de hemel, geloof dat jij dat toch wel zou moeten weten.

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:41

Nou Shanny het is toch echt zo hoor.... en natuurlijk zijn niet alle paarden hetzelfde!!!!

het maakt niet uit of ik mijn teugels helemaal lang laat en voorwaards rijd ze blijft zo lopen.... maar goed we zijn er dus mee aan het werk

Tsjaa dat grote hoofd daar doe je ook nix aan... k vind hem wel mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:48

sweet_angel schreef:
Wat verwacht je nu? Ze heeft het paard net 2 of 3 weken, het loopt niet gelijk de sterren van de hemel, geloof dat jij dat toch wel zou moeten weten.

Zo, in de aanval?
Ik zeg toch niks? Ik vind alleen dat je dit niet zonder begeleiding moet doen. Dit krijg je er niet zomaar uit, en ik heb ook met een waslijntje moeten rijden.

Waarom zou ik dat toch wel moeten weten eigenlijk?3

Is deze trouwens ook van haarzelf?

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:49

Euhhh wie zegt dat ik het niet met begeleiding doe?!
Ik heb gewoon les ho0r... dat had je ook kunnen zeggen

Ja deze is van mij ja....

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:58

oke, ik moet even wat zeggen,

je zegt dat je geen druk op je handen heb, maar op de 1e foto kan je toch echt zien dat je haar er een beetje in trekt, als je goed op de foto kijkt zie je dat je je binnenhand naar achteren legt en je buitenhand er geeneens aanhoud!! er zit een waslijn in je teugel, en vooral je buitenhand er goed bij houden is belangrijk, anders krijg je zoiets als dit, maar goed ik doe het ook wel is, maar verder op de andere foto's kan je echt zien dat je er geen druk op hebt, als je goed kijkt zie je dat er niet veel druk op de handen staat,

ik weet niet van wie of wat je les hebt, maar ik zou iig iemand nemen die er veel verstand van heeft en niet zomaar iemand! maar goed mis heb je die al,

en die foto's??

vind ik niet mooi. je paard komt er ook echt niet mooi op uit!

groetjes.......

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 22:03

ShannaY schreef:
sweet_angel schreef:

Zo, in de aanval?
Ik zeg toch niks? Ik vind alleen dat je dit niet zonder begeleiding moet doen. Dit krijg je er niet zomaar uit, en ik heb ook met een waslijntje moeten rijden.

Waarom zou ik dat toch wel moeten weten eigenlijk?3

Is deze trouwens ook van haarzelf?

Net zoals ze al zij, heeft ze er begeleiding bij. En waarom jij het zou moeten weten? Misschien ben jij zelf ontzettend lang bezig geweest met het goed krijgen van je paard?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:05

Na kritische blikken op de eerste foto heb ik geconstateerd dat de teugels drukvrij zijn. zowel de binnen als de buitenteugen hangt in een lijntje. Alleen hangt de buitenteugel meer in een lijntje dan de binnenteugel. Ook als je heel goed kijkt zie je dat het paard zijn hoofd daardoor kantelt. Mijn conclusie: Paard heeft een gevoelig mondje dus veel halsstrek werk doen. Maar amazone trekt het paard niet op de borts zolas hier wordt gezegt (de nederlandse top wel eens zien rijden??)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:07

je zegt zelf dat ze een tuigershouding heeft he, waarom zet je dan je hand vast? en probeer je haar niet juist laag en rond te rijden? op deze manier blijft ze zo opgekropt lopen, en dat is erg zonde, want er zitten best leuke gangen in zo te zien !

voor de rest vind ik de houding niet slecht van de berijdster...

best leuke foto's hoor

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:07

Wooow wat een vet heldere foto;s!!
Mooi paardje!

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:08

Als een combinatie slechts 3 weken samen rijden kan je toch niet verwachten dat het al helemaal goed gaat?! Volgens mij rij je hem netjes, zonder teveel druk, is hij goed aan het been, en dan komt dat neusje er vanzelf wel uit!
Het ligt er ook erg aan hoe vaak ze voorheen voor de kar hebben gestaan. Een vriendin van mij reed een fries die regelmatig voor de kar moest, met rijden was het laag instellen en voor de kar hoog. Dat schoot vaak ook niet op... Daar gaat wel een lange periode overheen.

Succes! Idd wat Marije zegt, let op je teugelvoering, maar volgens mij gaat dat wel lukken!

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 22:08

Marije1984 schreef:
Na kritische blikken op de eerste foto heb ik geconstateerd dat de teugels drukvrij zijn. zowel de binnen als de buitenteugen hangt in een lijntje. Alleen hangt de buitenteugel meer in een lijntje dan de binnenteugel. Ook als je heel goed kijkt zie je dat het paard zijn hoofd daardoor kantelt. Mijn conclusie: Paard heeft een gevoelig mondje dus veel halsstrek werk doen. Maar amazone trekt het paard niet op de borts zolas hier wordt gezegt (de nederlandse top wel eens zien rijden??)

_/-o_ éindelijk iemand met rechtvaardig commentaar

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:11

Ik heb indd goede begeleiding ho0r.. daar is nix mis mee en we zijn nu pas 1½ week bezig met lessen de 1½ week daarvoor hebben we eigenlijk niet veel gedaan dan stappen in de bak... Ze heeft namelijk een veulen gehad *vandaag de nog wat grote uiers* en ze heeft bijna 8mnd NIX gedaan dus totaal uit conditie ze was ook erg mager... dus we zijn 1½ week bezig geweest met der dikmaken *dat is zelfs nog niet helemaal gelukt* dus ja voor de 1½ week dat we nu bezig zijn vind ik het er nog niet slecht uitzien...... En op die eerste foto ging ik net een volte inzetten en ben ik bezig mijn hand opzij te doen dus lijkt het indd alsof er druk op staat.... maar ik kan je vertellen dat ik echt alleen maar rijd zonder druk op mijn teugels...

Bedankt Marije1984!!

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:14

Marije1984 schreef:

Hier ben ik het mee eens. De laatste zin dan in specifiek. Ik vind het derde plaatje ook niet zo mooi. Maar de reacties hier zijn sterk overtrokken. Ik vind het een schitterende merrie, heeft erg veel uitstraling!
Ben je zelf ook van plan om ermee achter de kar te rijden? Of alleen voor dressuur?