Z1 dressuur training, commentaar gevraagd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lhundol

Z1 dressuur training, commentaar gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 21:49

Vandaag ben ik naar een goeie vriendin in Aerdenhout gegaan om eens wat mooie foto's te proberen te maken als een verjaardagskadootje voor der 16e verjaardag! Ik wil der 1 uitvergroten maar heb perongeluk bijna alle foto's op e-mail formaat gemaakt....

Elise en der paard Leander zijn 11 maanden geleden in de B begonnen en zijn nu Z1 met 6 winstpunten. Leo heeft bij zijn vorige eigenaar Z samengesteld gelopen. Elise is trouwens opzoek naar een nieuw paard om verder te komen (minstens PSG, PM me als je iets weet)
Elise wil graag (opbouwend) commentaar! Ze heeft morgen trouwens een wedstrijd!

Omdat Leander nu bij de opa van Elise thuis staat heeft ze niet in de dressuurbal thuis gereden maar in de springtuin bij opa:

Afbeelding
loswerken met elastiek

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
zonder elastiek verder

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jammer dat deze niet wat grotere pixels heeft, zou wel mooie zijn om te laten ontwikkelen....

Afbeelding
deze ook trouwens!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
dit is wel mijn fafo denk ik!

Afbeelding

Afbeelding
artistiek hee!

Afbeelding
en klaar!!!

Afbeelding
natuurlijk mag de fotograaf uitstappen!
Laatst bijgewerkt door Lhundol op 27-08-05 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Vue

Re: Z1 dressuur training, commentaar gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:02

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:05

Leuke foto's.
ze rijdt netjes, maar ik heb toch ff 1 vraag.
Waarom met elastiek losrijden?

Tooske

Ik vind het er best goed uitzien.. Denk dat het in het begin ook wel zonder elastiek kan vind dat altijd zo makkelijk om dat maar aan grijpen zeker met een Z1 paard..

Ik vind alleen de beugels van de amazone te lang en ze zit iets in elkaar gedoken.
En vind dat het paard redelijk weinig hals heeft maar dat kan ook gewoon haar bouw zijn..

Voor de rest

lllaura

wauw netjes hee!!
kweet zo even geen commentaar!
mooi paardje!!

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:16

ziet er goed uit!!!
alleen proberen de schouders naar achter te houden -> verder super!!

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 22:19

Tooske schreef:
Ik vind het er best goed uitzien.. Denk dat het in het begin ook wel zonder elastiek kan vind dat altijd zo makkelijk om dat maar aan grijpen zeker met een Z1 paard..

Ik vind alleen de beugels van de amazone te lang en ze zit iets in elkaar gedoken.
En vind dat het paard redelijk weinig hals heeft maar dat kan ook gewoon haar bouw zijn..

Voor de rest

om even antwoord te geven, elastiek om een betere aanleuning en hem over zijn rug te krijgen.
Dat van de beugels vond ik ook al een beetje..
En die hals, das zijn bouw! hij is springgefokt.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:21

hey
dat ziet er heel netjes uit hoor. Wel chique dat ze in elf maanden tijd van de B naar de Z1 gereden zijn! Hoeveel winstpunten had ze zo niet per proef!
Ik doe het haar niet na
Is wel een heel mooi paard.
De 11de of 15de vind ik wel mooi om uit te vergroten
xxx

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 22:22

haha ze had soms 3 punten per proef, 5 in een wedstrijd!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:37

Lhundol schreef:
Tooske schreef:

Voor de rest

om even antwoord te geven, elastiek om een betere aanleuning en hem over zijn rug te krijgen.
Dat van de beugels vond ik ook al een beetje..
En die hals, das zijn bouw! hij is springgefokt.

Dat wil niks zeggen..
De mijne is ook springgefokt en heeft een veel dikker hals..
En ja ik snap je wel hoor van het elastiek alleen zou het een fijner gezicht zijn als tie het ook zonder kon..
Het was niet vervelend bedoeld hoor..

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:47

Leuk paardje!
Ze had inderdaad haar beugels wel iets korter kunnen doen! De 11e of 15e vind ik denk ik de leukste om uit te vergroten voor haar!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:53

Mooi paard
Idd, hoe doet ze het, in 11 maanden
Haar beugels zitten wel goed denk ik hoor, want als ze ze korter doet liggen haar benen niet mooi meer!

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 23:07

IK zie alleen maar de eerste foto .

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 23:11

Oh nu zie ik ze allemaal ..
Leuke fotos hoor
commentaar is al gegeven

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 23:18

Ligt het aan mij of ben ik de enige die de voorlaatse foto echt verschrikkelijk vind ??
Hij ontrekt zich aan alle hulpen.Sorry,dit kan natuurlijk ook een momentopname zijn,daar verontschuldig ik me dan voor

Of loopt hij vaker zo tijdens het uitstappen ??

