hey alemaal ik heb een probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shettilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 19:42

als er harden muziek is gaat die vrolek mee dansen als waren heelen klijnen pasjes maken maar dan krijg ik hem niet meer in de gewonen drag galop die kan me een tip geven ovoz als ik een wedstrijd heb en er is muziek dan doet die het ook

Marieke_K

Re: hey alemaal ik heb een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:10

Sorry, ik snap er weinig van, zou je misschien normaal ABN kunnen tikken?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:13

shettilover schreef:
als er harden muziek is gaat die vrolek mee dansen als waren heelen klijnen pasjes maken maar dan krijg ik hem niet meer in de gewonen drag galop die kan me een tip geven ovoz als ik een wedstrijd heb en er is muziek dan doet die het ook

vertaling
Citaat:
als er harde muziek is gaat mijn paard vrolijk meedansen door hele kleine pasjes te maken, maar dan krijg ik hem niet mee in 'gewone' draf en galop. Wie kan me een tip geven voor als ik een wedstrijd heb en er is muziek?

het paard trippelt dus bij muziek. Oefenen! Na een tijd word ie het wel gewend.Daarbij doet hij het alleen bij Harde muziek, op wedstrijd zullen ze nooit harde muziek op zetten tíjdens een proef.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:16

idd.. gwn oefenen...
succeS!!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:55

Zet thuis een keer de muziek aan en blijven oefenen tot je paard meer ervaring ermee heeft. Als hij er aan went si er geen reden om nerveus meer te worden.

Tip voor jezelf: stel wat duidelijker je vraag en let een beetje op je taal, dat is voor je medebokkers een stuk makkelijker

gavotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 22:51

egt gen idee maar mischien moet je en keer in de stal een hele harde muziek aan zetten en dan haar vast hou dne

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 00:30

idd gewoon oefenen.. Is niet echt een methode voor ofzo denk ik, je kan thuis ook oefenen met een cd-speler ofzo, zet de muziek heel hard en laat hem er rustig voorbij stappen..oefen thuis

shettilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 09:33

ney ik bedoel op de wedstrijd zetten ze de muziek ook aan als je een eerde rondje moet rijden en dan vind die het zo gaaf dan krijg ik hem niet meer terug

lovermierJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:50

wennen en nog eens wennen....

dat hebben veel jonge paarden ook en na een tijdje gaat t over..

ma volgens mij heb je niet echt een paardje dat zich drukt maakt en je hebt vaker van die rare topics of antwoorden... zoals bij de galopwissel..dus verstoor niet alles

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:49

Idd, laat wennen aan muziek tijdens het rijden.

Bij ons op stal staat trouwens de hele dag een radio aan.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 23:27

zeg Shettilover.. Zou je misschien niet zo over je paard op willen scheppen.. Je kan al wissels om de pas, maar nog niet galopperen.. je paard danst.. rijdt ererondes, je haflinger is er ook een keer in rengalop vandoor gegaan.. allemaal niet erg geloofwaardig.. Sorry.. en zou je misschien ABN willen typen..

shettilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 07:45

hoi me haflingen is wel in rengalop er vandoor gegaaan en hij springt al 1.10 dus als je het niet gelooft dat moet je maar aan haffielover ov zo iets maar ik ga volgend jaar echten wedstrijden rijden en ik heb aan me leera gevraagt heeft het wel zin met storm en ze zij ja je kunt met springen in de l kommen en met dresuur m heel mischien nog wat hoogen maar dat kan bijna niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 09:17

in je andre topic vraag je tips omm je pony aan de teugel te krijgen
en je zegt nu dat je misschien wel m dressuur kan komen maar als je wissels om de pas kan dan kan je nu toch wel minstens zz

LilPetat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 14:11

Als je pony kleine pasjes gaat maken (waarmee je in mijn ogen dus dribbelen bedoelt) moet je proberen gewoon rustig te blijven zitten, en daarna je pony aan het werk te houden door figuren en overgangen te rijden. Ga niet te veel aan de teugel trekken maar probeer het op te lossen door met je been naar een rustige hand toe te rijden. Als je zelf rustig blijft wordt je pony vanzelf ook rustig!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:44

Leg me dan eens uit hoe je de wissels om de pas doet en 1.10 m springt, want dan zou je dit ook zelf wel kunnen oplossen.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:56

Hmm, oke gek verhaal

Tip 1: Probeer hier alstjeblieft ABN te praten.. Fouten maken niet uit maar iedereen weet toch wel dat je of met een F schrijft??
Tip 2: Het kan allemaal kloppen maar probeer het een beetje geloofwaardig te brengen
Tip 3: veel oefenen, zet eens harde muziek aan
Tip 4: Probeer zelf gewoon rustig te blijven, gewoon normaal doorrijden, zelf niet te veel van de muziek aantrekken en rustig blijven lichtrijden.
Tip 5: houdt je paard wel goed aan het werk zodat hij/zij gewoon niet te veel afgeleid kan zijn. Aandacht bij jou houden dus!
Tip 6: Misschien is het handig om in de titel te zetten wat je probleem is? Hierbij kan je je zoveel voorstellen, niet echt een duidelijke titel dus

Succes ermee!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 19:10

je rijd wel wissels om de pas, en piaffe, en nog meer onzin, maar gewoon rijden kun je niet Sorry, vind dit erg lachwekkend

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 19:42

Citaat:

idd en dat is je taal/schrijf gebruik

Okkilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 20:22

shettilover als ik jou was zou ik eerst maar eens normaal nederlands leren typen! sorry als het banketstaaf klinkt maar het is echt niet te volgen! heb je geen fotos van je ponys en jou? ik ben wel eens benieuwd hoe dat rijden er bij jou uit ziet haha

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 23:29

...

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:53

Okkilover schreef:
shettilover als ik jou was zou ik eerst maar eens normaal nederlands leren typen! sorry als het banketstaaf klinkt maar het is echt niet te volgen! heb je geen fotos van je ponys en jou? ik ben wel eens benieuwd hoe dat rijden er bij jou uit ziet haha

Ik sluit mij hier helemaal bij aan..!!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 22:42

Ehm...?! Geef dat beestje een mooie ghettoblaster, oefen wat en tadaam je circuspaard is klaar ! Hij kan toch alles?
Of bedoelde je dat niet...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 02:36

het is idd erg onduidelijk en ook wat ongeloofwaardig, maar misschien heeft dit meisje wel dyslectie? en kan ze aan haar typ stijl weinig doen....

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:00

ga eerst is nederlans leren joh.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:03

pietpiraat schreef:
ga eerst is nederlans leren joh.

vertaling: ga eerst eens Nederlands leren
hahaha, deed je dat nu expres?