galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shettilover

galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 16:13

hoi ik heb een pony die in galop eerst niet mooi liep maar nu loopt die aan de tuugel maal aleen als je hem met slof rij of zo dat die de hooft niet omhoog kan gooien maar hij liep vandaag aan de tuugel in galop maar dan kan die cool lopen heel mooi en ook heelen kleinen pasjes maar ook mooi verruimen

doei

kwadraatje

Re: galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:20

Zou je het alsjeblieft nog een keer willen zeggen en dan in normáál Nederlands?
Want ik kan hier geen touw aan vastknopen.
En wat is het probleem eigenlijk, want daar kom ik ook niet uit?

shettilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 16:23

dat die mooi kan lopen maar ik wil dat die sonder slof ook mooi loopt

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:30

Als je paard niet nageeflijk is zou ik niet beginnen met een slof. Een slof moet je gebruiken om iets duikdelijk te maken, bijvoorbeeld als je apard het moeilijk heeft met het aan de teugel lopen in een moeilijke oefening. Je paard leren aan de teugel lopen met een slof is beslist verkeerd!
Wat je eerst moet doen is de paard voorwaarts en actief rijden. Met zachte ophoudingen vraag je je paard naar beneden. Als je paard dit doet dan ontspan je je hand weer.
Als je er zelf niet uitkomt, neem les! En denk eraan dat paardrijden niet alleen om het aan de teugel lopen gaat, dus ga je niet teveel concentreren op het aan de teugel rijden want vaak gaat dat ten koste van andere dingen (voorwaarts, activiteit, je houding)... Succes!

Edit: Oja en als je je paard met slof blijft rijden, krijg je mischien dat je paard zonder slof helemaal niet meer normaal te rijden is, pas daarmee op!

Okkilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:33

hoe oud ben jij shettilove als ik vragen mag? heb je een foto van jou op je pony?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:32

Shettilover rijdt ook changementen om de pas dus

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:34

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:39

Hmmm.... lijkt me niet handig om galopchangementen te oefenen terwijl de 'simpele' galop er nog niet goed inzit....

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:41

Ach daar ben je weer.Ben je al bezig met les rijden???Dat is de oplossing voor jou maar nog belangrijker voor je paard Want die is vast niet blij met jouw als je zo rijdt.

En ben je nog niet vaak genoeg gewaarschuwd voor je taal gebruik.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:41

Ik heb moeite om topics van shettilover serieus te nemen

shettilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 18:45

monsera wat ik kan wel rijden hoe zo heb je meederlijden met me pony

shettilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 18:46

ik ben 12 en iik rij op de pony clup de heestertjes

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:55

Sorry hoor,,, maare wat heb je? Je kan geen Nederlands, je kan wel changementen maar niet 'normaal'in de galop...

o, o arme pony!

lollilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:58

Beste kwadraatje, ik reageer even op jouw reactie want ik vind dat je een beetje bot reageert tegenover shettilover wat haar taalgebruik betreft. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat kwadraatje bijvoorbeel dislexi heeft (hoeft natuurlijk niet). Dus voor zo iemand is dat dan gewoon nederlands. Iedereen denkt gelijk maar dat iemand aan die msn taal doet maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Nogmaals het hoeft niet zo te zijn maar let wel met z'n allen even op wat we zeggen want dit kan als het zo is erg bot overkomen en ondoordacht

shettilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 19:09

snik snik

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:49

Beste advies wat ik kan geven: leg die slof nog maar een paar jaar aan de kant, ga priveles nemen als je het beter wilt leren rijden en van alles waar je instructeur geen antwoord op heeft, kun je dan een topic maken waar we over na gaan denken met zijn allen.
Dat werkt een stuk beter dan over alles wat je tegenkomt met rijden een topic aan te maken.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 23:11

Lollilli, ik kan de reactie best voorstellen, want geen enkel topic van shettilover of haar vriendin is normaal te volgen, ook inhoudelijk niet.

Shettilover, ik snap al niet waarom je er een slof onder gooit, vind je het gek dat hij het dan wel doet, hij heeft weinig keus dan. Verder is het oefenen oefenen en nog eens oefenen om te bereiken wat je wilt.

Charlotted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:38

Als je je pony alleen mooi kan laten lopen met slof is er in de basis iets ernstigs verkeerd gegaan, een slof mag je alleen gebruiken als ondersteuning van je rijden. Een paard in de krul trekken met slof is zo slecht voor je paard!!
een slof kun je eventueel gebruiken als hij slecht wil sluiten (met slof heb je voor iets tegen te houden) of als ie slecht wil buigen (kun je met slof NET iets meer vragen) anders zie ik het nut van een slof niet echt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:37

Citaat:
Urielle Bericht Onderwerp: Re: galopGeplaatst: 11-09-05 17:32

Locatie: Belgie Shettilover rijdt ook changementen om de pas dus

HAHA Scherp Urielle!!!!!

Dat noemt zich een shettilover
volgens mij heb je een hekel aan je paard - om zó te rijden met een slof!

shettilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 07:26

ney me vriendin die doet het met mijn pony maar ik kan niet met slof rijden dus ssij wild hem aan de tuugelrijden dus in de krul laten lopen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 09:15

shettilover schreef:
ney me vriendin die doet het met mijn pony maar ik kan niet met slof rijden dus ssij wil
d

hem aan de tuugelrijden dus in de krul laten lopen

Schrijf eens normaal nederlands!!!!
Of ben je zo slim dat je dat niet kan????

En of jij of je vriendin dat doet, maakt niet uit!
Dat beesie moet geen slof om! Nooit zonder goede begeleiding of rijdt je vriendin al hoog in de dressuursport????
Kan me niet voorstellen, want dan had ze jouw les kunnen geven en had jij niet zulke vragen hoeven stellen....

Volgens mij is het een zielig paardje met zo 'n baas
sterkte met dierenbeulenrij

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 10:31

Citaat:
hem aan de tuugelrijden dus in de krul laten lopen

En hier maak je dus de grootste fout in paardrijden!!!!! Zolang jij dit denkt, verknal je alle paarden die je rijdt. Een slof trekt hem inderdaad in de krul, maar als je denkt dat dat aan de teugel rijden is, zou ik eerst eens theorie les nemen, voordat je erop stapt. Al heel simpel, waarom zou je hem uberhaupt in de krul willen trekken??

shettilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 15:30

ik rij niet met een slof want dan gaat die niet vooruit maar me vriendin heeft er mee gereeden maar ze mag niet met slof rijden want ze zit dat beest pijn te doen dus ze mag er zo niet op rijden maar hij loop niet aan de tuugel maar hoe moet ik hum aan de tuugel rijden en eeen meisje van 19 die rijd nu met hem en ze kan echt kij goed rijden die wild is kijken als die mett slof makerleke aan de tuugel rijd

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:19

Nou, wat jij persoonlijk onder aan de teugel verstaat gaat dan met slof makkelijker. Als je hem dan goed laag en vast zet, gaat hij dan ook lekker goed in de krul.
Maar je vraag ging over galop en je haalt veel meer andere dingen erbij, niet echt de bedoeling.

shettilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 18:45

ik snap je niet echt