Zien jullie verschil met eerst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

missnynke

Zien jullie verschil met eerst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 10:50

Dit was 3 jaar geleden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en zo rijden ze nu:

Afbeelding

Afbeelding

zien jullie verschilllllllll??????????????

Haha grapje natuurlijk , dit zijn Benedict en Siegrit, mijn buurjongen&buurmeisje, die ik gister ff heb geplaagd met mijn fotocamera;-)

Hier nog meer rijfoto's:

Van Benedict:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Beenie beenie don't look down, there's no sixpack on the ground;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
oh my god, it's an angel

Afbeelding

en van Siegrit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hihi moeilijk he sie, zo in de verlichte zit galloperen;-)

Afbeelding

Afbeelding

poeh veel hé!
Allen opbouwende kritiek en rijtips aub!

sandr0

Re: Zien jullie verschil met eerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:52

paardje mag zijn hals meer oprichten!! loopt lang en laag , lijkt of ie hangt op t bit

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:53

Hahaha ik dacht al wat is dit nu weer.. Vooral bij die 2e foto
Ik vind het er netjes uitzien, misschien dat ze allebei nog wat rechterop moeten zitten en meer vooruit kijken

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 10:54

sandr0 schreef:
paardje mag zijn hals meer oprichten!! loopt lang en laag , lijkt of ie hangt op t bit

wij krijgen op die manier les, lang en laag

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 10:56

Niseyra schreef:
Hahaha ik dacht al wat is dit nu weer.. Vooral bij die 2e foto

haha daar was ze een mug aan het verjagen;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:00

Uh lang en laag is prima... zolang het paard goed van achteren blijft lopen, en ziet er niet echt naar uit dat deze dat doet Maar wel super mooi beestje, en dan van achteren komt vanzelf nog wel goed! Hoe groot issie eigenlijk?!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 11:01

1.63 m.

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:31

ehmm ik zie weinig verschil, want je paard loopt constant veel te diep met zijn hoofd! Zo gaat hij echt niet fijn lopen hoor, laat hem dan eerder met zn koppie de lucht in lopen, dat is zeker beter met springen! Als je op deze manier les krijgt, zou ik toch eens diep nadenken wat je iegenlijk wil, wil je wedstrijden rijden, dan zou ik echt op zoek gaan naar een andere instructie. Als je zo een proef gaat rijden, moet je niet veel punten verwachten, als hij zo achter de loodlijn loopt constant.... En als je zo een springparcours gata rijden, dan kan hij amper zien waar hij zn benen neerzet en waar die af moet zetten....

Nikos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:39

Helemaal met Snoopy19 eens.

Laag laten lopen is echt niet erg, maar kom niet onder de loodijn, want dan gaat je paard veel te veel op de voorhand lopen.
Je paard zoals eerder gezegd, amper zien waar hij loopt.
Laat hem eerst lekker ontspannen lopen met die achterhand eronder, want eerlijk gezegd zie ik ook niet heel erg veel verschil.
Laat je paardje niet zo laag lopen, ookal leer je het zo!

Wel een heel leuk beestje!!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:46

ik zou al eens beginnen om je handen hoger te zetten want die zitten letterlijk op je benen zo kan ik mijn paard ook naar onder laten lopen en indd wat meer oprichten maar wel een heel mooi paard succes verder

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 18:57

snoopy19 schreef:
ehmm ik zie weinig verschil, want je paard loopt constant veel te diep met zijn hoofd! Zo gaat hij echt niet fijn lopen hoor, laat hem dan eerder met zn koppie de lucht in lopen, dat is zeker beter met springen! Als je op deze manier les krijgt, zou ik toch eens diep nadenken wat je iegenlijk wil, wil je wedstrijden rijden, dan zou ik echt op zoek gaan naar een andere instructie. Als je zo een proef gaat rijden, moet je niet veel punten verwachten, als hij zo achter de loodlijn loopt constant.... En als je zo een springparcours gata rijden, dan kan hij amper zien waar hij zn benen neerzet en waar die af moet zetten....

dat van dat verschil met drie jaar terug was een grap...zoals je ziet zijn de fotos op de zelfde dag genomen, je neemt die bovenste fotos toch niet serieus?

en over wedstrijden, de combinatie is L1.....

TazzDevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:09

snoopy19 schreef:

ben het hier mee eens

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 20:09

TazzDevil schreef:
snoopy19 schreef:
ehmm ik zie weinig verschil,

er ís geen verschil

want je paard loopt constant veel te diep met zijn hoofd! Zo gaat hij echt niet fijn lopen hoor,
goed lezen, het is mijn paard helaas niet,

laat hem dan eerder met zn koppie de lucht in lopen,
?? waar is dat goed voor?

dat is zeker beter met springen!
zij springt bijna nooit

Als je op deze manier les krijgt, zou ik toch eens diep nadenken wat je iegenlijk wil,
een goede instructrice die uit legt waarom je iets opzoekt bij een paard, wat dat betreft zijn we zeer tevreden met haar! ze staat ook erg goed bekend

wil je wedstrijden rijden,
ik niet, het meisje waarover het gaat rijdt l1

dan zou ik echt op zoek gaan naar een andere instructie.
....

