Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

), overgangen, teugels langer laten worden om er maar zo weinig mogelijk mee te doen, handen iets hoger brengen om ze niet vast (onbewust) te zetten, figuren rijden, overgangen zoals je al zegt, is al standaard voor ons, echt waar. Wat ik me gewoon afvraag is waarom die ontspanning er rechtsom wel is wanneer ik opeens 2 teugels in mijn handen heb? (zoals met de slof de laatste les). Misschien omdat ik niet wil dat ze op de slof gaat lopen en me daardoor onbewust beter kan ontspannen?

Bets schreef:Jawel je kunt zeker rechtrichten met dubbele longe. Op volte mag paard ook niet op schouder vallen of over schouder weglopen. Als paard op gelijkmatig aanleuning komt door juiste drang naar voren, zal deze in voorwaartse neerwaartse tendens gaan (op dat moment is paard zowel horizontaal als verticaal in balans) Maar dat kan ook onder de man. Maar aangezien TS problemen heeft, zou ik het zo keer met longeren proberen. Ik heb wel duidelijk erbij gezegd dat je inderdaad er niet aan moet beginnen al je dit nog nooit gedaan hebt.