3 jarige pony, ruim een maand onder het zadel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

starlet

3 jarige pony, ruim een maand onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 18:09

Ik heb een New Forest merrie van 3 jaar, waar ik nu zelf 3 weken op rijd. Ze is net ingereden en zie hier het resultaat. Ze is heel braaf en lief. Vandaag heeft ze voor het eerst een bok gegeven, zoals je wel kunt zien. En we galoperen pas sind seen week, dus dat is nog erg moeilijk. Commentaar is prima, maar graag opbouwend. Mijn grootste punt vind ikzelf rechtop zitten en hakken uitdrukken!!!!! Daar word aan gewerkt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nikiiet

Re: 3 jarige pony, ruim een maand onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:15

heej arlette

Leuke foto's joh!! ze zag er ook zo mooi uit vandaag!!

kusje en liefs Nikita

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:15

looplustig beestje! mooie gangen heeft het
nahjah commentaar heb je zelf al gegeven al heb ik er nog wel wat aan toe te voegen: doordat dit beestje best wat opgekropt loopt(mede door zijn bouw) probeer hem dan met iets meer lengte in de hals te rijden en probeer zelf nog rechterop te gaan zitten maak je rug recht en kijk naar voren
verder ziet er het best goed uit hoor

Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:17

Ha je hebt precies wat ik ook heb... dat naar voren hangen met je schouders. Moeilijk is dat hè om dat anders te doen... dat ben je dan zo gewend... dat is je houding gewoon... Echt heel moeilijk.
Ik vind wel dat je goed blijft zitten met de bok!

Leuke foto's ook verder hoor, en een superpony !

Karriebarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:17

Mooie pony hoor! Ik vind alleen dat je haar voor een pony die drie weken obder het zadel is al wel erg opgekropt hebt lopen. Als ik jou was zou ik proberen haar naar beneden te krijgen met wat meer ruimte aan de voorkant. Want paarden die eenmaal opgekropt lopen zijn daar moeilijk weer uit te rijden! Veel succes verder!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:18

leuke pony !! heeft er een leuk koppie op zitten zo te zien... zoals hierboven al gezegd is, iets meer loslaten van voren.. als dat gaat ... zou zonde zijn om zo'n mooi beest te verknallen... nog veel succes ermee !!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:18

sjee wat loopt die kort dat was het eerste wat me opviel geef het beestje zijn ruimte in de hals je kunt hem later nog oprichten! mooi beestje jammer dat je hem zo gekropt rijd

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 18:25

Ik kan me helemaal vinden in wat jullie zeggen. Het valt mij ook steeds weer op dat ze zo haar nekkie opkruld. Ik wil graag tips hoe ik haar meer lengte in haar hals kan geven. Zij doet dit uit zichzelf, ik rijd haar absoluut niet bewust zo. Als ik mijn teugels oppak loopt ze zo.

Karriebarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:31

Gewoon de teugels iets langer pakken, en proberen met je benen naar de hand toe rijden. En vooral voorwaarts houden. Dan maar niet aan de teugel eerst, geduld wordt beloond! Maar ik denk dat je er een heel leuke pony aan gaat krijgen als ze war verder in de training is!!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:39

onley schreef:
mooi beestje jammer dat je hem zo gekropt rijd

Dit hoeft niet haar hand te zijn die dit doet. Sommige pony's gaan automatisch zo lopen. Maar ik vind wel dat je moet proberen hem te leren wat meer lengte te krijgen...

succes ermee! Ik vind het er hartstikke leuk uit zien en ik vind het een erg stoer beesie!

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:42

prachtig paardje en inderdaad, meer teugel, wel blijven kneden, en benen erbij houden

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 18:52

Shiloh schreef:
Dit hoeft niet haar hand te zijn die dit doet. Sommige pony's gaan automatisch zo lopen. Maar ik vind wel dat je moet proberen hem te leren wat meer lengte te krijgen...

succes ermee! Ik vind het er hartstikke leuk uit zien en ik vind het een erg stoer beesie!

dank je wel, dat doet me weer goed. ik trek echt niet.

bedankt voor jullie tips, ik kan zo weer verder. ik heb maandag ook weer les dus kan ik het weer verder oefenen.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:01

Zoals al eerder is gezegd, meer het neusje eruit. Dit komt door een te korte teugelvoering wat er ook voor zorgt dat je wat voorover hangt. Een jonge pony is natuurlijk best wel spannend om te rijden maar probeer haar en jezelf wat meer lucht en ontspanning te geven, dan wordt het plaatje nog mooier dan het al is.