Als je zo een proef gaat rijden, moet je niet veel punten verwachten,
de laatste keer ad ze 175 punten, ze rijdt het paard dan wel opgericht

als hij zo achter de loodlijn loopt constant....
dat is om zich lang te maken, lekker ontspannen lopen, dan gaat het oprichten beter
En als je zo een springparcours gata rijden,
ze is hier bezig met dressuur, niet met springen. met springen train je weer andere spierenen rij je ook op een andere manier....
dan kan hij amper zien waar hij zn benen neerzet en waar die af moet zetten....

ben het hier mee eens

ik dus niet;-)
Laatst bijgewerkt door missnynke op 20-09-05 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:12

Veel foto's , wel eluk

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:18

anders overdrijf je even Ik zou hem niet de hele tijd zo diep en laag laten lopen, als je hoger komt, moet je tóch je paard meer oprichten, leuk beestje, kijkt niet al te blij.. dat maakt 't plaatje niet af;) verder commetaar is al gegeven

benedict

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:31

en wat als anky der nu op had gezeten?? dan hadden jullie vast niet zoveel komentaar gehad..(weet ik wel cker)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:38

Ik vind het idd ook een beetje te hoe iedereen reageert. Er staat duidelijk dat ze met wedstrijden enz. wel opgericht rijden en lang en laag is juist goed word mij ook zo geleerd!!

Ik vind het er heel goed uitzien.
Enne je krijgt neit voor niets 175 punten!

sieggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:47

helemaal met wouterpaard en benedicct eens!!!!!!!!!!!

sieggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:49

helemaal met wouterpaard en benedicct eens!!!!!!!!!!!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:17

Ben het met de rest eens!
Niks aan toe te voegen meer!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:39

wouterpaard schreef:
Ik vind het idd ook een beetje te hoe iedereen reageert. Er staat duidelijk dat ze met wedstrijden enz. wel opgericht rijden en lang en laag is juist goed word mij ook zo geleerd!!

Nou ik zie nergens staan dat ze met wedstrijden haar paard opricht, maa rik zou wel afwisseling maken hoor! met laag en lang, en hoog en opgericht.. dat is wat ik denk..

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:43

@Nikky_jimmy

Citaat:
de laatste keer ad ze 175 punten, ze rijdt het paard dan wel opgericht

stond er wel in.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:30

benedict schreef:
en wat als anky der nu op had gezeten?? dan hadden jullie vast niet zoveel komentaar gehad..(weet ik wel cker)

Wat is dat nou voor dom commentaar? Het gaat er om hoehet paard loopt, wie erop zit zal me een worst wezen. Verder wat hierboven al gezegd is, iets te diep, iets te veel op de voorhand.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:42

Ja hallooooo
Ik ben de betreffende instructrice....
De foto's die jullie zien zijn voornamelijk van het losrijden. Ik zal even uitleggen wat ik wil bereiken met het voorwaarts-neerwaarts losrijden. Het paard van Siegrit wordt op deze manier losgewerkt omdat ie anders de neiging heeft 'verstoppertje' te spelen. Hij krult zich dan op en beweegt dan niet meer tactmatig. Pas als hij de hand volgt en goed over de rug gaat, gaat Siegrit verder met oprichten dmv het rijden van schijnovergangen, schoudervoor, e.d. In deze fase van de africhting zit Siegrit nu dan ook met Mozart, we werken er aan om Mozart vanuit het voorwaarts-neerwaarts loswerken naar de oprichting toe te rijden. Oprichten kan alleen als je aan de achterhand kunt komen van een paard, en dat gaat bij geen enkel paard als ie zich opkrult en de rug vasthoudt!!!
Ergens hierboven werd een opmerking geplaatst dat het met dit paard zo niet zou gaan op de wedstrijden, maar Siegrit is juist door de B gevlogen met goede punten... en heeft net de overstap naar de klasse L1 gemaakt.

Dan nog even over het paard van Benedict.
Het paard van Benedict had in het begin de neiging om snel onder Benedict vandaan te lopen, waarbij hij 'in de krul' bleef lopen met weinig ruggebruik. Het paard van Benedict moet de hand nog meer leren volgen en daar wordt hard aan gewerkt. In deze houding werken we aan de tempowisselingen en overgangen. Grenadier kan namelijk ontzettend goed springen, maar wil dan nog wel eens wat heet worden en in een voorwaarts-neerwaartse houding kan een paard makkelijker tot ontspanning komen waardoor het paard meer open staat voor de hulpen van de ruiter. Het springen op zich is niet zo zeer een probleem maar het gaat er om dat Benedict zijn paard nog fijner aan de hulpen krijgt. En neeeee hij laat het paard natuurlijk niet met de neus tussen de knieen springen!!! Benedict rijdt nog niet zo lang wedstrijden met Grenadier, bovendien was Grenadier nog vrij groen toen Benedict haar te rijden kreeg. Enne, de eerste winstpunten zijn binnen!!!

Nou goed deze toelichting wilde ik even geven, verder zag ik dat er gelukkig ook positief en opbouwend commentaar bij staat

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 14:13

ik vind deze manier van losrijden en desnoods door rijden (training) juist goed zo maak je de spieren in het lijf lekker los, je paard ontspant sneller, en daarnaast gaat hij zijn rug en buikspieren goed gebruiken. De oprichting is een van de laatste dingen....beter een ontspannen paard dat fijn in de hand loopt laag en rond, dan een opgericht paard dat gespannen is en zijn rug weg drukt.

Robijntjah --> ik vind dat hij zijn achterhand er al best onder heef, kijk maar naar die eerste serieuze rij foto!

snoopy19--> waarom zou hij zo niet fijn gaan lopen? en wat is jou reden om hem juist met zijn koppie de lucht in de laten lopen.

ik vind het in ieder geval leuke foto's en een leuk paardje, alleen mag je wat rechter op je paard gaan zitten...maar goed dat is vaak ook niet voor mij weg gelegd