Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
?
goeie tips hoor!
(het was wel rechtuit, dat kan het ook zijn?!)
Ik maak sinds kort meer bosritten, hij is wel ''leuker'' nu
NathalieW schreef:kan best jaIk maak sinds kort meer bosritten, hij is wel ''leuker'' nu
maar nu nog vaker
omdat ik dichter bij bos sta en hij is nog fijner
ik wilde dat ik vlakbij een bos woonde nu moeten we er altijd heen met de trailer
. lizzy2 schreef:ik heb hetzelfde probleem. Loopt het liefst met haar hoofd in de lucht tijdens de gallop. Jullie zeggen dat je dan tempowisselingen moet rijden, maar ik ben al blij als ze rustig gallopeerd. Ze gaat namelijk racen als ik tijdens de galop wil verruimen of juist terug wil rijden. Ze maakt zich dan helemaal hard in de mond. Aan de longe lukt het ook niet om de volte iets kleiner te maken want dan krijgt ze haar oude kuren weer terug. Oppeens schuin gaan staan, en met haar volle gewicht aan de longe stijgeren en trekken... (contragallop gaat wel goed, heel raar dat dat lukt terwijl ze niet nagefelijk loopt.) Misschien weten jullie hier ook een oplossing voor.
Bets schreef:lizzy2 schreef:ik heb hetzelfde probleem. Loopt het liefst met haar hoofd in de lucht tijdens de gallop. Jullie zeggen dat je dan tempowisselingen moet rijden, maar ik ben al blij als ze rustig gallopeerd. Ze gaat namelijk racen als ik tijdens de galop wil verruimen of juist terug wil rijden. Ze maakt zich dan helemaal hard in de mond. Aan de longe lukt het ook niet om de volte iets kleiner te maken want dan krijgt ze haar oude kuren weer terug. Oppeens schuin gaan staan, en met haar volle gewicht aan de longe stijgeren en trekken... (contragallop gaat wel goed, heel raar dat dat lukt terwijl ze niet nagefelijk loopt.) Misschien weten jullie hier ook een oplossing voor.
Dat zijn duidelijke gevolgen van scheef zijn, dus gooit meer gewicht op 1 kant waardoor paard op gegeven moment het niet aankan en gaat in staking. Ga ook rechtrichten eerst en zorg dat de basis in orde komt voordat je hiermee verder gaat.