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:11

Erg leuke pony en mooie gangen!
Ik zal niet in de herhaling vallen met het commentaar, is nu wel vaak genoeg gezegd...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:12

onley schreef:
sjee wat loopt die kort dat was het eerste wat me opviel geef het beestje zijn ruimte in de hals je kunt hem later nog oprichten! mooi beestje jammer dat je hem zo gekropt rijd

het hoeft niet zo te zijn dat ZIJ het beesjte opgekropt rijd,het kan vanzich zelf ook opgekropt lopen

AthenaWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:26

Hee, Arlette... Het is toch leuk om jullie bezig te zien!
Puckje ziet er echt goed uit zeg! En dat rijden, het lijkt wel of jullie nooit wat anders gedaan hebben!
Haar hals komt wel goed... Ik weet zeker dat je dat eruit gaat krijgen en dat JIJ daar zeker NIETS aan kunt doen!
Succes ermee hè!

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:28

Wat de meeste al zijden: probeer hem lang en laag te rijden, lijkt op sommige foto's alsof doe zijn rug wegdrukt. Is wel erg lastig met zo'n groen dingetje, vooral omdattie nog steun nodig heeft. Lekker veel rechtuit rijden en lekker voorwaarts (maar dat doetie al).

Ziet er wel erg leuk uit , ik had niet gedacht dat dit een groen beestje was toen ik de foto's bekeek (tis dat het in de titel staat).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:41

Jaaa, daar is Puckje weer! Het blijft een lekker ding Arlette. Tja, en commentaar, het wordt hier ook al gezegd en ik heb het je eerder al gezegd, ze kropt zich op in de hals. Het enige wat je kunt doen is voorwaarts voorwaarts voorwaarts! Het beste is buiten, de bossen in, lange rechte paden, de teugels daar nie te kort nemen en laat haar daar flink lopen, zorg dat het neusje eruit wil komen. Tijd voor een bosrit met Draak?

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 20:55

ja, ik denk dat een bosrit met Draak een goed idee is..... zij heeft trouwens de foto's gemaakt !!! dank je wel Draak, ze zijn erg mooi geworden !!!!!

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:38

graag gedaan arlette en dat bos komt eraan hoor, en met guus dan moet je wel snel lopen wil ze die bijhouden

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:44

Hey Arlette!
Ik heb jullie zo bezig gezien en vind echt dat het supergoed gaat.
Ook weet ik dat het Puckjes houding is om zo te lopen.
Komt vanzelf wel goed,zal even tijd nodig hebben.
Maandag met je instructrice aan de slag

Beetje jammer dat echt iedere opmerking hier hetzelfde is....
Ze weet het nu wel!

Alle begin is moeilijk

Karriebarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 09:32

Maar volgens mij bedoelt niemand het commentaar gemeen hoor, ze vroeg om opbouwende kritiek en die krijgt ze. Ik hoop dat ze er mee verder kan!
Het kan namelijk veel erger met het commentaar, sommige mensen worden compleet afgebrand en dat is hier toch niet het geval...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 09:51

Wat een lekker dinge zeg! Mooie gangen.

Over dat opgekropt lopen zal ik me niet teveel zorgen maken. Mijn (nu) 4 jarige deed dat ook heel erg toen ze net zadelmak was.
We zijn nu 1 jaar verder en ze loopt netjes VWNW. Als er paniek heerst of er is iets spannends knijpt ze er weer tussenuit naar boven.

Sommige paarden lopen daar gewoon graag. Rustig aan, niet teveel trekken, over een paar maanden volgt ze je hand vanzelf naar beneden.!

Al dat gemiep hier meteen over te opgekropt en bla bla bla............

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 09:59

meiske16 schreef:
onley schreef:

het hoeft niet zo te zijn dat ZIJ het beesjte opgekropt rijd,het kan vanzich zelf ook opgekropt lopen

weet je wat ol zo erg vind van bokt jullie zien foto's lezen het halve topic zien dat er gezegd word dat die vanzelf zo loopt en dan dat domme comm erop ik zeg wat ik zie en als er niet gezegd werd door de eigenaar dat ze vanzelf zo loopt zou er niemand wat van zeggen

ik zou zeggen dan laat indd de teugels losser dan gaan ze vanzelf wel naar je hand toe lopen en komt het neusje ook meer naar onder

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:07

Wat een gave pony!
Commentaar geef je eigenlijk zelf al, ik vind het er wel goed uitzien voor zo jong...
Veel succes samen