Kür op muziek Jacobien Dijkshoorn (Inter I) (filmpje)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Kür op muziek Jacobien Dijkshoorn (Inter I) (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 09:22

Namens Olaf maak ik er maar even een topic van. Het zijn stukjes van de kür, dus niet de gehele kür zoals ze hem heeft gereden op onze clinic Kür op muziek afgelopen weekend op het RMO Dressuurfestijn.

De eerste keer dat ze haar nieuwe kür kon rijden tijdens de demonstratie kür op muziek samen met Sander Marijnissen. Meer filmjes in de toekomst!

http://www.oot-productions.nl/dutch/oot-jacobien.html

Bij een niet snelle verbinding zal het filmpje haperen qua beeld! Dus alvast sorry hiervoor .

Anoniem

Re: Kür op muziek Jacobien Dijkshoorn (Inter I) (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 09:31

Ik vind het paard erg mooi, zijzelf rijdt ook netjes. Alleen de muziek vind ik er totaal niet bij passen. Heel zonde. Ik denk dat als de muziek beter op de kur en het paard was afgestemt dat het helemaal compleet was geweest.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 09:33

Kun je ook aangeven wat jij dan beter vindt passen qua muziek ?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 10:57

Ik begrijp wel wat Sorane bedoelt. De muziek is absoluut niet mijn smaak en misschien dat je het daarom al snel wat minder goed bij het paard vind passen. Overigens klopt de maat van de muziek wel precies bij de gangen van het paard, dat is wel weer erg knap gedaan. Maar goed, het gaat hier om de muzieksmaak van de amazone, en deze delen we absoluut niet!!
Verder een topcombinatie!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 11:03

ik vind het een mooie combinatie !!! zeer mooi paard, en ik vind de muziek helemaal niet raar hoor... leuke kür...

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 11:08

Ik vind het er goed uitzien, de muziek vind ik opzich wel meevallen. De past wel bij de combi vind ik, leuk afgestemt op zijn gangen.

Rijden opzich ziet er goed uit

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 11:16

Ik vond de muziek juist superleuk en echt bij het paard passen! vond het heel mooi gereden,alleen misschien af en toe een beetje te braafjes,er mocht misschien wat meer "shwung"in,maar anders vind ik het een heel knappe prestatie!welk niveau rijd jacobien?(ben niet zo echt thuis in de dressuurwereld)

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 11:23

Waarom is het niet "live" opgenomen? Muziek is er later ondergeknalt, zo is de magic van een kür een beetje weg.
Het heeft nu wat weg van een verkoopvideo..

Ben nog steeds geen fan van die synthesizermuziek, maar ja over smaak valt niet te twisten nietwaar

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 11:32

Ik vind de muziek te 'vlak' zonder echt hoogtepunten erin. Ook vind ik dat de uitgestrekte gangen te weinig benadrukt worden door de muziek.
Op zich vind ik de muziekkeuze wel leuk.

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 11:37

Vind de muziek best leuk had ook alleen voor de middendraf wat spetterende muziek gekozen. Vind vooral het begin erg mooi!! ook erg mooi paard

Leuk om zo'n filmpje te zien

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 12:01

Jacobien rijdt Intermediaire I met Oby. Afgelopen weekend had ze bijna 65 % met deze kür en was ze 4e. En toen reed ze hem pas voor de 2e keer! Nog even met beide juryleden kritisch gepraat over onze küren, daar hebben we ook weer een hoop van geleerd .

Moet er wel bij vermelden dat de kür in een hele korte tijd gemaakt is . Normaliter houden we ongeveer 3 a 4 weken aan, deze moest in 1 week gemaakt worden. Olaf is hem dus ook nog aan het verfijnen/aanpassen, hopelijk rijdt ze er komend weekend mee op de Benelux Open.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 12:08

Ik kan het filmpje niet zien, het beeld blijft zwart.Jammer ik was wel nieuwschierig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 12:46

Let wel de muziek zelf vind ik wel leuk hoor.

Alleen het ritme van de muziek vind ik niet passen bij het ritme van de passen van het paard. Soms te snelle muziek bij een te laag tempo van het paard en andersom.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 12:53

Ehm, de muziek is juist he-le-maal passend bij de passen van het paard. Dat wordt helemaal uitgerekend met BPM's en dat is dus imo geen discussie .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 12:58

Tja ik vind het niet passen. Als ik even kijk naar het aantal BPM en het tempo van het paard komt het niet overeen.
Dat jij het mooi vind passen houdt niet in dat de discussie meteen over is.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 12:59