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 23:27

mooie fotos!

Ik vind de activiteite van het achterbeen hier ene beetje tegenvallen.. kan een moment opname zijn maar anders toch meer richting verzameling gaan hoor!

@ Skaterke_89.. nee.. die is echt VRESELIJK!! Ziet er niet lekker ontspannen en goed over zn rug uit..

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 23:41

Ik heb ook even wat commentaar voor je
- speel je piano..? Je heb erge piano handjes
ook vind ik dat je als je je handen hoger houd, je je paard ondersteund, en hem ook meer op de achterhand kan rijden.Zo als je nu met je handen zit, druk je hem naar beneden.

Beugels mogen een gaatje korter ziet er netter uit en kan je je hakken wat beter uitdrukken. Ook moeten ze meer naar achter ( schouder-heup- hak in 1 lijn )

Ik vind persoonlijk dat hij meer op de achterhand gereden kan worden, op foto 14 "valt" hij echt op de voorhand.. Zonde..!!

Niet banketstaaf bedoeld hoor

Hoop dat je er wat mee kunt

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 23:56

M3isSi3j schreef:
mooie fotos!

Ik vind de activiteite van het achterbeen hier ene beetje tegenvallen.. kan een moment opname zijn maar anders toch meer richting verzameling gaan hoor!

@ Skaterke_89.. nee.. die is echt VRESELIJK!! Ziet er niet lekker ontspannen en goed over zn rug uit..

Eum het is misschien gewoon een momentopname;mijn paard doet soms ook wel eens iets raars tijdens het uitstappen en als je daar dan net een foto van hebt ...
Ik kan verkeerd zijn

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 23:57

Skaterke_89 schreef:
Ligt het aan mij of ben ik de enige die de voorlaatse foto echt verschrikkelijk vind ??
Hij ontrekt zich aan alle hulpen.Sorry,dit kan natuurlijk ook een momentopname zijn,daar verontschuldig ik me dan voor

ik denk dat dat een moment opname is, mijn paard schudt zijn schuim ook wel eens uit zijn mond, en ik denk dat dat net zo'n plaatje opleverd.. Ze zal wel niet zoveel winstpunten halen als hij niet eens lekker onstspannen kan stappen

verder.. Leuk paard!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 00:16

ilufprincess schreef:
M3isSi3j schreef:
mooie fotos!

Eum het is misschien gewoon een momentopname;mijn paard doet soms ook wel eens iets raars tijdens het uitstappen en als je daar dan net een foto van hebt ...
Ik kan verkeerd zijn

..?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 00:18

moment opname is dat het een seconde zeg maar is waar de foto van gemaakt is.. Dit kan een ander beeld geven als dat het paard verdr die dag liep...

Verder blijf ik bij mn verhaaltje.. Ben er vergeten bij te schrijve, dat als je Z1 rijd.. Je je paardje ZONDER elastiek ook prima ontspannen hoort te krijgen..!? Dus ik snap niet dat hij er bijh gepakt was ? Ook zit hij verkeerd.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 00:29

Ziet er goed uit en wat een prachtige achtergrond!!! Opa heeft het goed voor elkaar haha!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 00:30

Vind het rijden er netjes uit zien maar het paard mag van mij achter echt nog een stuk activer en meer actie tonen en van achter uit bewegen.

Van mij mag je er alles aanhangen wat je wil maar een juiste aanleukng ontstaan in mijn ogen door de juiste drang voorwaarts waardoo een fijne verbinding met de mons ontstaat in een soepele ruiterhand.

Op de allereerste foto viel me als eerste op dat de ruiter de binnenhand op haar eigen bovenbeen zet misschein is dat een punt van aandacht bij het losrijden.

En ik zou er op richten nog een stuk meer de achterhand te activeren. Foto 11 vind ik wel een mooie en de rest lijkt het maard wat in 2 stukken te lopen.

Succes.

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 11:15

Skaterke_89 schreef:

volgens mij maakte ik deze foto toen hij net klaar was, doet ie altijd even de eerste 30 sec zijn hals strekken. maar normaal loopt hij nooit zo haha.

Ze rijdt nog niet zo lang met het elastiek, misschien kan ze hier zelf even een berichtje over plaatsen.

ook wou ik even zeggend at Elise echt niet iemand is die alle wedstrijden afgaat enzo. Ze rijdt er meestal 1 in de 2-3 weken. En met respect naar het paard, het is geen race naar de Z geweest.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:40

Zoals Riant al zegt, de achterhand mag veel actiever worden. Heb paard mag ook nog meer gewicht gaan dragen op de achterhand. Maar dat probleem zie je vaak bij combi's die snel door de klassen heen zijn gekomen, heb er zelf ook problemen mee gehad.