Ik vind de muziek keuze voor het galop werk en me name de pirouettes erg leuk gemaakt. Het past wat tempo betreft ook prima. Vind de Kur ook wel mooi inelkaar zitten.
Voor muziek heeft ieder zo zijn voorkeur natuurlijk. Ik vind het wel heel erg leuk dat het tegenwoordig steeds vernieuwender is en niet meer van die "staandaard" Kür deuntjes.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:15

ik vind het leuke vrolijke muziek, hier vinden ze dat de uitgestrekte draf meer moet knallen kwa muziek maar ik vind het paard daar ook niet super in knallen de rest doet ie wel helemaal top!
(misschien komt het ook wel omdat het van voor opgenomen is)

Arthurvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:19

Het is een leuk sprankelende kur.
Het siw el een beetje lastig om echt een goed beeld te krijgen van zomaar wat stukjes video.

Ik vin echt dat jullie kuren heel herkenbaar zijn, lekker fris en vrolijk.
De kur van Carola komt qua karakter van muziek wel met deze overeen.

Leuk gedaan !!

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:21

Super goed gedaan hoor!!! echt heel mooi!

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:26

Sorane schreef:
Tja ik vind het niet passen. Als ik even kijk naar het aantal BPM en het tempo van het paard komt het niet overeen.
Dat jij het mooi vind passen houdt niet in dat de discussie meteen over is.

kijk ik snap niet helemaal waarom jij de muziek niet mooi vind,, want als je kijkt naar het tempo! past het perfect... mooi op de maat .. van de muziek er is duidelijk herkening met wanneer het paard loopt en het ritme van de muziek zoals een kur hoort!! jammer dat je dat niet ziet .. en dan zegt dat het temp niet goed is.. want die is wel mooi! het is een hele sprekende kur,, oke jou keuze van muziek hoe is eigen .. maar over het tempo mag je niets zeggen want dies goed!!
groetejs inge! ps. kur is vaak een hele eigen keuze en mening

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 14:01

Ik zeg niet dat ik het niet mooi vind. Ik vind alleen het tempo niet mooi. Ik vind het niet passen. Als ik even mee ga zitten tellen klopt het ook niet helemaal. Wellicht ook omdat de muziek later over het filmpje heen gezet is.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 14:10

Sorane, we hebben de kür nog geëvalueerd met beide jury's (dhr. Hamoen en mw. de Bel). Beide jury's waren er juist over te spreken dat het tempo perfect past bij de kur, in alle gangen. Dat is nu eenmaal onze werkwijze. Daarom zei ik dat er imo geen discussie over was, omdat de bpm's juist wel kloppen .

Kijk, muziek is persoonlijk en dat is een kwestie van smaak. Voor Jacobien hebben we voor een bepaald thema gekozen, met lekker lichtvoetige en vrolijke muziek omdat dat bij het paard en de amazone past.

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 14:12

Applaus!! krijg je van mij, ik vond het heel goed hoor en ik vind het goed passen bij de gangen en het paard Mag ik vragen wat je punten waren voor de galoppirouette? ik vond hem mooi doorspringen
Ik vind dat je het knap gedaan hebt! ik heb een kür in de Z1 gereden en ben bezig er een te maken voor de Z2..

Heeft iemand nog leuke suggesties om hoge punten te krijgen voor de moeilijkheidsgraad? Bijvoorbeeld voorbeelden waarmee de moeilijkheidsgraad hoger komt te liggen? ( voor de Z2) bijvoorbeeld voor de changementen of zijgangen...?

Groetjes Manon

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 14:26

Bedankt! Overigens ben ik het niet op de video, maar Jacobien . Ik weet ook niet wat haar punten waren voor de pirouettes.

Qua choreografie zijn er altijd wel ideeën, maar dat ligt er ook aan wat de sterke punten zijn van je paard/pony en hoe je die aan de jury wilt tonen!

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:11

Anoukie schreef:
Sorane, we hebben de kür nog geëvalueerd met beide jury's (dhr. Hamoen en mw. de Bel). Beide jury's waren er juist over te spreken dat het tempo perfect past bij de kur, in alle gangen. Dat is nu eenmaal onze werkwijze. Daarom zei ik dat er imo geen discussie over was, omdat de bpm's juist wel kloppen .

Kijk, muziek is persoonlijk en dat is een kwestie van smaak. Voor Jacobien hebben we voor een bepaald thema gekozen, met lekker lichtvoetige en vrolijke muziek omdat dat bij het paard en de amazone past.

inderdaad je hebt helemaal gelijk!!!
ik vind niet dat zij daarover mag praten want het klopt er is 1 deuntje laat ik het zo maar zeggen.. die elke keer op de pas van paard terug komt zegmaar.. dus dan is het tempo toch goed lijkt mij zo ..... zoo hoort een kur in elkaar te zitten.. op de pas een muziek,,